Anonym skriver:
Hej der ude 
jeg er en pige på 17. Og her for noget tid siden troede jeg at jeg var gravid. Men var jeg ikke
Men på det tidspunkt nåde min sagsbehandler at få en samtale med mig om det. Det var selvfølgelig også helt okay. Men er det i orden at hun sige til mig at hvis jeg får et barn bliver det fjernet lige efter fødslen? De ved jo ikke hvordan jeg vil være som mor.
Håber i kan svare mig på om det er okay.
På forhånd tak 
Du laver en

efter du skriver, at du ikke var gravid. Ønsker du at blive det? Det er svært for os herinde at bedømme, hvorvidt du er egnet mor, da det kommer an på mange faktorer. Jeg tror personligt ikke på, at alder er afgørende eller hvorvidt man har været i systemet.
Så burde jeg også blive stemplet - det er jeg dog aldrig blevet.
Men jeg kender eksempler på både gode/mindre gode forældre i alle aldre. Man er ikke automatisk født til at være mor, men man behøver heller ikke automatisk at være det, "bare fordi man er fyldt 30 år".
Personligt gør jeg mit ypperste for at skabe en sund familie med trygge rammer og økonomisk stabilitet.
Jeg vil dog lige tilføje, at det at få et barn altså er en kæmpe ting. Ikke, at man ikke kan klare det, når man er 17 år, men jeg tror på mange måder, at man har flere udfordringer og måske har lidt systemet imod sig.
Jeg ville - hvis jeg var dig - sørge for at finde ud af hvor du er i dit liv mht. parforhold, uddannelse/job, fremtid osv., inden jeg bevidst/planlagt blev gravid.
Det er et kæmpe ansvar at have et barn, men samtidigt også utroligt givende.
Men tarveligt af din sagsbehandler at melde det ud på den måde. Hun burde i stedet støtte dig i en god retning og gå op i, hvordan du evt kunne få hjælp til at klare det. Men fordi man er ansat som socialrådgiver, er man ikke partout dygtig til sit job - ligesom i alle andre fag