Hvornår skal man til lægen første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2009

Vingummien

altså jeg var til læge da jeg testede positiv hvor han så tog en test ved lægen og blodprøve og et tjek dernede for at lige se hvordan det så ud og så fik jeg vandre journal og en tid til senere og nr til jordmor så jeg kunne ringe og aftale med hende.

Men er da sikker på han ved hva han snakker om når han siger du først skal komme der, men har du sagt du mener du er 5 uger henne?
Er nok pga ferie og så vil han ik have at du skal rende rundt til flere men vente til du kan komme til ham og blive tjekket osv.

Tror ik du skal tænke så meget over det men kontakt ham hvis du er i tvivl om noget hvis du får smerter el lignende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

BabyTosset

Henriette72 skriver:

din 1. udblevet mens er den du tester positiv ved også skal du over endnu en "mens" for at være sikker på at graviditeten sidder fast. Derfor 8 uger

Håber det var en bedre forklaring?

Yes, så er jeg med

Anmeld

13. juli 2009

BabyTosset

linda2009 skriver:

Det har jeg nu ikke hørt... Min læge sagde bare, at jeg kunne få en tid, så jeg hurtigt kunne få bekræftet om jeg var gravid. Det er da træls at skulle gå så længe.

Jeg spurgte min læge, om jeg skulle have en tid, så det kunne blive helt afklaret, at jeg er gravid. Men jeg fik bare at vide, at de tests man køber i supermarkeder er ligeså pålidelige som dem hos lægen, så vi skulle bare gå ud fra, at den var god nok..

Anmeld

13. juli 2009

BabyTosset

suanne85 skriver:

altså jeg var til læge da jeg testede positiv hvor han så tog en test ved lægen og blodprøve og et tjek dernede for at lige se hvordan det så ud og så fik jeg vandre journal og en tid til senere og nr til jordmor så jeg kunne ringe og aftale med hende.

Men er da sikker på han ved hva han snakker om når han siger du først skal komme der, men har du sagt du mener du er 5 uger henne?
Er nok pga ferie og så vil han ik have at du skal rende rundt til flere men vente til du kan komme til ham og blive tjekket osv.

Tror ik du skal tænke så meget over det men kontakt ham hvis du er i tvivl om noget hvis du får smerter el lignende.

Tænker heller ikke så meget over det - Var nu bare mere nysgerrig efter at høre, hvad "normen" er  Er jo ikke fordi, jeg har prøvet det her før

Lægen spurgte hvornår jeg havde min menstruation sidst, så hun har nok selv regnet den ud, vil jeg tro

Anmeld

19. juli 2009

MissMikkelsen

jeg skal først til første lægebesøg når jeg er  10+3. Mine blodprøver skal jeg have taget på onsdag (der er jeg 9+5) så tror det er forskelligt fra læge til læge hvornår de ligger første lægebesøg

Anmeld

19. juli 2009

Mullemus86

Hej.. Da jeg testede positivt, fik jeg en tid hos lægen.. Tog en urinprøve med, og fik ham til at teste.. Den var god nok.. Det var så det.
Første lægeundersøgelse ligger, i mit lægehus, altid i 8.uge.. Min læge ville ikke se mig før.. Tror det er nemmere for lægen at mærke graviditeten dér.. Og mener også først det er der, at livmodermunden bliver blålig?
// Alice 15+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.