Gravid og tælle kalorier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juli 2013

tankai

Hvordan står det til med at tælle kalorier, mens man er gravid.. 

Jeg tabte mig i starten af min graviditet (7,5) kg, af ren og skær opkast, men er ved at have taget dem på igen.. Er nu 27+5..

Jeg kunne jo godt tænke mig, at holde min vægt, så tænker at jeg vil tælle kalorier..

MEN, hvor mange kalorier SKAL jeg have mindst hver dag? 

Er en hel del overvægtig (dog mener jeg selv, jeg bare er 17 cm for lav) og har et bmi på 37,7.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

Sujan

Synes ikke du skal tælle kalorier men spise sundt og varieret. Lyt til din krop... Ville være synd det gik ud over den lille...

Evt tage en snak med din jordemoder eller din læge når du skal til check... Er helt sikker på de vil hjælpe dig. De ved bedre hvad der vil passe bedst til dig og din baby.

Anmeld

28. juli 2013

tankai

Sujan skriver:

Synes ikke du skal tælle kalorier men spise sundt og varieret. Lyt til din krop... Ville være synd det gik ud over den lille...

Evt tage en snak med din jordemoder eller din læge når du skal til check... Er helt sikker på de vil hjælpe dig. De ved bedre hvad der vil passe bedst til dig og din baby.

Vægten stiger meget hurtigt, trods den sunde mad.. Tager mellem 1 og 2 kilo på om ugen nu.. 

Anmeld

28. juli 2013

L&V

tankai skriver:

Jeg tabte mig i starten af min graviditet (7,5) kg, af ren og skær opkast, men er ved at have taget dem på igen.. Er nu 27+5..

Jeg kunne jo godt tænke mig, at holde min vægt, så tænker at jeg vil tælle kalorier..

Er en hel del overvægtig (dog mener jeg selv, jeg bare er 17 cm for lav) og har et bmi på 37,7.. 

Syntes du ska vende det med lægen så det går ordentligt til de ved nok hvor meget osv..

Men tænker os at man tager på ryk så det går nok i stå igen

Anmeld

28. juli 2013

Mami_Ravn

Vent nu og se hvor meget den lille spiser af dig når du skal til at amme

Anmeld

29. juli 2013

Holbæktrunten

tankai skriver:

Jeg ville nok også liiige vende den med min JM. Men jeg havde netop tabt mig 13 kg da jeg blev gravid, og min logik sagde mig at hvis jeg nu satte mit kalorieforbrug til "hold vægten" med et frirum på de ca 500 kcal det siges en graviditet spiser pr døgn, måtte det se rimeligt ud når jeg har født.

Kan dog ikke komme med en Update på projektet, kastede hele lortet over styr og har ædt som et svin - med det resultat at jeg nu er i uge 31 og har taget 12 kg på... Men fuck det, jeg tager straffen senere

Anmeld

29. juli 2013

tankai

Tak for svar til alle.. 

Har en tid hos JM om små 14 dage, og snakker med hende der 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.