Uge 39 i tvivl mht. liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.130 visninger
17 svar
3 synes godt om
2. august 2013

Kat2244

Vores dreng i maven har været MEGET aktiv i maven hele graviditeten, men de sidste 2 uger er det kun meget stille bevægelser han laver i ny og næ. Og hvis vi er heldige prøver han at bevæge sig lidt om aftenen, men slet ikke som han plejede at gøre. Jeg syntes det er hårdt jeg ikke ved om han bare sover konstant eller det er pladsen der er for trang ELLER det er noget meget mere alvorligt.... Han er ligger ikke i den høje ende af vægtskalaen og jeg sgu nervøs om han har det godt. Vi var til jordemoder sidste torsdag og hun sagde at de bevæger sig mindre mod slutningen og at hovedregelen var at man bare skal have mærket dem inden man går i seng hver aften. 

Men er det nok, når man pludselig kan mærke så stor forskel i hans bevægelser? Er det mig der er højgravid og lidt for bekymret her?

Mvh. kath

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

DianaRJS

Kat2244 skriver:

Vores dreng i maven har været MEGET aktiv i maven hele graviditeten, men de sidste 2 uger er det kun meget stille bevægelser han laver i ny og næ. Og hvis vi er heldige prøver han at bevæge sig lidt om aftenen, men slet ikke som han plejede at gøre. Jeg syntes det er hårdt jeg ikke ved om han bare sover konstant eller det er pladsen der er for trang ELLER det er noget meget mere alvorligt.... Han er ligger ikke i den høje ende af vægtskalaen og jeg sgu nervøs om han har det godt. Vi var til jordemoder sidste torsdag og hun sagde at de bevæger sig mindre mod slutningen og at hovedregelen var at man bare skal have mærket dem inden man går i seng hver aften. 

Men er det nok, når man pludselig kan mærke så stor forskel i hans bevægelser? Er det mig der er højgravid og lidt for bekymret her?

Mvh. kath

det er meget normalt de bliver mere stille i slut af graviditeten

du skal jo tænke på de også bliver større så der bliver jo mindre plads at boltre sig på

Anmeld

2. august 2013

anynom

Der kan være rigtig mange, harmløse forklaringer på hvorfor du ikke mærker ham så meget (varmen kan være en af dem), MEN hvis du føler dig utryg så kontakt fødegangen. Mavefornemmelse skal man ikke kimse af og det gavner ingen at du ikke har det godt!

Anmeld

2. august 2013

Kløver

Hvis du mærker liv er alt sikkert ok, det er normalt som jm siger at de bevæger sig mindre det kan også ske periodevis gennem sidste halvdel af graviditeten da livmoderen vokser i ryk mens barnet vokser mere kontinuerligt

Hvis du er bekymret så læg dig på sofaen, drik et glas meget koldt vand og skub lidt til maven så skulle der gerne komme lidt bevægelse i løbet af en halv time, sker det indvikle jeg ringe til FG

Anmeld

2. august 2013

Kat2244

Maja84 skriver:

Hvis du mærker liv er alt sikkert ok, det er normalt som jm siger at de bevæger sig mindre det kan også ske periodevis gennem sidste halvdel af graviditeten da livmoderen vokser i ryk mens barnet vokser mere kontinuerligt

Hvis du er bekymret så læg dig på sofaen, drik et glas meget koldt vand og skub lidt til maven så skulle der gerne komme lidt bevægelse i løbet af en halv time, sker det indvikle jeg ringe til FG

Altså det med at skubbe til ham, det virker ikke rigtig længere, men han kan godt bevæge sig lidt af at jeg drikker noget koldt- men bevægelserne er slet ikke så kraftfulde som før- nærmest kun små langsomme ryk. Men han er jo ikke så stor, så han burde vel stadig have plads... Maven er i al fald rigeligt stor!( har taget 20 kg. på) 

Min mand siger at jeg bekymre mig for meget. Nu har jeg bare passet på ham derinde så lang tid. Det ville være forfærdeligt, hvis jeg så overså noget nu. 

Anmeld

2. august 2013

gonefishing

Kat2244 skriver:

Mvh. kath

Det er fordi der bliver mindre plads
Jeg er i uge 35+ og fik af vide i sidste uge at jeg ikke kan forvente så meget aktivitet som før, men så længe jeg mærker lidt så er det, det der tæller.
De bliver typisk mindre aktive da de ikke bare kan svømme rundt som de plejer

Anmeld

2. august 2013

Kat2244

Jeg kan godt høre på mig selv at jeg er kørt lidt op i en spids af bekymring. Det beklager jeg!

Anmeld

2. august 2013

Kløver

Kat2244 skriver:

Altså det med at skubbe til ham, det virker ikke rigtig længere, men han kan godt bevæge sig lidt af at jeg drikker noget koldt- men bevægelserne er slet ikke så kraftfulde som før- nærmest kun små langsomme ryk. Men han er jo ikke så stor, så han burde vel stadig have plads... Maven er i al fald rigeligt stor!( har taget 20 kg. på) 

Min mand siger at jeg bekymre mig for meget. Nu har jeg bare passet på ham derinde så lang tid. Det ville være forfærdeligt, hvis jeg så overså noget nu. 

Grunden til jeg siger det med vandet er fordi det beder de en om når man ringer. Hvis du mærkelig er alt sukkerroejorder, men hvisdu alligevel er bekymret så giv FG et kald så du er på den sikre side, hellere en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld

2. august 2013

L&V

Så længe du mærker ham er der ik noget at bekymre sig om.. Pladsen er trang, han samler energi til fødslen osv..

Anmeld

2. august 2013

Kat2244

Månsson skriver:

Så længe du mærker ham er der ik noget at bekymre sig om.. Pladsen er trang, han samler energi til fødslen osv..

Ja, det kan godt være at jeg skal slå lidt koldt vand blodet og slappe af... Tænke på noget andet måske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.