at lære at falde i søvn selv "brok brok brok"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
16 svar
9 synes godt om
25. juli 2013

1990h

Ida er tre måneder nu og hun er for nylig kommet ud af liften om natten og sover nu i sin tremmeseng. Når hun endelig sover, sover hun faktisk noget bedre end i liften og oftes også længere så det jo dejligt.

Når men jeg er så begyndt at lære hende at falde i søvn selv..hun spiser og bliver så lagt over i sengen og får sutten. De første to nætter faldte hun hurtigt i søvn men efterfølgene har været lidt sværre..

Først ligger hun og snakker og plydre lidt, sparker med benene og fægter med armene. Pludselig går det så hen i brok. Altså hvor hun ligger og brokker sig. Sådan rigtig brok. Men ingen gråd og ingen tårer..
Nogle aftener har jeg måtte tage hende op da hun blev ked af det og andre gange må jeg tage hende op og give mad igen.

Hvad gør i ? Lader i dem ligge og brokke sig og "råbe"eller? jeg giver sutten hvis hun har tabt den og har prøvet at holde en hånd på hende men virker ikk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2013

FruK

Min er 6,5 måned. Jeg har gjort det på samme måde siden hun kom over i sin egen seng.

Jeg lader hende ligge så længe hun ikke græder - Også selvom hun brokker sig. Vender hun sig om på maven, taber sutten eller noget andet, lægger jeg hende rigtigt igen, giver hende sutten, siger "shhhhh" og går væk/ud af værelset.

Bliver hun ked af det og græder, tager jeg hende op, får hende til at falde til ro og lægger hende igen. 

I perioder kan det godt tage lidt (eller meget)   tid, men jeg håber det lærer hende at falde i søvn selv. 

Forleden gav jeg hende en nusseklud - sådan en lille bamseting, og det var ligesom om det hjalp hende til at falde til ro. Den har hun hver aften nu, og ser ud som om hun er meget glad for den. 

Anmeld

25. juli 2013

1990h

Jeg puttede hende i dag da hun begyndte at gnide øjne. Først lå hun og snakkede også gik det i brok og "råberi"gav sutten mange gange og nogle gange lå hun og brokkede sig med lukkede øjne. Til sidst opgav jeg og lagde hende til at spise hvor hun spiste lidt og faldte til ro også fik hun sutten og lå så stille og roligt med den og er ved at falde i søvn nu.

Tænker at jeg lagde hende jo i god tid. Men kan man så ligge for tidligt.?

Anmeld

25. juli 2013

1990h

FruK skriver:

Min er 6,5 måned. Jeg har gjort det på samme måde siden hun kom over i sin egen seng.

Jeg lader hende ligge så længe hun ikke græder - Også selvom hun brokker sig. Vender hun sig om på maven, taber sutten eller noget andet, lægger jeg hende rigtigt igen, giver hende sutten, siger "shhhhh" og går væk/ud af værelset.

Bliver hun ked af det og græder, tager jeg hende op, får hende til at falde til ro og lægger hende igen. 

I perioder kan det godt tage lidt (eller meget)   tid, men jeg håber det lærer hende at falde i søvn selv. 

Forleden gav jeg hende en nusseklud - sådan en lille bamseting, og det var ligesom om det hjalp hende til at falde til ro. Den har hun hver aften nu, og ser ud som om hun er meget glad for den. 

Det lyder fuldstændig som her. jeg er bare dårlig til at lade hende ligge. holder du dig virkelig ude af rummet og kun går derind hvis hun græder?ialtså græder rigtigt.. har overvejet at prøve men hver gang hun brokker sig meget ender jeg med at gå derind
Tror jeg frygter lidt at hun ser det som et svigt at jeg ikk er der.

Anmeld

25. juli 2013

NinaNymannMadsen

Da mine skulle lære at sove selv gjorde vi det at vi puttede dem i deres seng, gerne med en nusseklud eller en lille bamse (ingen af mine bruger eller har brugt sut)
Så læste eller sang jeg en sang eller godnathistorie for dem. Sagde godnat og gik ud.

Brokkede de sig eller ligne gik vi ind hvert 20 minut og sagde godnat puttede dem med dynen igen og gik ud og sådan gjorde vi hele tiden ind til de sov.

Og det har lært mine at sove selv, nu kan vi nøjes med at kikke ind til dem når vi går i seng for de falder selv i søvn uden nogen lyd.

Det holder rigtig rigtig hårdt. Men bliver nemmere.

