Male på det dér mmf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. juli 2009

Helle30

Hej kloge kagekoner. Ja, så har jeg altså også besluttet at forsøge mig med en lagkage med mmf-overtræk/pynt. Har netop været hele byen rundt efter mm og fandt det til sidst i sådan en indvandrershop i udkanten af byen til 8 kr. pr. 100 gram, så det var lidt heldigt, de ikke havde nogen på tanken.
Han gloede nu lidt på mig ham Ali, da jeg fyldte to store poser til randen.

Nå, men mit sp går på¨, om man kan male med frugtfarve på mmf'en, eller det er bedre at lave bogstaver og sætte på bagefter?
Nogen erfaringer?

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2009

ivfmarie

Altså... jeg er helt ny på området, men jeg vil ikke anbefale at male med frugtfarve, jeg tror det bliver noget grat.
Jeg ville nok ælte farven ind i en klump mmf, og så forme bogstaverne. Men jeg ved det altså ikke - har aldrig prøvet det før!

Anmeld

12. juli 2009

ann-kristina

Hej
Jeg tror jeg ville lave bogstaverne ved siden af og så sætte dem på tilsidst. Men man kan altså også få tusser med frugtfarve. Jeg har bl.a. en sort der er til at skrive med på kager osv, eller f.eks tegne øjne osv.
Jeg har tidligere lavet en del kager hvor jeg har farvet sugarpaste (tror nok det er nogenlunde det samme somm mmf) med pastafarver og så rullet det meget tyndt ud mellem 2 lag bagepapir. Så har jeg tegnet skabelon på madpapir og herefter mærket det op på sugarpasten. Så har jeg skåret det ud med en skalpel jeg alligevel havde i huset. Man kan lave det helt knivskarpt uden problemer. Jeg har bl.a. lavet en kage med logoet for det firma hvor min mand tidligere arbejdede. Det var så let, men de var ret imponeret

Anmeld

12. juli 2009

ivfmarie

ann-kristina skriver:

Hej
Jeg tror jeg ville lave bogstaverne ved siden af og så sætte dem på tilsidst. Men man kan altså også få tusser med frugtfarve. Jeg har bl.a. en sort der er til at skrive med på kager osv, eller f.eks tegne øjne osv.
Jeg har tidligere lavet en del kager hvor jeg har farvet sugarpaste (tror nok det er nogenlunde det samme somm mmf) med pastafarver og så rullet det meget tyndt ud mellem 2 lag bagepapir. Så har jeg tegnet skabelon på madpapir og herefter mærket det op på sugarpasten. Så har jeg skåret det ud med en skalpel jeg alligevel havde i huset. Man kan lave det helt knivskarpt uden problemer. Jeg har bl.a. lavet en kage med logoet for det firma hvor min mand tidligere arbejdede. Det var så let, men de var ret imponeret

He he... ja helt tilfældigt.. Er det det man kalder personalefrøns??

Anmeld

12. juli 2009

Tynen

ivfmarie skriver:

He he... ja helt tilfældigt.. Er det det man kalder personalefrøns??

LOL!
Ligesom med kuglepenne og post it´s

Jeg ville nok ælte det ind.. Tror det andet bliver rimelig ujævnt når det tørrer..

Anmeld

12. juli 2009

Helle30

Jeg har besluttet, at alt pynt bliver lavet seperat og klistret på herefter. Tak Ivfer + andre tøser!.

- Helle

Anmeld

12. juli 2009

Louise mortil4

hvorfor kan jeg ikke finde den der kage gruppe, hvor ligger den henne af??

Anmeld

12. juli 2009

ivfmarie

mortil4 skriver:

hvorfor kan jeg ikke finde den der kage gruppe, hvor ligger den henne af??

Noget med at Henrik skal lave en opdatering før den kommer på menuen.. Men prøv her:
https://www.baby.dk/debat/311pi1/daabskager/emner.aspx

Anmeld

12. juli 2009

Louise mortil4

ivfmarie skriver:

Noget med at Henrik skal lave en opdatering før den kommer på menuen.. Men prøv her:
https://www.baby.dk/debat/311pi1/daabskager/emner.aspx

takker, troede sgu det var mig der var gået hen og var blevet blind eller bare meget meget trat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.