Puha, de bliver godt nok store !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

712 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

Anja

For et par dage siden havde Elias lidt problemer med maven. Han pruttede meget men kom ikke af med noget og til sidst satte jeg ham på potten med en bog og efter et par minutter var der gevinst.

Jeg har ikke haft ham på potten siden og det var første gang han faktisk lavede noget på potten.

Så her til morgen sidder vi ved spisebordet og er færdige med morgenmaden. Drengene ser lidt tegnefilm. Så siger Elias: " Moar, puuu og disss" Jeg spørge om han har lavet puuu og han siger ja. Da vi kommer ud på badeværelset åbner jeg bleen og den er tom. Elias siger så: "Puuu og diss. potten". Han kommer på potten og efter 30 sek har han både lavet det ene og det andet

Han fik meget ros og var pavestolt

Ved slet ikke om jeg er parat til at han er så stor. Godt nok har han den sidste mdr sagt til med det samme han har lavet stort for at få ren ble men at han nu skal til at begynde at sige til inden !!

Oven i købet sagde han, da jeg så efterfølgende gav ham tøj på: "Elias ikk blee"

Anja, der måske snart kun har ET blebarn  - man har vel lov at håbe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

bette

hvor er det vildt.. tillykke med det..!!

vi er slet ikke begyndt her... er alle andre det?

mikkel siger kun når han har puha i bleen.. men aldrig før der er noget..

Anmeld

13. juli 2009

Plysbjørnen

bette skriver:

hvor er det vildt.. tillykke med det..!!

vi er slet ikke begyndt her... er alle andre det?

mikkel siger kun når han har puha i bleen.. men aldrig før der er noget..

Vi er heller ikke begyndt på det endnu, vi har en potte men Laura gider end ikke se på den, så bliver hun sur... Hun render og siger puha hele også selv om hun ikke har lavet puha, så har lidt en mistanke om at det er fordi hun har tisset i bleen...

Anmeld

13. juli 2009

Anja

Skal altså lige siges, at vi på ingen måde har øvet det med ham.

Desuden regner jeg med, at det bare er en fase, for da Jonas var godt 2 år begyndte han også at ville på potten og det gik bare super et stykke tid og så begyndte han end ikke at fortælle, hvornår han havde lavet i bleen.

Har læst i en eller anden bog på et tidspunkt, at barnet rent fysisk ikke er klar før det er 2 år og 4 mdr  - hvilket vel er et gennemsnit.

Jonas var lige fyldt 3 år før han smed bleen, hvis Elias gør det tidligere vil det da være guld ! Men mon ikke det først kommer næste forår/sommer.

Anmeld

13. juli 2009

ivfmarie

Sejt!! Stor dreng!

Det eneste vi kan være sikre på her, er at Malte siger "Nej" og spurter sin vej hvis vi vil skifte en lort-ble!!

Anmeld

13. juli 2009

Monica

ivfmarie skriver:

Sejt!! Stor dreng!

Det eneste vi kan være sikre på her, er at Malte siger "Nej" og spurter sin vej hvis vi vil skifte en lort-ble!!

Nøjagtig lige som hjemme hos os...

Anmeld

13. juli 2009

ivfmarie

Monica skriver:

Nøjagtig lige som hjemme hos os...

tillykke med føssen forleden, btw!

Anmeld

13. juli 2009

Monica

ivfmarie skriver:

tillykke med føssen forleden, btw!

Tak tak... Nu venter jeg bare på at den hersens lille baby får fødselsdag...

Anmeld

13. juli 2009

Kaufie

ivfmarie skriver:

Sejt!! Stor dreng!

Haha - ja, sådan er det også for det meste hjemme hos os.....

Oplevede dog i aftes, at William ikke ville sætte sig til bordet - han hev i sine bukser og sagde puuba. Jeg lugtede til ham, men der var ikke noget, så vi gik ud til potten - Dét ville han ihvert fald ikke. Det viste sig så også, at han havde lavet en næsten lugtfri bæ..... Såååå lidt på vej i den rigtige retning er vi da.

Mon ikke det hjælper for forståelsen af det hele når de som Elias har en storebror at se op til? Han er da ihvert fald bare sej.

Anmeld

13. juli 2009

Anja

Tror helt bestemt også, at det hjælper til med forståelse og interessen at der er ældre søskende. Elias har længe, måske 4 mdr, stillet sig ved toilettet og sagt "Diss"

Det nyeste er at han nu siger: "Diss mand, hø hø" og det gentager han så mange gange om dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.