Svar søges :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
9 svar
1 synes godt om
27. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej der ude 

jeg er en pige på 17. Og her for noget tid siden troede jeg at jeg var gravid. Men var jeg ikke  

Men på det tidspunkt nåde min sagsbehandler at få en samtale med mig om det. Det var selvfølgelig også helt okay. Men er det i orden at hun sige til mig at hvis jeg får et barn bliver det fjernet lige efter fødslen? De ved jo ikke hvordan jeg vil være som mor.

Håber i kan svare mig på om det er okay.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

Bshizzle

Syntes det er en MEGET mærkelig udtalelse din Sagsbehandler kom med!! 

Har hun en grund til at sige det?

Hvordan har dine forhold været de sidste mange år da? 

Anmeld

27. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Hej der ude 

jeg er en pige på 17. Og her for noget tid siden troede jeg at jeg var gravid. Men var jeg ikke  

Men på det tidspunkt nåde min sagsbehandler at få en samtale med mig om det. Det var selvfølgelig også helt okay. Men er det i orden at hun sige til mig at hvis jeg får et barn bliver det fjernet lige efter fødslen? De ved jo ikke hvordan jeg vil være som mor.

På forhånd tak

tja.... hun har jo pligt til at indberette, hvis hun mener du ikke er egnet...

og hvis hun mener du ikke er i stand til ordentligt at tage vare på dig selv, så kan du heller ikke tage vare på en baby.

De ser jo på din alder - hvordan du er mentalt -fysisk(ren i tøjet, vasket osv) - om du har støtte fra familien - bor rent og pænt...

Så jo hun kan godt advare dig, om at det bliver fjernet.... fik du ingen grund??

Anmeld

27. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

tja.... hun har jo pligt til at indberette, hvis hun mener du ikke er egnet...

og hvis hun mener du ikke er i stand til ordentligt at tage vare på dig selv, så kan du heller ikke tage vare på en baby.

De ser jo på din alder - hvordan du er mentalt -fysisk(ren i tøjet, vasket osv) - om du har støtte fra familien - bor rent og pænt...

Så jo hun kan godt advare dig, om at det bliver fjernet.... fik du ingen grund??

Ja det kan godt være at hun har ret til at advare mig. Men hun de kan jo ikke have taget et valg om det to timer efter at jeg har fortalt min kontakt person det. Og kan ikke se hvad det er der er et problem. Jeg bor sammen med min kæreste på 22, der har fuldtids arbejde, jeg selv skal starte på uddannelse her efter sommerferien. Vi bor i en pæn lejlighed, hvor der jævnligt bliver gjort rent. Jeg har mine gamle plejeforældrer der med glæde vil give hjælpende hånd til hvis det skal være, der er også mine svigerforældre der også rigtig gerne vil hjælpe. Og jeg selv sætter rigtig meget op på at det skal være hygiejnisk alt ting. Jeg har selv sunde interesser så som ridning og sås går jeg i motionscenter. Så ved ikke hvad det er hun ser så gal på? 

Anmeld

27. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Ja det kan godt være at hun har ret til at advare mig. Men hun de kan jo ikke have taget et valg om det to timer efter at jeg har fortalt min kontakt person det. Og kan ikke se hvad det er der er et problem. Jeg bor sammen med min kæreste på 22, der har fuldtids arbejde, jeg selv skal starte på uddannelse her efter sommerferien. Vi bor i en pæn lejlighed, hvor der jævnligt bliver gjort rent. Jeg har mine gamle plejeforældrer der med glæde vil give hjælpende hånd til hvis det skal være, der er også mine svigerforældre der også rigtig gerne vil hjælpe. Og jeg selv sætter rigtig meget op på at det skal være hygiejnisk alt ting. Jeg har selv sunde interesser så som ridning og sås går jeg i motionscenter. Så ved ikke hvad det er hun ser så gal på? 

åhhhhhhhhhhhhhh.......................

Sorry..... men du har været i pleje?? - ja så er du jo nok også "inde i systemet"

Meget grusomt at stemple folk på den måde, men det gør de
...ved ikke om de må gøre det åbenlyst... men nogen gør det...
nu kender jeg til en der fra start var overvåget fordi hun var ung og hendes mor aldrig har været en go mor + aldrig arbejdet.... og social arv og alt det der..... ja hun fik at vide at hun ville blive fulgt nøje, pga hendes mor og far. Det blev der sagt.

