Barn klør sig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

twinny

Problembarnet skriver:

Den er lidt svær..

For den ene balle var lidt rød - men ved ikke om det er fordi han har kløet sig så meget at den er blevet rød?? 

Har bare lagt mærke til at han er den eneste på hele holdet der klør sig på den måde.. og det er konstant..-

Uhhh det ved jeg ikke. Måske ring til lægen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Pikku Myy

De områder hvor han klør sig, er det også de områder hvor han sveder?

Jeg kender en der "ikke kan tåle sin egen sved". Som jeg har forstået det, skyldes det at hans hud ikke kan tåle den øgede saltkoncentration. Jeg tror løsningen blev en meget fed creme og fokus på om der var andre ting der påvirkede hans hud (fx vaskepulver) ...

Anmeld

1. august 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Pikku Myy skriver:

De områder hvor han klør sig, er det også de områder hvor han sveder?

Jeg kender en der "ikke kan tåle sin egen sved". Som jeg har forstået det, skyldes det at hans hud ikke kan tåle den øgede saltkoncentration. Jeg tror løsningen blev en meget fed creme og fokus på om der var andre ting der påvirkede hans hud (fx vaskepulver) ...

ja det vil jeg gætte på.. 

Men, det tøj han spiller i, er nyt / ikke vasket..? 

Anmeld

1. august 2013

Pikku Myy

Problembarnet skriver:

ja det vil jeg gætte på.. 

Men, det tøj han spiller i, er nyt / ikke vasket..? 

Hvis tøjet ikke er vasket kan det være fyldt med kemikalier, så det kan sagtens være det der gør at det klør. Det kan løses ved altid at vaske tøjet inden det tages i brug

Anmeld

1. august 2013

Problembarnet

Pikku Myy skriver:

Hvis tøjet ikke er vasket kan det være fyldt med kemikalier, så det kan sagtens være det der gør at det klør. Det kan løses ved altid at vaske tøjet inden det tages i brug

Den mulighed havde vi ikke da de fik det til træning og skulle ha det på med det samme, 

Men, hvorfor klør det kun på ham? 

Anmeld

2. august 2013

Pikku Myy

Problembarnet skriver:

Den mulighed havde vi ikke da de fik det til træning og skulle ha det på med det samme, 

Men, hvorfor klør det kun på ham? 

Det kan være hans hud er lidt mere sart end de andres. Eller at han har været den der har fået det uheldige tøj med "en ekstra kemikalierest".

Hvis han ellers ikke plejer at klø sig i lignende situationer, ville jeg skynde mig at få vasket hans tøj og se om det løser problemet

Anmeld

2. august 2013

Problembarnet

Det kan være hans hud er lidt mere sart end de andres. Eller at han har været den der har fået det uheldige tøj med "en ekstra kemikalierest".

Hvis han ellers ikke plejer at klø sig i lignende situationer, ville jeg skynde mig at få vasket hans tøj og se om det løser problemet

Vi prøver og vaske det - og håber det hjælper 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.