Nf, moderkagebiopsi, tri-something kromosom? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.841 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg har idag været til nakkefoldscanning og er så ked af det lige nu. Fosteret så normalt ud, normal nakkefold, fint hjerte og størrelsesmæssigt som det skulle være. Mine blodprøver så også fine ud.
Desværre sagde lægen at der var forandringer i moderkagen, hvilket kunne ses ved at modekagen var lidt hullet nogle steder. Dette kan være fordi at barnet har et kromosom som hun kaldte for tri- et eller andet jeg ikke kan huske. 
Skal have moderkage biopsi torsdag og får først svar 2 uger efter. 2 uger!! Hvordan skal jeg overleve?! 

Er der mon nogen af jer der nogensinde har fået samme besked?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2013

banana3

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg har idag været til nakkefoldscanning og er så ked af det lige nu. Fosteret så normalt ud, normal nakkefold, fint hjerte og størrelsesmæssigt som det skulle være. Mine blodprøver så også fine ud.
Desværre sagde lægen at der var forandringer i moderkagen, hvilket kunne ses ved at modekagen var lidt hullet nogle steder. Dette kan være fordi at barnet har et kromosom som hun kaldte for tri- et eller andet jeg ikke kan huske. 
Skal have moderkage biopsi torsdag og får først svar 2 uger efter. 2 uger!! Hvordan skal jeg overleve?! 

Øv hvor træls det er længe at vente. Kunne han have sagt trisomi 21?

Anmeld

23. juli 2013

UnderCover37

Anonym skriver:

Hej alle

Vi blev testet for trimosi 18 v biopsi da mine blodprøver indikerede at der kunne være en risiko for den kromosom fejl men heldigvis er vores lille dreng helt perfekt!

Det var sindsygt hårdt at vente på svarene men bestemt det værd fremfor at gå i og vente uden at vide om mqn er købt eller solgt.

Der er 3 af de fejl der tjekkes for og det er trimosi 18, 21 og en mere som jeg ikke kan huske hvad er for en - og trimosi 18 som vi fik undersøgt for medfører høj risiko for fosterdød eller at barnet kun lever kort efter fødselen så der var det xor os meget vigtigt at få vished.

X'er alt for dig og jeres baby! 

Anmeld

23. juli 2013

PB2013

Ked af at høre om din nakkefoldsscanning. Mest sandsynligt har hun sagt trisomi, som diagnosticeres med en moderkagebiopsi. Der findes en lang række trisomier, som alle betyder at barnet har tre af et af sine kromosomer, hvor vi normalt kun har to. De fleste fostre med trisomi bliver en spontan abort tidligt i graviditeten, mens nogle overlever. Et eksempel er børn med Downs syndrom som har tre af kromosom 21, men der findes mange andre typer.

Hvis du er i tvivl hvad de har sagt til scaningen, så synes jeg du skal ringe der op. De vil helt sikkert kunne forstå din bekymring og spørgsmål.

for at der ikke er noget.

Anmeld

23. juli 2013

Hailiesmom11

Jeg er ked af at høre om din trælse nf, jeg ved hvordan det føles..
Vi var selv afsted i marts og det så alt fint ud bortset fra at vores barn havde brok, Vi fik taget en biopsi for de 4 hyppigste kromosomfejl og derefter skulle vi vente op til 4 uger på de sidste kromosomer..
Vi fik dog svar dagen efter biopsien, men ventetiden er ulidelig, heldigvis fik vi at vide vores søn er sund og rask trods han har brok (omfalocele)

Anmeld

23. juli 2013

Anonym trådstarter

Det var et sjældent kromosom og ikke et af de normale de tester for, og jeg mener ikke hun sagde trisomi men nærmere noget ala tricklysid. Men er ikke sikker. Må høre hende ad på torsdag til moderkageprøven.

Det undrer mig bare at jeg intet kan finde på nettet om det hun sagde omkring min moderkage. Altså det var som om en var plettet eller hullet og jeg kunne tydeligt selv se det. Intet kan jeg finde. Øv

Lorte dag

Anmeld

23. juli 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

Det var et sjældent kromosom og ikke et af de normale de tester for, og jeg mener ikke hun sagde trisomi men nærmere noget ala tricklysid. Men er ikke sikker. Må høre hende ad på torsdag til moderkageprøven.

Det undrer mig bare at jeg intet kan finde på nettet om det hun sagde omkring min moderkage. Altså det var som om en var plettet eller hullet og jeg kunne tydeligt selv se det. Intet kan jeg finde. Øv

Lorte dag

Måske Tripliodi? Det havde vores første pige og vi måtte afbryde graviditeten i 16. uge

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

24. juli 2013

Anonym trådstarter

Chrizta skriver:

Måske Tripliodi? Det havde vores første pige og vi måtte afbryde graviditeten i 16. uge

Hvordan fik lægen mistanke? Også pga huller i moderkagen? Eller pga baby? Her var baby helt perfekt og størrelsesmæssigt som den skulle være. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.