Mærke hjerteslag i maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.563 visninger
17 svar
10 synes godt om
23. juli 2013

CroQuis

Jeg runder uge 15 imorgen, og synes at jeg den sidste uges tid - 1½ har kunne mærke hjerteslag (puls) nede i maven - jeg undrer mig  meget over det, da jeg jo godt ved at mit hjerte sidder noget højere oppe.

Jeg mærker det kun i maven, dvs at hvis jeg lægger hånden på, er der intet at mærke.

Det er ikke noget der er konstant, men kommer  flere gange om dagen..

Idéer til hvad det kan være?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

BigHope13

CroQuis skriver:

Jeg runder uge 15 imorgen, og synes at jeg den sidste uges tid - 1½ har kunne mærke hjerteslag (puls) nede i maven - jeg undrer mig  meget over det, da jeg jo godt ved at mit hjerte sidder noget højere oppe.

Jeg mærker det kun i maven, dvs at hvis jeg lægger hånden på, er der intet at mærke.

Jeg kan ikke svare dig på hvorfor eller hvordan eller andet, kan blot fortælle dig at jeg oplever det selv rigtig meget. stort set hele dagen. kan se min puls på maven og hvis jeg ligger på maven i kortere perioder(fordi det begynder at blive ubehageligt) så kan jeg mærke hvad der føles som dobbelt hjerteslag
har lige idag fået målt blodtryk ved lægen og det var forhøjet så ved ikke om det har noget at sige.

Anmeld

23. juli 2013

MIWULA

CroQuis skriver:

Jeg tænker om det kan være den lille der sparker og du bare føler det som hjerteslag. 

Anmeld

23. juli 2013

Valle81

Det er din egen:-)

Anmeld

23. juli 2013

Bettina90

Jeg kan også en engang i mellem mærke min egen puls i maven :-) Tror det er fordi dit hjerte arbejder hårdere under graviditeten at man tydligere kan mærke det:-)

Anmeld

23. juli 2013

Albertsen92

Det er højst sandsynligt din egen puls du kan mærke fra en pulsåre i maven. Har også prøvet det selv

Anmeld

23. juli 2013

FrkDitte

CroQuis skriver:

Hejsa,

Jeg tror det er dig egen puls du kan se og mærke.

Du har en stor vene der forsyner dine organer og ben med blod og den render ned til dit bækken hvor den fordeler sig ud i benene.. 

Desuden er der nok "ekstra tryk" da du nu er gravid.. 

En anden mulighed er også at baby hikker, men ved ikke om det er for tidligt at den kan det.. jeg er selv i uge 34 og er ikke i tvivl om det er hikke..  

Men du kan da lige spørge din jordemoder næste gang du ser hende.. er sikker på hun kan forklare dig nærmere 

God graviditet!

D.

Anmeld

23. juli 2013

CroQuis

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Jeg tror det er dig egen puls du kan se og mærke.

Du har en stor vene der forsyner dine organer og ben med blod og den render ned til dit bækken hvor den fordeler sig ud i benene.. 

Desuden er der nok "ekstra tryk" da du nu er gravid.. 

En anden mulighed er også at baby hikker, men ved ikke om det er for tidligt at den kan det.. jeg er selv i uge 34 og er ikke i tvivl om det er hikke..  

Men du kan da lige spørge din jordemoder næste gang du ser hende.. er sikker på hun kan forklare dig nærmere 

God graviditet!

D.

Okay, men tænker bare på om det kan passe at man kun mærker det engang i mellem?

Anmeld

23. juli 2013

Benjamins'mor

Jeg mærker det også og har gjort det længe, men er overbevist om at det er min egen puls jeg kan mærke.

Anmeld

24. juli 2013

FrkDitte

CroQuis skriver:

Okay, men tænker bare på om det kan passe at man kun mærker det engang i mellem?

Sådan oplevede jeg det også.. tror det er helt normalt.. 

Måske er det når baby ligger på en bestemt måde, at du kan mærke det tydeligere.. 

D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.