Hun har i dag ikke sit barn... (MEGET BEGRUNDET) så der fik de jo så ret i deres bekymringer

Anmeld

27. juli 2013

B&J

hvis du er inde i systemet kan de sagtens fordi så kender de jo til dig..

mine søskende lever desværre med den deres ene hjerne halvdel er kun 8-9 år mens den anden er alm alder og de har fået at vide hvis de får børn bliver de fjernet med det samme, selv om de er super gode til vores søn, men det er jo langt fra det samme som at være der ind at have et par 24-7

Anmeld

27. juli 2013

Hyacinth

Anonym skriver:

Hej der ude 

På forhånd tak

Du laver en efter du skriver, at du ikke var gravid. Ønsker du at blive det? Det er svært for os herinde at bedømme, hvorvidt du er egnet mor, da det kommer an på mange faktorer. Jeg tror personligt ikke på, at alder er afgørende eller hvorvidt man har været i systemet.
Så burde jeg også blive stemplet - det er jeg dog aldrig blevet.
Men jeg kender eksempler på både gode/mindre gode forældre i alle aldre. Man er ikke automatisk født til at være mor, men man behøver heller ikke automatisk at være det, "bare fordi man er fyldt 30 år".
Personligt gør jeg mit ypperste for at skabe en sund familie med trygge rammer og økonomisk stabilitet.

Jeg vil dog lige tilføje, at det at få et barn altså er en kæmpe ting. Ikke, at man ikke kan klare det, når man er 17 år, men jeg tror på mange måder, at man har flere udfordringer og måske har lidt systemet imod sig.
Jeg ville - hvis jeg var dig - sørge for at finde ud af hvor du er i dit liv mht. parforhold, uddannelse/job, fremtid osv., inden jeg bevidst/planlagt blev gravid.
Det er et kæmpe ansvar at have et barn, men samtidigt også utroligt givende.

Men tarveligt af din sagsbehandler at melde det ud på den måde. Hun burde i stedet støtte dig i en god retning og gå op i, hvordan du evt kunne få hjælp til at klare det. Men fordi man er ansat som socialrådgiver, er man ikke partout dygtig til sit job - ligesom i alle andre fag

Anmeld

27. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

åhhhhhhhhhhhhhh.......................

Sorry..... men du har været i pleje?? - ja så er du jo nok også "inde i systemet"

Meget grusomt at stemple folk på den måde, men det gør de
...ved ikke om de må gøre det åbenlyst... men nogen gør det...
nu kender jeg til en der fra start var overvåget fordi hun var ung og hendes mor aldrig har været en go mor + aldrig arbejdet.... og social arv og alt det der..... ja hun fik at vide at hun ville blive fulgt nøje, pga hendes mor og far. Det blev der sagt.

Hun har i dag ikke sit barn... (MEGET BEGRUNDET) så der fik de jo så ret i deres bekymringer

Ja men jeg synes bare at det er rigtig svinsk af hende at sige det på den måde. og føler ikke at hun har nogen ret til at stemple mig til at være en dårlig mor, pga mine forældre er alcoholiker. det er jo ikke min skyld at det er der jeg stammer fra, jeg kan jo kun vælge enten at lave om på det (som jeg gør), eller at følge samme bane som dem. Jeg vil jo rigtig gerne bare have et normalt liv men det er jo lidt svært når de stempler mig på den måde de gør.

Anmeld

27. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Ja men jeg synes bare at det er rigtig svinsk af hende at sige det på den måde. og føler ikke at hun har nogen ret til at stemple mig til at være en dårlig mor, pga mine forældre er alcoholiker. det er jo ikke min skyld at det er der jeg stammer fra, jeg kan jo kun vælge enten at lave om på det (som jeg gør), eller at følge samme bane som dem. Jeg vil jo rigtig gerne bare have et normalt liv men det er jo lidt svært når de stempler mig på den måde de gør.

ABSOLUT!!

derfor syntes jeg også du skal tage en med, og spørge hende på hvilket grundlag hun mener du er uegnet!

Anmeld

27. juli 2013

mpr

Anonym skriver:

Nu hopper jeg bare lige ind

Nej det er på ingen måde din skyld at dine forældre er alkoholikere og det er rigtig unfair at din sagsbehandler stempler dig som hun gør  

Men fakta er at dine forældre var/er alkoholikere og de går efter det da alt man skal lære om omsorg osv kommer fra ens forældre og de er måske bange for at du måske ikke ville kunne klare rollen som mor.. Og jeg ved udemærket at det er taveligt men et barn er jo ikke et forsøgs dyr.. På bare få dage kan barnet blive meget skadet hvis man ikke ved hvad man skal og ikke skal gøre..

Men hvis du bliver gravid på et tidspunkt eller i har planer om at blive gravid så prøv at snakke med sags behandleren om hvad der kan gøres så du kan beholde barnet, måske få støtte eller rådgivning. Eller hvad de nu mener der kunne være godt.. ? 

Jeg siger på ingen måde noget af det her for at stemple dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.