Heldigvis er vi herhjemme ret enige i, hvad vores børn må og ikke må, hvordan vi gerne vil have at de opfører sig når er på besøg hos andre osv.
Men jeg har så den her søster, hvis yngste dreng er et par år ældre end vores den ældste. De har haft mange problemer med at styre ham, og der kan skrives meget om den dreng hvordan de er som familie.
Jeg holder meget af dem og de er nogle dejlig mennesker, men når det handler om hvordan de håndtere især den mindste er vi bare vidt forskellige...
Jeg skal virkelig beherske mig for ikke sige noget til drengen eller hans mor, når vi er sammen hos mine forældre.
Et eks. hele familien var sammen hos de gamle, inkl. min bror og hans kone. Efter maden og isen, satte min mor en god skål slik på bordet. Og SÅ skal jeg ellers lige love for at mine nevøer skovlede ind! Især den mindste, tog en håndfuld af gangen og proppede i munden. Det var væk i løbet af 5 min. og vi andre nåede knap at smage. Vores dreng fik et stykke, vi sagde kun en af gangen og du må vente til det bliver din tur igen. Hvor de andre kastede sig over det.
Jeg var fuldstændig paf, min søs og svorger sagde intet... Jo måske lidt, men slet ikke noget de havde respekt for. Især den mindste er fuldstændig ligeglad. Og tror du så ik de ville ha mere 
Vi mener jo at det er totalt udhøfligt overfor mine forældre, og sådan noget gør man bare ikke. Heller ikke selvom det er hjemme hos mormor og morfar.
Der er mange eksempler hvor jeg skal bide mig selv i tungen, for ikke at ta fat i drengen og hæve stemmen. Han er simpelthen så flabet, hvilket vel er blevet fordi han ved at han får lov, og at der ingen konsekvenser er?
Nå, men uh, hvad gør man så når man er sammen med dem? Vi prøver jo på at lære vores hvordan man gebærder sig, f.eks. at man sidder på numsen i sofaen, ikke slår, ikke træder på hundens hale osv. Men hans fætter gør jo disse ting?
Mener man skal passe meget på med at blande sig, når det kommer til opdragelse, men er det så noget mine forældre kan prøve at snakke med dem om? Jeg ved at de er meget enig i det jeg siger, og de ser jo meget mere end jeg gør, da de ofte er sammen med dem.
Ih jeg synes det er svært, kan mærke at de irretere mig helt vildt, f.eks. det med slikket
og jeg har ligget og tænkt over det de sidste par nætter 
Er det mig der er sippet?
Selvfølgelig kender i ikke hele historien, men jeg kan umuligt være den eneste der har stået i sådan en situation. Hvad end det er familie eller gode venner.
Jeg undskylder det blev lidt langt