Jeg ved ikke hvordan du får det sagt bedst.
Jeg er denne gang blevet gravid på P-piller - det giver jo så sig selv at det har været et uheld. Men jeg frygtede alt og alles reaktion på graviditeten, jeg vidste ikke engang hvad jeg selv skulle tænke. Blev rigtigt ked af det indeni da jeg fandt ud af det, fordi jeg var bange for at alle ville blive sure på mig og ikke ville snakke med mig. Det er så fordi jeg var 16 da jeg fik min søn, og er kun 18 nu, bliver dog 19 om 2 ugers tid.
Jeg gik direkte ind til min kæreste da jeg havde taget testen og fortalte ham det, sagde at hvis han ikke ønskede barnet og ikke følte vi var klar ville jeg selvfølgelig få en abort. Han vidste heller ikke helt hvordan han lige skulle reagere. Jeg ringede så til lægen og fik en tid samme dag, men da vi har læge i en anden by måtte jeg køres. Så kæresten fortalte det til hans far og han kørte mig til lægen, sådan fandt svigerfamilien ud af det. De reagerede over alle forventninger og var faktisk glade på vores vegne. Men min mor vidste jeg bare ikke hvordan jeg skulle få det sagt til, var så bange at der faktisk gik flere uger. Havde egentligt ikke lyst til overhovedet at fortælle hende det, men var jo nødtil det, hun ville jo alligevel opdage det før eller siden. Skrev så en SMS til hende, den lød nogenlunde sådanne:
"Hej mor. Jeg ved godt du vil blive rigtigt sur på mig nu, men er nødtil at få det fortalt. Jeg er gravid og vi har valgt at beholde barnet, jeg har termin til september".
Min mor skrev så efterfølgende at jeg da ikke skulle frygte for hun blev sur, da det jo var mit eget valg.
Undskylder for den lange smøre.

Det jeg egentligt bare ville med dette, er at fortælle at jeg udemærket godt kan sætte mig ind i hvordan du har det, og at du frygter deres situation - hvilket du jo længere oppe kan læse jeg også gjorde da jeg skulle fortælle det.

Eftersom jeg nu ved hvordan de forskellige tog det, vil jeg bare sige det som det er. Jeg fortalte det blandt andet aldrig personligt til min far, han måtte finde ud af det på facebook da jeg vidste han ville reagere slemt på det.
Anmeld