Forvirret.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg er enlig mor på kh, har et barn på 2 og venter nummer to til januar. Hvordan piller de ved min kh? - kan jo ikke sætte et spædbarn i dagpleje fra fødselen af og vil ikke kunne leve for mindre end hvad jeg får nu?

Du har jo ret til barsel selvom du er på kontanthjælp, så du får du bare din kontanthjælp det år du er på barsel. Dit barn skal være startet i dp/vs når din barsel slutter, så du kan stå til rådighed eller påbegynde studie.

Nu har jeg ikke været inde og læse ang. den nye reform, men kan ikke forestille mig at der er lavet om på barsels-reglerne.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

Kløver

Anonym skriver:

Nej er ikke i fagforening er på kh nu ja..

Hvis du er på kh tror jeg ikke du bliver trukket, og måske de kan hjælpe på jobcenteret uden du behøver at snakke med din sagsbehandler

Anmeld

26. juli 2013

Eliza

Anonym skriver:

Hun er slet ikke til at snakke med. I den her kommune skal man gerne være to skridt foran dem og ser de deres snit til at "tage røven på en" så gør de det /:

Du skulle vel aldrig være fra gribskov? 

Sådan er de ihvertfald os her 

Anmeld

27. juli 2013

Celine89

Anonym skriver:

Jeg er enlig mor på kh, har et barn på 2 og venter nummer to til januar. Hvordan piller de ved min kh? - kan jo ikke sætte et spædbarn i dagpleje fra fødselen af og vil ikke kunne leve for mindre end hvad jeg får nu?

Så vidt jeg kan se falder du fra 13.952 til 11.505 om måneden

Se evt. link  http://www.altinget.dk/artikel/her-er-kontanthjaelpsreformen

Anmeld

27. juli 2013

Sijac

mor:) skriver:

ye

Sådan er det altså ikke skruet sammen. Men ja du har også et ansvar for at holde dig informeret. 

Oh yes sådan kan det sagtens være... Min tidligere sagsbehandler forsøgte også at tage røven på mig, øv for hende var jeg forberedt!!

Anmeld

27. juli 2013

Benjamins'mor

Det er ikke til at sige før reformen er vedtaget i folketingssalen som den først bliver i efteråret. Jeg står og skal have nr. 2 til oktober, er dog ikke enlig, men vi kommer ikke til at gå under genforsørger halløjet. Men kommuner og sagsbehandlere kan endnu ikke udtale sig om det da det ikke er helt på plads og/eller vedtaget. Men som det ser ud ligenu, så vil vi der er på barsel også gå ned i penge.

Anmeld

27. juli 2013

Hyacinth

Anonym skriver:

Du bør nok spørge 2-3 forskellige medarbejdere om reglerne/indtægten. Min erfaring siger mig, at ikke alle socialrådgivere kan huske loven korrekt.
Nogle af dem tror, barslen er kortere på KH, hvilket den IKKE er, da barselsorlov er gældende for alle uden undtagelse(længden af barslen)

Men i.f.t. indtægt ved jeg ikke noget om. Der ville jeg tale med nogle flere socialrådgivere deroppe, hvis jeg var dig

Anmeld

27. juli 2013

Anonym trådstarter

Hm den skulle da være vedtaget og træder i kraft til januar. Det er sgu noget svineri at folk på barsel skal gå ned vi har ikke mulig for at arbejde når man lige har fået en baby og de par 1000 jeg vil gå ned er dem vi skal leve for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.