Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Som en del af processen i at gøre klar til babys ankomst har jeg fået købt noget zinksalve hjem blandt andet babypleje ...
Min søster blev nærmest tosset på mig da hun så jeg havde zinksalve stående, da det ifølge hende er noget værre l*rt ..
Er zinksalve virkelig så slemt? Hvad anbefales ellers??
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Vi har altid brugt zinksalve ved alm rødme bag i, og det har virket upåklageligt
vi har jo alle forskellig hud, så måske hendes børn bare ikke fungerede så godt med det. Det er jo svært at forudse den slags
Mor11 skriver: Vi har altid brugt zinksalve ved alm rødme bag i, og det har virket upåklageligt vi har jo alle forskellig hud, så måske hendes børn bare ikke fungerede så godt med det. Det er jo svært at forudse den slags
Ja det tænker jeg også, men det lød bare på hende som om det generelt bare var noget møg - noget med at det var så tykt og huden ikke kunne ånde og man ikke kunne få det af igen
Hvis hun har brugt det forkert, er det noget være nøg! Hvis hun har puttet så meget på at der har været et helt tykt lag, der ik var til at få af igen, har hun brugt for meget, også er det klart at huden ik ka ånde
Når det så er sagt, er jeg meget større fan af crittical barriere crem fra apoteket. Det har virket meget bedre på mine unger!! Vh stine
Vi har brugt zinksalve i 2 ud af 3 vuggestuer jeg har arbejdet i, så jeg ser intet problem i at bruge det Det plejer at virke fint!
malliebooh skriver: Ja det tænker jeg også, men det lød bare på hende som om det generelt bare var noget møg - noget med at det var så tykt og huden ikke kunne ånde og man ikke kunne få det af igen
Måske hun har kommet for meget på så? Ja, det er lidt sejt i konsistensen, men det er ikke svært at fordele. det skal bare på i et tyndt lag og så er der ingen problemer.
StineW79 skriver: Hvis hun har brugt det forkert, er det noget være nøg! Hvis hun har puttet så meget på at der har været et helt tykt lag, der ik var til at få af igen, har hun brugt for meget, også er det klart at huden ik ka ånde Når det så er sagt, er jeg meget større fan af crittical barriere crem fra apoteket. Det har virket meget bedre på mine unger!! Vh stine
Aner ikke lige hvordan hun har brugt det da begge piger er store nu, så det er jo nogle år siden.. (10 år) .. men kunne da tænkes at hun har smurt alt for meget på så?
Mor11 skriver: Måske hun har kommet for meget på så? Ja, det er lidt sejt i konsistensen, men det er ikke svært at fordele. det skal bare på i et tyndt lag og så er der ingen problemer.
Det er muligt at hun har smurt for meget på, jeg ved det ærligt talt ikke.. Det er 10 år siden hendes børn var helt små
Valle81 skriver: Jeg er heller ikke til zinksalve, men ville i stedt vælge A-dermas zinkspray, den er fantastisk. Så skal man ikke tvære rundt på en øm numse, og ellers er lanolinsalve også super effektiv:-)
Jeg er heller ikke til zinksalve, men ville i stedt vælge A-dermas zinkspray, den er fantastisk. Så skal man ikke tvære rundt på en øm numse, og ellers er lanolinsalve også super effektiv:-)
Mange tak for at komme med alternativer
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128