Uge 39 i tvivl mht. liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2013

L&V

Kat2244 skriver:

Ja, det kan godt være at jeg skal slå lidt koldt vand blodet og slappe af... Tænke på noget andet måske.

Det lyder som en go ide.. Der må os godt være helt stille perioder fik jeg afvide da jeg var indlagt pga min søn ik havde bevæget sig i 2dage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Carina:-)

Kat2244 skriver:

Ja, det kan godt være at jeg skal slå lidt koldt vand blodet og slappe af... Tænke på noget andet måske.

Altså min jm og fødsellæge sagde at markant ændring var grund nok til at søge fg.

Der er mindre plads ,men det kommer jo ikke fra den ene dag til den anden.

Og det kan betyde problemer for barnet.

Min svigerinde prøvede i uge 40 at hendes datter lige pludselig blev mere stille,hun gik til fg som skannede og kort tid  efter drønede de imod operationsgangen til akut ks.

Datteren havde fået slået knude på navlesnoren og var langsomt ved at gå til pga forringet ilt og næring.

Så jeg håber du søger lægehjælp-der er højst sandsynligt ingenting.,men better safe than sorry.

Anmeld

2. august 2013

l.kjoeller

kontakt fg hvis du er nervøs. men tror bare det er fordi pladsen er så trang nu. kan også være stilhed før stormen som man siger

Anmeld

2. august 2013

Kat2244

Carina:-) skriver:

Altså min jm og fødsellæge sagde at markant ændring var grund nok til at søge fg.

Der er mindre plads ,men det kommer jo ikke fra den ene dag til den anden.

Og det kan betyde problemer for barnet.

Min svigerinde prøvede i uge 40 at hendes datter lige pludselig blev mere stille,hun gik til fg som skannede og kort tid  efter drønede de imod operationsgangen til akut ks.

Datteren havde fået slået knude på navlesnoren og var langsomt ved at gå til pga forringet ilt og næring.

Så jeg håber du søger lægehjælp-der er højst sandsynligt ingenting.,men better safe than sorry.

Men han har jo været sådan i over en uge nu???

Anmeld

2. august 2013

Trekløver(:

Kat2244 skriver:

Vores dreng i maven har været MEGET aktiv i maven hele graviditeten, men de sidste 2 uger er det kun meget stille bevægelser han laver i ny og næ. Og hvis vi er heldige prøver han at bevæge sig lidt om aftenen, men slet ikke som han plejede at gøre. Jeg syntes det er hårdt jeg ikke ved om han bare sover konstant eller det er pladsen der er for trang ELLER det er noget meget mere alvorligt.... Han er ligger ikke i den høje ende af vægtskalaen og jeg sgu nervøs om han har det godt. Vi var til jordemoder sidste torsdag og hun sagde at de bevæger sig mindre mod slutningen og at hovedregelen var at man bare skal have mærket dem inden man går i seng hver aften. 

Men er det nok, når man pludselig kan mærke så stor forskel i hans bevægelser? Er det mig der er højgravid og lidt for bekymret her?

Mvh. kath

Jeg mærkede ikke min datter så meget i slutningen af graviditeten, og snakkede også med min jm om det, og hun sagde ligesom din at det var helt NORMALT

Hvis du er alt for nervøs, syntes jeg du skal ringe til fg, så kan du blive tjekket og få ro i sjælen  

Anmeld

2. august 2013

Snevejr84

du virker bekymret, så jeg synes du skulle kontakte lægen, så du kan få lidt ro heller end gang for meget

Anmeld

2. august 2013

AnthonsMor

Kat2244 skriver:

Vores dreng i maven har været MEGET aktiv i maven hele graviditeten, men de sidste 2 uger er det kun meget stille bevægelser han laver i ny og næ. Og hvis vi er heldige prøver han at bevæge sig lidt om aftenen, men slet ikke som han plejede at gøre. Jeg syntes det er hårdt jeg ikke ved om han bare sover konstant eller det er pladsen der er for trang ELLER det er noget meget mere alvorligt.... Han er ligger ikke i den høje ende af vægtskalaen og jeg sgu nervøs om han har det godt. Vi var til jordemoder sidste torsdag og hun sagde at de bevæger sig mindre mod slutningen og at hovedregelen var at man bare skal have mærket dem inden man går i seng hver aften. 

Men er det nok, når man pludselig kan mærke så stor forskel i hans bevægelser? Er det mig der er højgravid og lidt for bekymret her?

Mvh. kath

Der kan være flere årsager til, at bettefisen ikke rigtig lader sig mærke, måske lader han op til at skulle ud, og derfor sover en masse
Anthon var også mere stille til sidst i graviditeten, men det tror jeg var pga. pladsmangel, og det tror jeg også det er i dit tilfælde..

Men hvis du er nervøs, så ring hellere en gang for meget til FG

Anmeld

2. august 2013

Carina:-)

Men han har jo været sådan i over en uge nu???

Jeg synes du skal tjekkes,better safe than sorry .

Der er højst sandsynligt ingenting,men har han prob så sparer han på energien og det viser sig ved at han er stille .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.