Har det svært med forandringerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg kan ikke fordrage at være gravid. Det eneste jeg elsker er når jeg kan mærke ham sparke.

Jeg vil have min krop tilbage!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Louise Jørgensen

Enig! Jeg er altså heller ikke fan. Det er en skam man skal føle sig utaknemmelig, bare fordi man ikke bryder sig om at være gravid.

Håber du kommer godt gennem din graviditet, trods alt

Anmeld

31. juli 2013

Louise Jørgensen

Enig! Jeg er altså heller ikke fan. Det er en skam man skal føle sig utaknemmelig, bare fordi man ikke bryder sig om at være gravid.

Håber du kommer godt gennem din graviditet, trods alt

Anmeld

31. juli 2013

christina92

Anonym skriver:

Skammer mig faktisk lidt over, hvordan jeg går og har det.

Jeg venter mit første barn og er snart ovre første trimester. Jeg har haft det godt i graviditeten - ingen kvalme osv. Jeg har det bare underligt med det min krop gennemgår. I starten var jeg faktisk ked af, at baby var der, selvom jeg har ønsket mig at få et barn. Var pludselig bange for den ville ødelægge mit liv, fordi jeg egentlig er glad for det som det er. Det er gået over og nu glæder jeg mig til baby kommer. Jeg har det bare svært med de forandringer min krop gennemgår. Jeg er ved at få mave, har taget lidt på osv. Misforstå mig ikke - jeg er taknemmelig for det her barn (drømmer om det hver nat, tænker på det hele tiden, køber ting til det osv), men det er bare ikke mig at være gravid. Føler mig slet ikke pæn og tiltrækkende mere på nogen måde - føler mig som en rugemaskine. Er der andre der har det på samme måde?

Det kan tage utrolig lang tid at vænne sig tl forandringerne og til tanken om babyen i maven.

De ting der sker er helt naturlige og en "selvvalgt del" når man er gravid. Men det gør det ikke nødvendigvis nemmere.

Tag en dag af gangen, måske det aldrig rigtig bliver dig at være gravid, sådan er der jo altså nogen der har det.

Men du er Pæn og tiltrækkende selvom du er gravid, husk at sig til din kæreste at du har brug for komplimenter især nu din krop gennemgår alle de forandringer.

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Nu hvor der er så mange, der har været søde at svaret på mit indlæg, vil jeg lige komme med en opfølgning. Jeg er ved at falde til i rollen som gravid nu Er begydt at få lidt mave nu, hvilket har hjulpet.  Og tror hormonerne er faldet lidt til ro igen Jeg føler jeg er kommet i "balance" igen

Anmeld

5. september 2013

Mother-love

Jeg synes det var meget spændende lige da jeg fik to streger. Men efter kort tid, begyndte røven at blive bredere og maven så ud som om jeg bare var begyndt at blive småfed. Mine bryster voksede hurtigt. Til store træls patter
Med tiden hvor maven voksede og jeg begyndte at se gravid ud og ikke småfed ud. Fik jeg det lidt bedre med mig selv.
Men jeg tog ca 20 kg på.
Jeg synes at det var frygteligt at være gravid omkring de sidste 8 uger. Grundet mange smerter pga mit piskesmæld, men også det varhårdt at gå med den store mave, jeg havde det som om jeg var et stort blåmærke på indersiden af maven. Så hver gang Isabella sparkede hvilket hun gjorde utrolig meget gjorde det hammer ondt, min bryster var enorme, fjæset fuldstændig svulmet op, og så for ikke at sige den sindssyge halsbrand jeg havde.

Tror det er de færreste der elsker at være gravide. Jeg elskede det fra omkring uge 18 stykker og så til omkring uge 26 og så synes jeg sgu ellers ikke det var hverken hyggeligt eller sjovt mere

Anmeld

5. september 2013

Anonym trådstarter

Åh nej da.. Håber ikke jeg får det sådan fra uge 26! Nu går det ligeså godt

Anmeld

5. september 2013

Annette A

Hej.

Jeg har heller aldrig følt mig smuk gravid. ikke engang når maven var stor. Følte mig bare stor og grim.

Har fået tre børn og løber og spiser fornuftigt og vejer det jeg gjorde da jeg var 19 og er superfit. Ja min mave er lidt mere elastisk og brysterne lidt slappe men er faktisk gladere for min krop end da jeg var 19. Jeg ved jo den har givet mig tre skønne børn og synes faktisk den har klaret det flot og ser godt ud og har respekt for det kroppen kan.

At komme i form igen er op til en selv bagefter. Jeg har måtte tabe 17 kg efter mit tredie barn blev født, men man kan komme langt med viljestyrke og mangel på penge til en ny garderobe.

Men ja det er helt ok at synes man ikke elsker at være gravid og det som det gør ved ens krop. Det er jo mange forandringer men det er jo det hele værd i sidste ende selvom det kan være svært mens man er i det. Det har jeg syntes alle gange jeg har været gravid og har altid været vildt lettet efter jeg har fået min krop tilbage efter fødslerne.

Så skam dig ikke men hold ud og accepter den måde du har det på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.