Jupiter skriver:
Ja som overskriften lyder, så er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal beregne mængden af mme som min datter skal spise.
I følge SP og alle andre fagpersoner skal man regne efter 1/6 af barnets vægt - dvs. at Gry skal have 160-200 ml i døgnet, fordelt på 5-6 flasker.
Men hvis jeg kigger på NAN's skema, så er udgangspunktet at hun (med sin nuværende alder på 11 uger) skal have 130-160 ml.
Sidst SP var på besøg, sagde hun at Gry lå lidt over gennemsnittet med sin vægt i forhold til sin længde, og at vi lige skulle være lidt obs på hvor meget hun får at spise, og gerne supplere med vand.
Det har vi gjort, og jeg giver ca. 160 ml hver gang (hun spiser oftest 5 flasker på et døgn), da det efter min logisk må være korrekt ifølge alle.
Men jeg synes bare ofte jeg må bruge vand til at holde hende hen, så hun ikke spiser for tit. Det er vel tegn på at hun er sulten og godt kan spise mere end 160 ml.? Og så tænker jeg, at i følge NAN får hun jo så for meget, og så er det ikke underligt at vægten er lidt "for" høj.
Hvad gør i? Hvor meget spiser jeres børn på omkring 11 uger, 60 cm og 6 kilo?
hun skal da bare spise til hun er mæt! Det er dog en god idé også at give vand i varmen da mme ikke er opbygget med flere tykkelser som mm
nogle børn får elastikker uanset hvad de får at spise! Hun skal nok rende det af når hun begynder at bevæge sig rundt på gulvet