overvægtig og gravid.. hvor mange kilo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Jeg har en bmi på mere en 40 og havde det også ved starten af begge mine graviditeter.

Jeg spiste hvad jeg havde lyst til under begge graviditeter, så ikke noget med at passe på

Første graviditet tog jeg 10kg på og 4 dage efter fødslen havde jeg tabt 12kg

Anden graviditet tog jeg 5-6kg på og 14 dage efter fødslen havde jeg tabt 12kg

Jeg har ikke ammet nogen af mine børn.

det var da alligevel flot og fedt nok du tabte lidt mere end du havde taget på !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Jeg havde et BMI i nærheden af de 40

Den dag jeg fødte vejede jeg præcis det samme som jeg gjorde da der blev lavet vandrejournal -jeg var ikke specielt påpasselig og spiste stort set hvad jeg havde lyst til

2 uger efter fødslen havde jeg tabt næsten 15 kg

Det er slet ikke sikkert du behøver bekymre dig men hvis du kan se at vægte skriver kan du jo evt begynde at logge det du spiser så der ikke ryger noget uovervejet ind

ej hvor flot

og god idé med at logge maden!

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg er 164 cm og overvægtig. Vil ikke komme ind på min vægt da jeg ikke kan bruge anonym og ikke føler det kommer alle ved, men jeg tabte mig først 4 kg. Har nu taget lidt på igen i løbet af graviditeten, blandt andet baby osv. Men fra min startvægt siger den +1 kg og er 30+0 imorgen.

helt forståeligt! tak for at du svarer alligevel

flot at du ikke har taget mere på, håber jeg kan komme til at undgå at tage for meget på !

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Jenny12 skriver:

Er 168 cm høj og vejede 115 kg før graviditeten. Jeg tog 15 kg på og havde tab dem igen 14 dage efter.

Tillykke med graviditeten

tak

okay, så er det lige til at overskue

Anmeld

29. juli 2013

Menne

Jeg havde en startvægt på 100 kg - er 1.72. I dag hvor jeg er 22+3 har jeg taget 5 kg på.. Jeg har ikke tænkt så meget over, hvad jeg har spist.. Tillykke med graviditeten. 

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Menne skriver:

Jeg havde en startvægt på 100 kg - er 1.72. I dag hvor jeg er 22+3 har jeg taget 5 kg på.. Jeg har ikke tænkt så meget over, hvad jeg har spist.. Tillykke med graviditeten. 

mange tak

er da okay, vil blive glad hvis det er det eneste jeg har taget på når jeg er der..

jeg er i 9. uge, og inden jeg blev gravid vejede jeg 105.. nu vejer jeg 101,3..

Anmeld

29. juli 2013

Clisolka

Anonym skriver:

hej

Jeg er overvægtig.. er 165 cm høj og vejer 101,3 kg.. jeg frygter at tage for meget på under graviditeten og ville hører hvor meget jer andre som var gravide og overvægtige tog på, og om i har nogle gode råd til mig

kram.

I min sidste graviditet tænkte jeg ikke så meget over hvad jeg proppede i munden og endte faktisk med at tage 23 kg på i det hele  4 uger før termin havde jeg en uopdaget graviditetsbetinget sukkersyge... 

Denne gang er min situation lidt anerledes... 1,5 år efter fødslen af min datter fik jeg konstateret diabetes type 2 - som meget vel kan være kommet af min graviditet med min datter.... 

Jeg bliver fulgt i hoved og numse - til at starte med i graviditeten snakkede jeg med en diætist på Rigshospitalet, hvor jeg bliver fulgt af diverse overlæger igennem min graviditet mht. min diabates. 

Mit BMI lå på ca. 31,5 da jeg blev gravid (havde lidt tabt de 25 ekstra kg fra min tidligere graviditet). Jeg har max taget 6 kg på (er nu 33+1)- netop også fordi jeg tænker meget over hvad jeg spiser og hvad jeg kan/må spise uden det påvirker mit blodsukker alt for meget. 

Anmeld

29. juli 2013

Tystys14

hej

Jeg er overvægtig.. er 165 cm høj og vejer 101,3 kg.. jeg frygter at tage for meget på under graviditeten og ville hører hvor meget jer andre som var gravide og overvægtige tog på, og om i har nogle gode råd til mig

kram.

Jeg er 171 cm. og vejer lige nu 85,6 med en BMI på 31,  tog ca. 20 kg. på med min datter, og har ikke evnet at smide dem endnu trods mange forskellige kurre. (Det to år siden nu).

Jeg er gravid igen, og meget bekymret for min vægt, er pga. gravidten nu begyndt at gå 30 min hver aften i håb om at det kan holde vægen på det samme, eller endnu bedre tabe mig under denne graviditet.

Jeg kan virkelig godt forstå dine tanker, og bekymringer.  Men gør dig selv en tjeneste at tænk over hvad du spiser, og gå nogle ture, det behøver ikke være det store, men lidt gør godt.

Anmeld

29. juli 2013

BigHope13

Anonym skriver:

syntes det er flot at du ikke har taget mere på

og godt du giver dig selv lov engang imellem, giver jeg også mig selv (bare så jeg er til at holde ud og leve med )

Mange tak er også okay tilfreds indtil videre.

Man er bare nødt til at give sig selv lov til lidt af det lækre ind imellem.
i starten ville jeg bare slet ikke spise noget usundt og slik, men så sagde min kæreste at jeg også skulle give mig selv lov til at nyde graviditeten og den lykke vi er i. og den måde vi forkæle os selv er gennem mad og bio ture.
og jeg er bare så meget mere tilfreds og glad med den måde jeg vælger at leve på nu her end jeg har været før.

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

Mange tak er også okay tilfreds indtil videre.

Man er bare nødt til at give sig selv lov til lidt af det lækre ind imellem.
i starten ville jeg bare slet ikke spise noget usundt og slik, men så sagde min kæreste at jeg også skulle give mig selv lov til at nyde graviditeten og den lykke vi er i. og den måde vi forkæle os selv er gennem mad og bio ture.
og jeg er bare så meget mere tilfreds og glad med den måde jeg vælger at leve på nu her end jeg har været før.

er helt enig med din kæreste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.