Pusleplads til baby i lille lejlighed - Løsninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.954 visninger
27 svar
13 synes godt om
1. august 2013

SKbaby

Hej alle.

Vi har ikke så meget plads at være på, og vi sidder og overvejer hvilke løsninger, der kunne være til at lave en pusleplads til baby.

Vi har overvejet et vægophængt puslebord, men vi har kun en væg, hvor det vil kunne hænge og vi er i tvivl om væggen kan holde til det. Til jer som har vægophængt puslebord, hænger jeres på en beton eller gips væg?

Vi overvejer også bare at købe en puslepude/hynde og så bare lægge den på vores seng eller andre steder, når baby skal pusles. Med sådan en løsning bliver man selvfølgelig nød til at hente bleer, klude, tøj og andet med hver gang, hvilket nok vil blive ret besværligt. Men er der nogle der har erfaring med denne løsning?

Håber på en masse gode svar og erfaringer, så vi kan finde den rigtige løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Hullabullabulla

SKbaby skriver:

Hej alle.

Vi har ikke så meget plads at være på, og vi sidder og overvejer hvilke løsninger, der kunne være til at lave en pusleplads til baby.

Vi har overvejet et vægophængt puslebord, men vi har kun en væg, hvor det vil kunne hænge og vi er i tvivl om væggen kan holde til det. Til jer som har vægophængt puslebord, hænger jeres på en beton eller gips væg?

Vi overvejer også bare at købe en puslepude/hynde og så bare lægge den på vores seng eller andre steder, når baby skal pusles. Med sådan en løsning bliver man selvfølgelig nød til at hente bleer, klude, tøj og andet med hver gang, hvilket nok vil blive ret besværligt. Men er der nogle der har erfaring med denne løsning?

Hvad med et sammenklappeligt ? 

Anmeld

1. august 2013

gonefishing

SKbaby skriver:

Hej alle.

Vi købte et Brio brugt... Men hold da k... det var jo kæmpe stort og vejede i sig selv over 10 kg, vi har dobbelt gipsvæg og alle siger at det kan lade sig gøre.
Vi valgte dog at sælge det igen, og bruge vores "gamle" løsning med to 4 rums expedit reoler sat sammen.

Anmeld

1. august 2013

SKbaby

Britt88 skriver:

Hvad med et sammenklappeligt ? 

Ja det er selvfølgelig også en løsning, men synes bare det vil komme til at rode ret meget og det eneste sted vi vil kunne folde det ud, vil være i stuen og jeg ved ikke om jeg gider at have det stående der og pusle i stuen.

Anmeld

1. august 2013

SKbaby

Flodkilling skriver:

Vi købte et Brio brugt... Men hold da k... det var jo kæmpe stort og vejede i sig selv over 10 kg, vi har dobbelt gipsvæg og alle siger at det kan lade sig gøre.
Vi valgte dog at sælge det igen, og bruge vores "gamle" løsning med to 4 rums expedit reoler sat sammen.

Ja det er også det jeg er bange for. Den væg vi overvejer at hænge det på er nemlig en gips væg og der hænger i forvejen noget på den.

Hvis puslebordet vejer over 10 kg, + udstyr inden i og en baby så kan man da hurtigt komme til at belaste væggen med 20 kg

Anmeld

1. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis i skal have tøj i en kommode, så kunne i lægge puden derpå? Evt kigge i ikea, de har en decideret pusledel til at lægge ovenpå en kommode. 

Har også set sådan en pusleplade, til at lægge ovenpå tremmesengen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. august 2013

gonefishing

SKbaby skriver:

Ja det er også det jeg er bange for. Den væg vi overvejer at hænge det på er nemlig en gips væg og der hænger i forvejen noget på den.

Hvis puslebordet vejer over 10 kg, + udstyr inden i og en baby så kan man da hurtigt komme til at belaste væggen med 20 kg

ja nemlig...
Vi har været glade for de to expedit reoler. Der er jo masser af rum, hvor vi har bleer, undertøj, ect. Det har vi været meget glade for, men det fylder jo selvfølgelig stadigvæk.
Men så er prisen også helt ok og man kan bruge dem til andet efterfølgende

Anmeld

1. august 2013

Celine89

Vi har købt et brio wall puslebord, som skal hænge på badeværelset - på en stenmur. Det er ret tungt i sig selv, så jeg tror ikke jeg ville turde hænge det på gips.

Evt. kunne i overveje et af Ikeas væghængte pusleborde, de ser ikke ud til at veje ret meget - men om en gipsvæg vil kunne holde både det og baby, ved jeg ikke.

Anmeld

1. august 2013

SKbaby

Mor11 skriver:

Hvis i skal have tøj i en kommode, så kunne i lægge puden derpå? Evt kigge i ikea, de har en decideret pusledel til at lægge ovenpå en kommode. 

Kommoden hvor tøjet ligger i er ret smal og den står i meget kort afstand til enden af vores seng så det vil ikke være muligt, men ellers en god løsning.

Har også overvejet puslepladen men samtidig har jeg også tænkt om det overhovedet var nødvendigt så. grunden til at jeg gerne vil have en pusleplads er jo netop for, at man kan have alle bleerne, kludene og andet plejeudstyr samlet et sted og det kan man jo ikke rigtig med sådan en plade på tremmesengen.

Anmeld

1. august 2013

Mitlivsommooor

Mor11 skriver:

Hvor er det bare smart, det vil jeg da huske til den dag det bliver min tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.