Hjælp...hvordan sikre jeg dette sted?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
17 svar
4 synes godt om
1. august 2013

Enirt

Hey alle erfarne mødre

Sagen er den at min søn nu er bliver så dygtig til at komme rundt nu og det varer nok heller ikke længe inden han kravler. Derfor skal jeg nu har sikret dette område så han ikke kan komme til ledningerne osv. Men ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det, for vi skal jo stadig kunne bruge vores dvd mv.

Har i nogle gode fif

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

gonefishing

Enirt skriver:

Hey alle erfarne mødre

Sagen er den at min søn nu er bliver så dygtig til at komme rundt nu og det varer nok heller ikke længe inden han kravler. Derfor skal jeg nu har sikret dette område så han ikke kan komme til ledningerne osv. Men ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det, for vi skal jo stadig kunne bruge vores dvd mv.

Har i nogle gode fif

sæt dvdér for?
Ærligt så var vi selv total panikken over alle de forskellige advarsler man får. Da vi havde SP hjemme og min mand skulle kravle rundt på gulvet for at finde farlige ting, gik det da helt galt.

I bund og grund måtte vi jo ingen planter have på gulvet, ALT skulle skrues fast til væggen osv.

Vi endte med bare at sætte beskyttelse for hjørner og så ellers gemme ledningerne væk med bøger eller dvdér foran.
Vores er nu snart 3 år og vi har ingen skader haft i hjemmet. Hun har én gang haft hånden nede i jorden i vores palme, men ved at forklare hende at det skulle man ikke, så gjorde hun ikke det mere.

Anmeld

1. august 2013

AndreasMor84

personligt har vi ikke gjort noget andet end at fjerne ledninger.. han havde selvfølgelig en periode hvor han syntes det var sjovt at trykke på knapperne, men det stoppede igen og nu er det ikke længere et problem..
jeg har ikke børnesikret mit hjem som sådan - jeg har blot lært ham hvad der er ok og hvad der ikke er..

vi har også planter på gulvet osv., men han har stort set aldrig rørt dem..

Anmeld

1. august 2013

Enirt

Flodkilling skriver:

sæt dvdér for?
Ærligt så var vi selv total panikken over alle de forskellige advarsler man får. Da vi havde SP hjemme og min mand skulle kravle rundt på gulvet for at finde farlige ting, gik det da helt galt.

I bund og grund måtte vi jo ingen planter have på gulvet, ALT skulle skrues fast til væggen osv.

Vi endte med bare at sætte beskyttelse for hjørner og så ellers gemme ledningerne væk med bøger eller dvdér foran.
Vores er nu snart 3 år og vi har ingen skader haft i hjemmet. Hun har én gang haft hånden nede i jorden i vores palme, men ved at forklare hende at det skulle man ikke, så gjorde hun ikke det mere.

Jeg tror desværre ikke det hjælper med bøger eller dvd'er for dem er han også fan af og ledninger (de ligner snore og der det bedste min søn ved) Så det der hul har stor tiltrækningskraft på ham.

Anmeld

1. august 2013

Enirt

AndreasMor84 skriver:

personligt har vi ikke gjort noget andet end at fjerne ledninger.. han havde selvfølgelig en periode hvor han syntes det var sjovt at trykke på knapperne, men det stoppede igen og nu er det ikke længere et problem..
jeg har ikke børnesikret mit hjem som sådan - jeg har blot lært ham hvad der er ok og hvad der ikke er..

vi har også planter på gulvet osv., men han har stort set aldrig rørt dem..

Problemet er bare at vi ikke rigtig kan fjerne de her ledninger. Da de jo hører til de ting der er sat til tv'er. Vi har ikke ledninger andre steder han kan komme til. Min søn er meget facineret af ledninger (de ligner snore og der det bedste min søn ved) Så det der hul har stor tiltrækningskraft på ham.

Anmeld

1. august 2013

AndreasMor84

Enirt skriver:

Problemet er bare at vi ikke rigtig kan fjerne de her ledninger. Da de jo hører til de ting der er sat til tv'er. Vi har ikke ledninger andre steder han kan komme til. Min søn er meget facineret af ledninger (de ligner snore og der det bedste min søn ved) Så det der hul har stor tiltrækningskraft på ham.

Hihi altså vi "fjernede" dem heller ikke bogstaveligt, for så ku vi jo ikke bruge tingene.. Vi satte strips på, så han ikke kunne sno dem om halsen osv.

Anmeld

1. august 2013

dola

Enirt skriver:

Hey alle erfarne mødre

Har i nogle gode fif

Vi gjorde det at vi fjernede det der kunne gå i stykker og ellers ingenting ud over at aflede aflede og aflede gerne med biler, når han nu for 20 gang var ved at tømme DVD reolen. Hvilket har resulteret i at han nu(16 mdr) ikke tømmer reolen mere og er UFATTELIGT glad for biler..!

Hygge

Anmeld

1. august 2013

modesty

Enirt skriver:

Hey alle erfarne mødre

Har i nogle gode fif

Vi satte bare noget gaffa over de steder hvor fingrene kunne komme ind og røre ved noget el.

Anmeld

1. august 2013

Enirt

AndreasMor84 skriver:

Hihi altså vi "fjernede" dem heller ikke bogstaveligt, for så ku vi jo ikke bruge tingene.. Vi satte strips på, så han ikke kunne sno dem om halsen osv.

Det er ikke så meget det jeg er bange for, mere at han kan kravle ind i det rum og så hive i ledningerne og få stød. Der hjælper strips ikke rigtig.

Anmeld

1. august 2013

Enirt

modesty skriver:

Vi satte bare noget gaffa over de steder hvor fingrene kunne komme ind og røre ved noget el.

altså stikkomtakter osv. har jeg ting til at sikre med, men det er mere at han kan (og har gjort det et par gange) kravle ind i hullet og hive i ledningerne. Det er jeg ikke helt tryg ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.