Pusleplads til baby i lille lejlighed - Løsninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

SKbaby

Chrizta skriver:

Vi har 2 puslepuder, da vi har 1.sal :-)

Har 1 pakke bleer i soveværelset, 1 pakke vådservietter, en rulle affaldsposer og en creme til rød rumpe. De er bare skubbet ind under sengen.

Har det samme nedeunder og det står bare i et skab eller er skubbet under sofaen :-)

Okay smart

Jeg tænker især at løsningen er god til når de bliver ældre og er sværere at holde styr på, men fungerer det også godt når de er helt nyfødte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Team Putte

SKbaby skriver:

Det lyder som en god ide med nogle sengeskuffer af en art.

Har du selv erfaring med at pusle på den måde?

nej vi har puslebord i køkkenet, det eneste sted vi har plads til et.. Men havde vi stadig boet i min gamle 2v så havde det været med puslepude på sengen med bedrolers under sengen til det mest nødvendige så er det gemt væk når det ikke lige bruges og lige ved hånden når man har sat sig på sengen det er jo lige til at bukke sig ned og hive kassen ud

Anmeld

1. august 2013

Lukas&Liam<3

Ville godt nok få ondt i ryggen hvis jeg skulle pusle i sengen eller på gulvet. Synes det er vildt besværligt allerede når man bare er ude hos andre. Jeg havde købt den til sengen, også havde jeg hængt den der med lommer på siden af sengen.

Anmeld

1. august 2013

SKbaby

Maria&Lukas skriver:

Ville godt nok få ondt i ryggen hvis jeg skulle pusle i sengen eller på gulvet. Synes det er vildt besværligt allerede når man bare er ude hos andre. Jeg havde købt den til sengen, også havde jeg hængt den der med lommer på siden af sengen.

Ja det tænker jeg også over, om man ikke får ondt i ryggen af at skulle pusle baby på den måde.

Dit forslag har jeg også overvejet, men synes kun det er smart i den første tid. Ligeså snart de begynder at bevæge sig mere og rulle rundt, så kan jeg forestille mig, at det er nemmere at pusle dem på en puslehynde på sengen eller lignende.

Anmeld

1. august 2013

Lukas&Liam<3

SKbaby skriver:

Ja det tænker jeg også over, om man ikke får ondt i ryggen af at skulle pusle baby på den måde.

Dit forslag har jeg også overvejet, men synes kun det er smart i den første tid. Ligeså snart de begynder at bevæge sig mere og rulle rundt, så kan jeg forestille mig, at det er nemmere at pusle dem på en puslehynde på sengen eller lignende.

Mit puslebord er ikke bredere end hynden (jo en tynd kant til at holde sammen) og det fungere fint selvom min søn virkelig er livlig. Men selvfølgelig. Ville aldrig gå fra ham eller vende ryggen til. Men så læge du har alt i nærheden går det vel også.

Anmeld

1. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
SKbaby skriver:

Jeg synes det er hårdt at pusle på senge og sofaer når vi er ude ved folk, så jeg ville ikke have lyst til at gøre det dér, derhjemme også. 

Vores puslebord er kun så bredt at der kan ligge en puslehynde. Ingen plads til siderne, og han falder ingen steder lige meget hvad og hvor, så vender man sig aldrig væk fra børnene når de bliver puslet

Anmeld

1. august 2013

MorDk

SKbaby skriver:

Kommoden hvor tøjet ligger i er ret smal og den står i meget kort afstand til enden af vores seng så det vil ikke være muligt, men ellers en god løsning.

Har også overvejet puslepladen men samtidig har jeg også tænkt om det overhovedet var nødvendigt så. grunden til at jeg gerne vil have en pusleplads er jo netop for, at man kan have alle bleerne, kludene og andet plejeudstyr samlet et sted og det kan man jo ikke rigtig med sådan en plade på tremmesengen.

Vi har det og har brugt det til begge unger. Har fungeret fint. Har bare haft reol system ved siden af sengen/puslepladen til alle pusletingene...

Anmeld

2. august 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
SKbaby skriver:

DDeDethha

Okay smart

Jeg tænker især at løsningen er god til når de bliver ældre og er sværere at holde styr på, men fungerer det også godt når de er helt nyfødte?

Det har været den perfekte løsning for os :-) Vi havde ikke plads til puslebord i stueplan og gad ikke skulle op på 1. salen hver gang. Så vi prøvede den løsning og det virkede bare godt for os :-)

Der har ingen problemer været med det da de var små :-) de har ligget helt fint. Den store bliver snart 4 og stoppede med væren da hun blev 2,5. Elina er 10 måneder og bliver stadig skiftet på den måde :-)

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.