at lære at falde i søvn selv "brok brok brok"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2013

L&V

1990h skriver:

Ida er tre måneder nu og hun er for nylig kommet ud af liften om natten og sover nu i sin tremmeseng. Når hun endelig sover, sover hun faktisk noget bedre end i liften og oftes også længere så det jo dejligt.

Når men jeg er så begyndt at lære hende at falde i søvn selv..hun spiser og bliver så lagt over i sengen og får sutten. De første to nætter faldte hun hurtigt i søvn men efterfølgene har været lidt sværre..

Først ligger hun og snakker og plydre lidt, sparker med benene og fægter med armene. Pludselig går det så hen i brok. Altså hvor hun ligger og brokker sig. Sådan rigtig brok. Men ingen gråd og ingen tårer..
Nogle aftener har jeg måtte tage hende op da hun blev ked af det og andre gange må jeg tage hende op og give mad igen.

Hvad gør i ? Lader i dem ligge og brokke sig og "råbe"eller? jeg giver sutten hvis hun har tabt den og har prøvet at holde en hånd på hende men virker ikk.

Det siges at man ikke ka forvente den store rytme før 4-6måneder så jeg havde nok ventet med mindre det bare gik derud af uden gnidninger.. Laura var 10måneder før hun ku ligges selv og sove..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2013

FruK

1990h skriver:

Det lyder fuldstændig som her. jeg er bare dårlig til at lade hende ligge. holder du dig virkelig ude af rummet og kun går derind hvis hun græder?ialtså græder rigtigt.. har overvejet at prøve men hver gang hun brokker sig meget ender jeg med at gå derind
Tror jeg frygter lidt at hun ser det som et svigt at jeg ikk er der.

Ja, jeg lytter efter om hun er ked af det, eller "bare" brokker sig. Men hun brokker sig sjældent i lang tid i træk uden at græde - dvs enten ligger hun og pludrer/hygger eller også brokker hun sig lidt og bliver hurtigt ked af det. Så på den måde går der ikke så længe med brok, før jeg går derind. 

Anmeld

25. juli 2013

1990h

Månsson skriver:

Det siges at man ikke ka forvente den store rytme før 4-6måneder så jeg havde nok ventet med mindre det bare gik derud af uden gnidninger.. Laura var 10måneder før hun ku ligges selv og sove..

Hvordan faldte jeres så i søvn inden da?

her har jeg måtte vugge men jeg kan ikk holde til det i ryggen

Anmeld

25. juli 2013

L&V

1990h skriver:

Hvordan faldte jeres så i søvn inden da?

her har jeg måtte vugge men jeg kan ikk holde til det i ryggen

Til hun var 5mdr ved brystet ellers i armene eller på skødet.. Derefter gik vi over til at sove ved siden af hende og derefter holdte i.hånd osv.

Anmeld

25. juli 2013

raca

jeg syntes det er spild af tid..

et så lille barn har brug for nærhed og trykhed..

ikke for at lære og falde i søvn selv i egen seng under brok..

det skal nok komme..

Anmeld

26. juli 2013

NinaNymannMadsen

1990h skriver:

Årh syns bar det hårdt ikk at gå derind selv om hun ikk græder

Men det nok nødvendigt..

Hvad var jeres rutine?

Det er rigtig hårdt.

Jamen her gav vi natflaske eller bryst (ammede den store længe og den bette ikke så længe) og så var det ren ble, nattøj og så i seng og blive puttet, og så sang eller læste jeg for dem alt efter hvor trætte de var.

Anmeld

26. juli 2013

raca

1990h skriver:

Årh syns bar det hårdt ikk at gå derind selv om hun ikk græder

Men det nok nødvendigt..

Hvad var jeres rutine?

jammen når det føstes forkert så er det forkert.

hvad ikke bare være ved hende til hun sover.

hvorfor ikke bare sidde med hende

hvorfor ikke bare gøre noget andet hvor der ikke er brok indblandet, eller hvor du har en føelse af at du er der for hende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.