Flere måder at beregne mme mængde på...!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

Jupiter

Månsson skriver:

Ej for hulen da hvis tøsen er sulten så ska hun da ha mad.. Vores sp sagde lidt det samme mht vores datter dengang og ja det røg ind af det ene øre og ud af det andet.. Og efter at ha snakket med flere sper og læger sidenhænd har vi os fundet ud af at det var det rigtige at gøre.. Så længe hun ik overstiger den litter der er max om dagen spiser de til de er mætte i min verden..

Er en liter mme det maximale de må spise om dagen (uanset alder, størrelse osv.)??

Jeg sulter hende heller ikke, det kunne jeg aldrig finde på, men jeg prøver da at holde hende hen med vand en gang eller to om dagen, for ikke at give en flaske for meget.

Det tror jeg dog nok jeg vil holde op med - jeg kan jo sagtens se at I har ret alle sammen!

Det er måske også lidt nemmere bare at holde sig under et max end at skulle holde sig indenfor en nøje skala.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

L&V

Jupiter skriver:

Er en liter mme det maximale de må spise om dagen (uanset alder, størrelse osv.)??

Jeg sulter hende heller ikke, det kunne jeg aldrig finde på, men jeg prøver da at holde hende hen med vand en gang eller to om dagen, for ikke at give en flaske for meget.

Det tror jeg dog nok jeg vil holde op med - jeg kan jo sagtens se at I har ret alle sammen!

Det er måske også lidt nemmere bare at holde sig under et max end at skulle holde sig indenfor en nøje skala.

Det mener jeg men min datter fik først flaske fra 4-5måneder. Jeg lavede 200ml af gangen og lod hende spise til hun selv sagde fra.
Nej ved godt du ik sulter hende det er mere de sundhedsplejersker der tit overrasker mig med deres påfund

Anmeld

30. juli 2013

Team Putte

Jupiter skriver:

Ja som overskriften lyder, så er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal beregne mængden af mme som min datter skal spise.

I følge SP og alle andre fagpersoner skal man regne efter 1/6 af barnets vægt - dvs. at Gry skal have 160-200 ml i døgnet, fordelt på 5-6 flasker.

Men hvis jeg kigger på NAN's skema, så er udgangspunktet at hun (med sin nuværende alder på 11 uger) skal have 130-160 ml.

Sidst SP var på besøg, sagde hun at Gry lå lidt over gennemsnittet med sin vægt i forhold til sin længde, og at vi lige skulle være lidt obs på hvor meget hun får at spise, og gerne supplere med vand.

Det har vi gjort, og jeg giver ca. 160 ml hver gang (hun spiser oftest 5 flasker på et døgn), da det efter min logisk må være korrekt ifølge alle.

Men jeg synes bare ofte jeg må bruge vand til at holde hende hen, så hun ikke spiser for tit. Det er vel tegn på at hun er sulten og godt kan spise mere end 160 ml.? Og så tænker jeg, at i følge NAN får hun jo så for meget, og så er det ikke underligt at vægten er lidt "for" høj.

Hvad gør i? Hvor meget spiser jeres børn på omkring 11 uger, 60 cm og 6 kilo?

hun skal da bare spise til hun er mæt! Det er dog en god idé også at give vand i varmen da mme ikke er opbygget med flere tykkelser som mm nogle børn får elastikker uanset hvad de får at spise! Hun skal nok rende det af når hun begynder at bevæge sig rundt på gulvet små børn skal ikke sulte! BASTA!

Anmeld

30. juli 2013

Hyacinth

Ja som overskriften lyder, så er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal beregne mængden af mme som min datter skal spise.

I følge SP og alle andre fagpersoner skal man regne efter 1/6 af barnets vægt - dvs. at Gry skal have 160-200 ml i døgnet, fordelt på 5-6 flasker.

Men hvis jeg kigger på NAN's skema, så er udgangspunktet at hun (med sin nuværende alder på 11 uger) skal have 130-160 ml.

Sidst SP var på besøg, sagde hun at Gry lå lidt over gennemsnittet med sin vægt i forhold til sin længde, og at vi lige skulle være lidt obs på hvor meget hun får at spise, og gerne supplere med vand.

Det har vi gjort, og jeg giver ca. 160 ml hver gang (hun spiser oftest 5 flasker på et døgn), da det efter min logisk må være korrekt ifølge alle.

Men jeg synes bare ofte jeg må bruge vand til at holde hende hen, så hun ikke spiser for tit. Det er vel tegn på at hun er sulten og godt kan spise mere end 160 ml.? Og så tænker jeg, at i følge NAN får hun jo så for meget, og så er det ikke underligt at vægten er lidt "for" høj.

Årh, de SP'er! Nogle er dygtigere end andre. Det gælder jo i alle jobs

Min datter blev flaskebarn da hun var 2 mdr. og jeg har altid givet hende mad, når hun har efterspurgt og regnet ud på den måde, som du har gjort indtil nu. Min datter er og har altid været en lang og slank pige og har aldrig tilnærmelsesvis været for tyk.

Jeg ville lukke ørerne for det, men selvfølgelig også tilbyde vand ved siden af mme.

Ingen børn bør holdes hen med vand, hvis de er sultne.

Så tag du det bare roligt med det

Anmeld

30. juli 2013

Lukas&Liam<3

Lukas startede på grød allerede ved 3,5 måned. Og det var min sp der sagde det var ok fordi han begyndte at vågne mere og sådan. Men hvad hvis du giver mindre måltider flere gange om dagen? der synes jeg det var nemmere at holde ham lidt nede

Anmeld

30. juli 2013

Mother-love

Jeg vil sige det en god ide at give vand pga varmen der er der lige i øjeblikket. Men jeg ville ikke sparer på mmeen. Jeg ville give det hun kan spise. Vi andre spiser jo også når vi er sultne så hvorfor skulle hun sulte? Jeg synes det er lidt noget fis at sige at man ikke må give for meget. Isabella fik altid hvad hun kunne spise. Og hun spiste rigtig meget i forhold til hendes str. Og det har min sp aldrig sagt noget til

Anmeld

30. juli 2013

M (:

Jupiter skriver:

Anbefalingerne hedder: 

0-3 mdr.: 1/6 af vægten

3-? mdr.: 140 ml pr kg/døgn. 

Ved begge beregninger: maks 1000 ml i døgnet. 

Anmeld

30. juli 2013

Jupiter

Tak for alle jeres svar piger!

Jeg tror jeg er blevet bekræftet i at det min sp har sagt er noget pjat.

Jeg giver hende det hun kan spise, og hun får stadig vand - men bare "som hyggespisning", ikke for at stille sult.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.