Graviditet og dårlig mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.769 visninger
15 svar
3 synes godt om
27. juli 2013

grinny

Er det noget der hænger sammen?

Jeg er 18+5 og jeg får simpelthen som mange mavesmerter og dårlig mave efter hvert måltid 

Jeg vil skyde på at der ca. går 30 minutter og så er jeg på toilettet  

Er det normalt? Eller kan det være noget jeg mangler? 

Er snart træt af det, det har stået på i snart 3 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

L&V

grinny skriver:

Jeg er 18+5 og jeg får simpelthen som mange mavesmerter og dårlig mave efter hvert måltid 

Jeg havde noget i den dur.. Mine tarme blev simpelthen klemt så når mavesækken blev fyldt var der endnu mindre plads også fik jeg ondt som bare pokker

Anmeld

28. juli 2013

grinny

Månsson skriver:

Jeg havde noget i den dur.. Mine tarme blev simpelthen klemt så når mavesækken blev fyldt var der endnu mindre plads også fik jeg ondt som bare pokker

Også så "tidligt" i graviditeten? Han fylder jo ikke meget derinde endnu 

Anmeld

28. juli 2013

L&V

grinny skriver:

Også så "tidligt" i graviditeten? Han fylder jo ikke meget derinde endnu 

Ja tror det startede i uge 16 ca. væske, livmoder osv fylder jo lidt og hvis det ligger lidt dumt ka det godt være det.. Der er jo os mange der bliver forstoppet

Anmeld

28. juli 2013

BigHope13

grinny skriver:

Jeg oplever det samme, ikke hver dag men rigtig rigtig ofte, og det kommer gerne hvis jeg har spist for hurtigt eller for meget, og tror det har noget at gøre med at tarmene ikke har så meget plads derinde og der hele har rykket sig.
Men det selvfølgelig ikke rart med smerter efter hvert måltid så ville ihvertfald nævne det for jordemoder eller læge næste gang du skal afsted.

Mit mave "problem" startede omkring uge 15 og idag uge 26 synes jeg ikke det er så slemt mere men er også omhyggelig med at spise meget langsomt og tage små portioner af gangen.

Anmeld

28. juli 2013

grinny

Månsson skriver:

Ja tror det startede i uge 16 ca. væske, livmoder osv fylder jo lidt og hvis det ligger lidt dumt ka det godt være det.. Der er jo os mange der bliver forstoppet

Kan være det bare ligger dumt og derfor trykker på det hele 

Anmeld

28. juli 2013

grinny

BigHope13 skriver:

Jeg oplever det samme, ikke hver dag men rigtig rigtig ofte, og det kommer gerne hvis jeg har spist for hurtigt eller for meget, og tror det har noget at gøre med at tarmene ikke har så meget plads derinde og der hele har rykket sig.
Men det selvfølgelig ikke rart med smerter efter hvert måltid så ville ihvertfald nævne det for jordemoder eller læge næste gang du skal afsted.

Mit mave "problem" startede omkring uge 15 og idag uge 26 synes jeg ikke det er så slemt mere men er også omhyggelig med at spise meget langsomt og tage små portioner af gangen.

Jeg spiser ikke særligt meget i forvejen, så kan ikke spise mindre 

Skal til jm d. 12/8 så må lige snakke med hende hvis det forsætter

Anmeld

28. juli 2013

L&V

grinny skriver:

Kan være det bare ligger dumt og derfor trykker på det hele 

Det er i hvert fald et bud hvis maven ellers fungere

Anmeld

28. juli 2013

BigHope13

grinny skriver:

Jeg spiser ikke særligt meget i forvejen, så kan ikke spise mindre 

Skal til jm d. 12/8 så må lige snakke med hende hvis det forsætter

Nej det var heller ikke ment på den måde
det har jeg bare erfaret fra mig selv da mine øjne altid er mere sultne end maven.
ja synes lige du skal vende den med jordemoderen, men som sådan tror jeg ikke du skal være bekymret, det selvfølgelig bare ikke særlig rart at have ondt i maven efter hvert måltid og skulle rende på wc hver gang.

Anmeld

28. juli 2013

grinny

BigHope13 skriver:

Nej det var heller ikke ment på den måde
det har jeg bare erfaret fra mig selv da mine øjne altid er mere sultne end maven.
ja synes lige du skal vende den med jordemoderen, men som sådan tror jeg ikke du skal være bekymret, det selvfølgelig bare ikke særlig rart at have ondt i maven efter hvert måltid og skulle rende på wc hver gang.

Nej nej, ved godt det ikke var sådan ment  Tænkte bare lige på at jeg i forvejen ikke spiser meget så hvis jeg skulle sætte det ned ville det være ti rosiner ved hvert måltid  hehe

Tror heller ikke det er farligt, bare mega irriterende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.