overvægtig og gravid.. hvor mange kilo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.739 visninger
19 svar
4 synes godt om
29. juli 2013

Anonym trådstarter

hej

Jeg er overvægtig.. er 165 cm høj og vejer 101,3 kg.. jeg frygter at tage for meget på under graviditeten og ville hører hvor meget jer andre som var gravide og overvægtige tog på, og om i har nogle gode råd til mig

kram.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

E.J.mor.

jeg kan godt forstå din bekymring.

i min 2 graviditet var jeg "meget overvægtig" og tog 0 kg på under hele graviditeten...så måske du er heldig

nu sidder jeg så har og har tabt 30 kg og skal til at være gravid og tænker også...når håber fandme godt nok ikke jeg tager på!!!

men de siger jo omkring 10 kg vejer det hele,men kommer også an på hva man putter i munden  og vand i kroppen og hormoner osv osv.

men som sagt jeg tog ingenting på.

det var min erfaring.

Anmeld

29. juli 2013

BigHope13

Anonym skriver:

hej

Jeg er overvægtig.. er 165 cm høj og vejer 101,3 kg.. jeg frygter at tage for meget på under graviditeten og ville hører hvor meget jer andre som var gravide og overvægtige tog på, og om i har nogle gode råd til mig

kram.

Jeg er overvægtig start graviditet 111 kg og er nu i uge 26, jeg tænker over hvad jeg indtager af mad og drikke men giver mig selv lov til også at nyde en sodavand og drikke og god mad ind imellem. jeg har bækkenløsning og kan derfor ikke motioner så meget.
Men indtil videre har jeg holdt vægten på 4,5 kg.
har fået at vide af læge og jordemorder at jeg må tage ca 8-10 kg på.

Anmeld

29. juli 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

hej

kram.

Jeg har en bmi på mere en 40 og havde det også ved starten af begge mine graviditeter.

Jeg spiste hvad jeg havde lyst til under begge graviditeter, så ikke noget med at passe på

Første graviditet tog jeg 10kg på og 4 dage efter fødslen havde jeg tabt 12kg

Anden graviditet tog jeg 5-6kg på og 14 dage efter fødslen havde jeg tabt 12kg

Jeg har ikke ammet nogen af mine børn.

Anmeld

29. juli 2013

Bassemor<3

Anonym skriver:

hej

kram.

jeg vejede 108 før jeg blev gravid og 112 lige før jeg fødte 99, 2 måneder efter

Anmeld

29. juli 2013

quindelist

Jeg havde et BMI i nærheden af de 40

Den dag jeg fødte vejede jeg præcis det samme som jeg gjorde da der blev lavet vandrejournal -jeg var ikke specielt påpasselig og spiste stort set hvad jeg havde lyst til

2 uger efter fødslen havde jeg tabt næsten 15 kg

Det er slet ikke sikkert du behøver bekymre dig men hvis du kan se at vægte skriver kan du jo evt begynde at logge det du spiser så der ikke ryger noget uovervejet ind

Anmeld

29. juli 2013

Benjamins'mor

Jeg er 164 cm og overvægtig. Vil ikke komme ind på min vægt da jeg ikke kan bruge anonym og ikke føler det kommer alle ved, men jeg tabte mig først 4 kg. Har nu taget lidt på igen i løbet af graviditeten, blandt andet baby osv. Men fra min startvægt siger den +1 kg og er 30+0 imorgen.

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

E.J.mor. skriver:

jeg kan godt forstå din bekymring.

i min 2 graviditet var jeg "meget overvægtig" og tog 0 kg på under hele graviditeten...så måske du er heldig

nu sidder jeg så har og har tabt 30 kg og skal til at være gravid og tænker også...når håber fandme godt nok ikke jeg tager på!!!

men de siger jo omkring 10 kg vejer det hele,men kommer også an på hva man putter i munden  og vand i kroppen og hormoner osv osv.

men som sagt jeg tog ingenting på.

det var min erfaring.

håber jeg er lige så heldig som dig

Anmeld

29. juli 2013

Jenny12

Er 168 cm høj og vejede 115 kg før graviditeten. Jeg tog 15 kg på og havde tab dem igen 14 dage efter.

Tillykke med graviditeten

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

Jeg er overvægtig start graviditet 111 kg og er nu i uge 26, jeg tænker over hvad jeg indtager af mad og drikke men giver mig selv lov til også at nyde en sodavand og drikke og god mad ind imellem. jeg har bækkenløsning og kan derfor ikke motioner så meget.
Men indtil videre har jeg holdt vægten på 4,5 kg.
har fået at vide af læge og jordemorder at jeg må tage ca 8-10 kg på.

syntes det er flot at du ikke har taget mere på

og godt du giver dig selv lov engang imellem, giver jeg også mig selv (bare så jeg er til at holde ud og leve med )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.