Hjælp til ammestop efter 10 måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2013

raca

Hej damer

Tiger er godt 10 måneder nu, og vi er mentalt klar til at begynde på at stoppe amninge.

Tiger er dog ikke klar, hun er blevet MEGET bevidst om det og det er også en af grundede til vi vil stoppe nu, inden det bliver for svært.

Og så trænger jeg til at kunne gå på kur og træne uden at skulle tænke på mælkemængden

Så hvordan stoppede I ???

fik aldrig snakket med SP om det

Nu anbefaler sundhedstyrelsen at ammen til barnet er min 12 mdr og gerne længre.

jeg har ikke aktivt stoppet amningen men ladet barnet forsætte til de selv sage stop.

men at afvende et barn der ikke er klart er svært, så hvis det er svært er hun ikke klar.

måske er hun langt mere klar  når hun er 18 mdr.. så hvor for ikke vente. og man kan fint motionere mens man ammer, dog skal man ikke tabe sig under før graviditets vægten men der sker jo intet ved at det sviger lidt i mælkemængden. og som oftes giver moderat motion en let øget produktion

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

raca

MorDk skriver:

Hvis du vælger en kold tyrker. Så skal du holde ved for ellers er det virkelig synd!

det er da synd lige gyldigt hvad... og hvis den kolde tyrker ikke går er det da langt bedre at læse barnet også ligge det til selvom man har kæmpet i måske 1.5 døgn.. for så ser man barnets behov.

det er jo ikke et barnebehov og blive vendet af når det er en sådan kamp men mors behov.

Anmeld

27. juli 2013

MorDk

raca skriver:

det er da synd lige gyldigt hvad... og hvis den kolde tyrker ikke går er det da langt bedre at læse barnet også ligge det til selvom man har kæmpet i måske 1.5 døgn.. for så ser man barnets behov.

det er jo ikke et barnebehov og blive vendet af når det er en sådan kamp men mors behov.

nej men jeg mener jo heller ikke man man skal ignorer barnet og behovet. Men så må man prøve med flaske evt. eller benytte sutten hvis det kan lade sig gøre. Jeg stoppede udelukkende KUN fordi han bed mig. jeg kunne ikke mere var til sidst anspændt og bange for at lægge ham til. Heldigvis gik det fint med "den kolde tyrker" men det jeg mener er... at hvis man beslutter sig for det er slut så er det slut og så må man tage andre midler i brug og ikke "overgive sig" og lade barnet kommet til brystet igen efter 2 timers skrig og skrål. For så kunne man lige så godt ha ladet være. Og de 2 timers skrig og skrål  hvad skulle det til for hvis man alligevel opgiver? Kan du følge mig?

Anmeld

27. juli 2013

mulle85

min søn bliver 10 mdr næste måned og begynder dagpleje næste måned også, så jeg har valgt og trappe ned så han kun får inden sengetid nu og derudover vand og mælk af kop, det var en mulighed!

som jeg fik at vide vænner de sif hurtigt og det er muligvis kun nogledage de er ked, min har heldigvis taget det okay selvom han er glad for brystet!

Anmeld

28. juli 2013

christina92

raca skriver:

Nu anbefaler sundhedstyrelsen at ammen til barnet er min 12 mdr og gerne længre.

jeg har ikke aktivt stoppet amningen men ladet barnet forsætte til de selv sage stop.

men at afvende et barn der ikke er klart er svært, så hvis det er svært er hun ikke klar.

måske er hun langt mere klar  når hun er 18 mdr.. så hvor for ikke vente. og man kan fint motionere mens man ammer, dog skal man ikke tabe sig under før graviditets vægten men der sker jo intet ved at det sviger lidt i mælkemængden. og som oftes giver moderat motion en let øget produktion

Jeg har brug for at få min krop for mig selv igen

Vi har valgt at trappe ned fra nu af, en amning om eftermiddagen og max en om natten

Jeg ville rigtigt gerne blive ved med at amme hende længe endnu, men det er også bare nødt til at skulle fungere i praksis. og hun bliver SÅ ulykkelig allerede nu når hun ikke må få, og synes det er synd for hende nu hun er SÅ bevidst om det

Anmeld

28. juli 2013

raca

christina92 skriver:

Jeg har brug for at få min krop for mig selv igen

Vi har valgt at trappe ned fra nu af, en amning om eftermiddagen og max en om natten

Jeg ville rigtigt gerne blive ved med at amme hende længe endnu, men det er også bare nødt til at skulle fungere i praksis. og hun bliver SÅ ulykkelig allerede nu når hun ikke må få, og synes det er synd for hende nu hun er SÅ bevidst om det

indfør steder hvor du ammer, eks en bestem stol eller en bestemt plads i sofaen så det er detsted hun forminde med amningen,

de tidspunkter du ikke ønsker at amme sidder du dig ikke på den plads.

der ud over hav masser af snak klar og afklar om hun er sulten eller tørstig.. det kan hun sagtens være.

og tank hende så op med dig.. og din krop får du først igen når barnet ikke gider putte nusse og kramme mere intil da bruger de jo din krop til at søge nærhed ved..

så skulle det være mugligt at gå ned til 1 amning om dagen på et bestemt tidspunkt og bibeholde det længe..

Anmeld

28. juli 2013

raca

nej men jeg mener jo heller ikke man man skal ignorer barnet og behovet. Men så må man prøve med flaske evt. eller benytte sutten hvis det kan lade sig gøre. Jeg stoppede udelukkende KUN fordi han bed mig. jeg kunne ikke mere var til sidst anspændt og bange for at lægge ham til. Heldigvis gik det fint med "den kolde tyrker" men det jeg mener er... at hvis man beslutter sig for det er slut så er det slut og så må man tage andre midler i brug og ikke "overgive sig" og lade barnet kommet til brystet igen efter 2 timers skrig og skrål. For så kunne man lige så godt ha ladet være. Og de 2 timers skrig og skrål  hvad skulle det til for hvis man alligevel opgiver? Kan du følge mig?

nej.. det kan jeg ikke..

2-3 timers ked af det skrig  hver gang det gerne vil ammes.. er tegn på barnet ikke er klart, så er det vigtigt den voksende kan sadle om.. og erkende at de tog fejl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.