Lav en rutine når hun skal puttes så hun ved at nu er det godnat.

Anmeld

25. juli 2013

Hullabullabulla

1990h skriver:

Det lyder fuldstændig som her. jeg er bare dårlig til at lade hende ligge. holder du dig virkelig ude af rummet og kun går derind hvis hun græder?ialtså græder rigtigt.. har overvejet at prøve men hver gang hun brokker sig meget ender jeg med at gå derind
Tror jeg frygter lidt at hun ser det som et svigt at jeg ikk er der.

Har du overvejet at vente med det til hun er klar ?

Altså min søn på 4,5 måned falder i søvn uden problemer selv (han er lige røget på eget værelse)

Pt falder han i søvn omkring kl 8 som regel i barnevognen da vi er meget ude af huset for tiden. 

Men for bare et par måneder siden kunne jeg ikke putte ham før ved 10 tiden.

Ville nok vente lidt tid med det - men det er jo smag og behag ..

Anmeld

25. juli 2013

1990h

Britt88 skriver:

Har du overvejet at vente med det til hun er klar ?

Altså min søn på 4,5 måned falder i søvn uden problemer selv (han er lige røget på eget værelse)

Pt falder han i søvn omkring kl 8 som regel i barnevognen da vi er meget ude af huset for tiden. 

Men for bare et par måneder siden kunne jeg ikke putte ham før ved 10 tiden.

Ville nok vente lidt tid med det - men det er jo smag og behag ..

Men jeg prøver ikk at putte hende tidligt fordi jeg ville ha det. Men hun er selv begyndt at være træt og falde i søvn imellem 8-9.30en aftenen hvor for noget tid tilbage var den 23-02inden hun sov. Det vel fjorten dage siden nu

Anmeld

25. juli 2013

1990h

NinaNymannMadsen skriver:

Da mine skulle lære at sove selv gjorde vi det at vi puttede dem i deres seng, gerne med en nusseklud eller en lille bamse (ingen af mine bruger eller har brugt sut)
Så læste eller sang jeg en sang eller godnathistorie for dem. Sagde godnat og gik ud.

Brokkede de sig eller ligne gik vi ind hvert 20 minut og sagde godnat puttede dem med dynen igen og gik ud og sådan gjorde vi hele tiden ind til de sov.

Og det har lært mine at sove selv, nu kan vi nøjes med at kikke ind til dem når vi går i seng for de falder selv i søvn uden nogen lyd.

Det holder rigtig rigtig hårdt. Men bliver nemmere.

Lav en rutine når hun skal puttes så hun ved at nu er det godnat.

Årh syns bar det hårdt ikk at gå derind selv om hun ikk græder

Men det nok nødvendigt..

Hvad var jeres rutine?

Anmeld

25. juli 2013

Hullabullabulla

1990h skriver:

Men jeg prøver ikk at putte hende tidligt fordi jeg ville ha det. Men hun er selv begyndt at være træt og falde i søvn imellem 8-9.30en aftenen hvor for noget tid tilbage var den 23-02inden hun sov. Det vel fjorten dage siden nu

Tænker bare at man ikke kan forvente at børn har den egenskab at kunne finde en rytme før de er 4 måneder. 

Men når nu du er gået igang og hun er træt nok så må du bare være lidt mere konsekvent , start med at gå derind efter 2 minutter, og øg gradvist, Dan gode rutiner om aftenen med sang/nusse osv så skal det nok give pote

7-9-13 banke under bordet har vores søn et godt sovehjerte om aftenen/natten til gengæld sover han af h til om dagen :/

Anmeld

25. juli 2013

1990h

Britt88 skriver:

Tænker bare at man ikke kan forvente at børn har den egenskab at kunne finde en rytme før de er 4 måneder. 

Men når nu du er gået igang og hun er træt nok så må du bare være lidt mere konsekvent , start med at gå derind efter 2 minutter, og øg gradvist, Dan gode rutiner om aftenen med sang/nusse osv så skal det nok give pote

7-9-13 banke under bordet har vores søn et godt sovehjerte om aftenen/natten til gengæld sover han af h til om dagen :/

Nej du har ret.. men tænker bare at man ligeså godt kan starte tidligt..

Ja du har ret jeg må prøve og trætte den lidt med at gå derind. Det bare svært hi hi.

Også må vi til og få lavet lidt rutine..

Årh øv med om dagen. Ida sover også dårligt nu her det er så varmt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.