Erfaringer med zinksalve..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

Isabella_mor

det er meget forskelligt hvordan det virker.  hos nogle virker det, og hos andre virker det ikke..

Det virkede i starten her, men efter noget tid så gjorde det faktisk rødmen værre... og så skiftede vi til inotyol, hvilket virker uden problemer... smør på ved rødmen på numsen, ved næste bleskift er der intet at se.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

AnthonsMor

malliebooh skriver:

Som en del af processen i at gøre klar til babys ankomst har jeg fået købt noget zinksalve hjem blandt andet babypleje ...

Min søster blev nærmest tosset på mig da hun så jeg havde zinksalve stående, da det ifølge hende er noget værre l*rt .. 

Er zinksalve virkelig så slemt? Hvad anbefales ellers?? 

Jeg bruger zinksalve til råd nummer, og det virker hver gang!
Der går en dag eller to, så er det væk, og bruger jeg alt mulig andet "rød numse" creme, så virker det ikke en dyt!

Anmeld

30. juli 2013

Fenja09

malliebooh skriver:

Som en del af processen i at gøre klar til babys ankomst har jeg fået købt noget zinksalve hjem blandt andet babypleje ...

Min søster blev nærmest tosset på mig da hun så jeg havde zinksalve stående, da det ifølge hende er noget værre l*rt .. 

Vi har aldrig brugt det, men vi købte det inden vores datter blev født. Fik så af vide på Skejby Sygehus at det var langt bedre at købe Inotyol, så det har vi brugt siden. Vores dp mor bruger zinksalve, men det virker slet ikke lige så godt som Inotyolen.

/Fenja

Anmeld

30. juli 2013

L&V

Jeg er mere til pudder eller bepanthol creme det syntes jeg er langt mere effektivt

Anmeld

30. juli 2013

Miin'Baby'Mus

malliebooh skriver:

Jeg elsker zinksalve, det virker virkelig og det har hurtig effekt. Min datter havde på et tidspunkt nogle bleer hun ikke kunne tåle og blev rød, men med salven var det over allerede dagen efter og var meget pænere allerede til næste ble  (bleerne blev selvfølgelig skiftet ud med nogle andre samtidig med)

Men det er jo smag og behag, nogle er for og nogle er i mod 

Anmeld

30. juli 2013

Clisolka

malliebooh skriver:

Vi har kun god erfaring med zinksalve herhjemme - det har altid været godt for en rød numse på Bella 

Anmeld

30. juli 2013

Benjamins'mor

Zinksalve bruger vi KUN til numsen, og det har hjulpet rigtigt godt her hvis Benjamin har været lidt rød.
Vi har også prøvet Bephantonol (staves) fra apoteket, og synes bare zinksalve er det lidt bedre.

Anmeld

30. juli 2013

malliebooh

Isabella_mor skriver:

det er meget forskelligt hvordan det virker.  hos nogle virker det, og hos andre virker det ikke..

Det virkede i starten her, men efter noget tid så gjorde det faktisk rødmen værre... og så skiftede vi til inotyol, hvilket virker uden problemer... smør på ved rødmen på numsen, ved næste bleskift er der intet at se.. 

Ja okay, jeg må jo lige se til den tid så..

Anmeld

30. juli 2013

malliebooh

Tak for svar og alternativer allesammen 

Anmeld

30. juli 2013

Diana2013

malliebooh skriver:

Virker fint på de ældre, husk at det ikke må smørres på men skal dubbes på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.