Hvornår skal man til lægen første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.609 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

BabyTosset

Hej alle

Jeg ringede til lægen i dag for at fortælle, at jeg har testet positiv, men jeg skal først derned 10. august! Jeg troede, at man skulle tjekkes eller noget tidligere for at sikre, at alt var i orden med bebs?!...

Jeg tror, jeg er omkring 5 uger henne, da jeg havde første menstruationsdag omkring 7-8 juni.

Knus Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

Henriette72

BabyTosset skriver:

Hej alle

Jeg ringede til lægen i dag for at fortælle, at jeg har testet positiv, men jeg skal først derned 10. august! Jeg troede, at man skulle tjekkes eller noget tidligere for at sikre, at alt var i orden med bebs?!...

Jeg tror, jeg er omkring 5 uger henne, da jeg havde første menstruationsdag omkring 7-8 juni.

Knus Pia

Hej Pia

Tillykke med graviditeten.

Det er helt normalt at der går 8 uger inden 1. læge besøg. Man plejer at sige at man skal have en udblevet mens udover den 1 hvor man tester positiv.

Giver det mening?

Anmeld

13. juli 2009

Pige2009

Hej alle

Knus Pia

Jeg var ved lægen allerede en uge efter jeg testede positiv i en hjemmetest. Så jeg synes da det er lang tid at gå inden, for du skal jo også have lavet vandrejournal og have en tid til NF scanning i uge 12...

Hilsen Linda 27+2

Anmeld

13. juli 2009

Henriette72

linda2009 skriver:

Jeg var ved lægen allerede en uge efter jeg testede positiv i en hjemmetest. Så jeg synes da det er lang tid at gå inden, for du skal jo også have lavet vandrejournal og have en tid til NF scanning i uge 12...

Hilsen Linda 27+2

Jeg er ret sikker på at Pia får lavet vandrejournal når hun skal til lægen d. 5 august. Og NF skanning er der et tidsinterval hvori den skal laves (11 uger + 0 dage og 13 uger + 6 dage) Så det kan godt nåes

Knus

Anmeld

13. juli 2009

BabyTosset

Henriette72 skriver:

Hej Pia

Tillykke med graviditeten.

Det er helt normalt at der går 8 uger inden 1. læge besøg. Man plejer at sige at man skal have en udblevet mens udover den 1 hvor man tester positiv.

Giver det mening?

Nej, forstår ikke helt hvad du mener? 

Anmeld

13. juli 2009

BabyTosset

Min læge sagde rigtig nok, at jeg skal have lavet vandrejournal, når jeg kommer til mit første lægebesøg

Anmeld

13. juli 2009

Henriette72

BabyTosset skriver:

Nej, forstår ikke helt hvad du mener? 

din 1. udblevet mens er den du tester positiv ved også skal du over endnu en "mens" for at være sikker på at graviditeten sidder fast. Derfor 8 uger

Håber det var en bedre forklaring?

Anmeld

13. juli 2009

Pige2009

Det har jeg nu ikke hørt... Min læge sagde bare, at jeg kunne få en tid, så jeg hurtigt kunne få bekræftet om jeg var gravid. Det er da træls at skulle gå så længe.

Anmeld

13. juli 2009

MaleneG

Det er ganske normalt man først kommer til lægen i uge 8, hvor man også får lavet vandre journal, taget blodprøver mm,
så intet unormalt i det
Dog er der nogle få læger, som gerne vil have en op før uge 8, for at bekræfte graviditeten. 

Anmeld

13. juli 2009

baby2010

Jeg var til lægen i uge 5, hvor jeg fik lavet blodprøver osv. Mødte faktisk ikke engang en decideret læge, men en social- og sundhedsassistent, som bare udførte prøverne og sendte mig hjem. De gad ikke engang bekræfte graviditeten!

Men tillykke med den positive test!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.