(marts) Stort hit!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2009

MoarViborg

Mange tak!! vi går fluks i gang med lidt gymnastik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

Diana...

Misjelle skriver:

Han elsker leg/gymnastik ... vi har købt en dvd med stimulastik for spædbørn. Der er massere gode øvelser, men den er ikke nødvendig at købe hvis man har ideerne .

Vi sætter en børne cd på og så laver jeg sådan ca. en øvelse til hvert nummer. Det er lidt forskelligt hvad for nogle jeg vælger.

Eksempler:
  • svingtur (holder ham med begge hænder på under hans mave bryst og så svinger vi lidt rundt og danser, han plejer at grine helt vildt)
  • Hovedet ned af (Holder ham om hofterne så hovedet hænger ned af og gynger ham forsigtigt. Det skulle være rigtig sundt for dem at få hovedet lidt ned af. Giver ham masser af pauser undervejs. Han plejer at skraldgrine)
  • Massere arme og ben (han ligger på ryggen mens jeg massere og nulre arme og ben, man kan se han nyder berøringen).
  • Op og stå (Han ligger på ryggen. Holder fat i mine tommelfingre. Trækker sig selv op til siddene stilling. Jeg trækker ham derefter op til stående på flad fod. (forsigtigt pga. skuldrebladene)).
  • Krydsbevægelser Han ligger på ryggen og jeg tager og føre hans højre hånd og venstre fodflade mod hinanden (evt. kilder jeg ham lidt under tæerne med sin egen hånd, det synes han er skægt. Det gør jeg 10 gange og skifter så til modsatte hånd og fod.).
  • Rulle på bold Han ligger på mavsen på en stor gymnastikbold, som moren egentlig burde bruge , så triller vi lidt frem og tilbage, gerne så hovedet næsten kommer ned til gulvet.
Det her er bare nogle ideer men tror de fleste babyer nyder at få bevæget kroppen. Det er i alt fald et hit herhjemme . Boldbad er faktisk også en af øvelserne, men det har vi ikke prøvet, da vi ikke har nogle bolde endnu .

Vi laver det samme lige for uden at han ikke trækkes i side stilling men trækker sig selv om i stående stilling med det samme.

Anmeld

14. juli 2009

MoarViborg

Diana... skriver:

Vi laver det samme lige for uden at han ikke trækkes i side stilling men trækker sig selv om i stående stilling med det samme.

Ja, hvis Maya fik lov, ville hun også stå op HELE tiden!! Har dog hørt noget om at det ikke er så godt for de smås ben og rygge, at de står og sidder for meget de første måneder?? Har du hørt noget om det, eller skal jeg tage det som en god gang ammestue-snak!?   Man hører ski så meget, og det halve kan vist sorteres fra, kan bare være lidt svært at finde ud af hvilken halvdel der er god nok

Anmeld

14. juli 2009

Diana...

Trineviborg skriver:

Ja, hvis Maya fik lov, ville hun også stå op HELE tiden!! Har dog hørt noget om at det ikke er så godt for de smås ben og rygge, at de står og sidder for meget de første måneder?? Har du hørt noget om det, eller skal jeg tage det som en god gang ammestue-snak!?   Man hører ski så meget, og det halve kan vist sorteres fra, kan bare være lidt svært at finde ud af hvilken halvdel der er god nok

Nej det er skam rigtig nok nogen overdriver nok bare lidt MEGET. Jeg snakket med min sp om det for Lucas gider altså ikke ligge særlig meget ned han vil hellere side og stå og hvad gør man så, og jeg snakket så med min sp netop fordi jeg havet hørt det samme, og hun sagde at jeg kunne jo ikke gøre så meget ved det og Lucas jo var utrolig stærk og det var mest på de små som ikke var så stærke endnu hvor man så gjorde alt for at få dem til at side. 

Og Maya er jo os allerede super stærk kan jeg da se på de videoer du har lagt ind bla den hvor hun går ahrmen hvor er hun dygtig det kan Lucas slet ikke så flot endnu. 

Anmeld

14. juli 2009

Mira0911

Hvor kan de bolde købes henne?

Anmeld

14. juli 2009

MoarViborg

Dutte84 skriver:

Hvor kan de bolde købes henne?

De kan købes i stort set alle legetøjsbutikker tror jeg! Min far har en legetøjsbutik, så det er selvf. der jeg har købt mine  Men ved at BR også har dem i lyserøde/lilla til piger og blå/grønne til drenge - 100 bolde til 100 kr.

Anmeld

14. juli 2009

Diana...

Trineviborg skriver:

De kan købes i stort set alle legetøjsbutikker tror jeg! Min far har en legetøjsbutik, så det er selvf. der jeg har købt mine  Men ved at BR også har dem i lyserøde/lilla til piger og blå/grønne til drenge - 100 bolde til 100 kr.

Jep vi har lige købt vores idag i fætter BR dog ikke prøvet endnu da Lucas trænger til at sove 

Anmeld

14. juli 2009

MoarViborg

Diana... skriver:

Jep vi har lige købt vores idag i fætter BR dog ikke prøvet endnu da Lucas trænger til at sove 

Eiiigh hvorm spændende!! Skriv endelig når I har prøvet dem

Anmeld

15. juli 2009

Diana...

Så har Lucas været i første gang hmm meget anspændt til at starte med men så var det sjovt til sidst.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juli 2009

MoarViborg

Diana... skriver:

Så har Lucas været i første gang hmm meget anspændt til at starte med men så var det sjovt til sidst.

Hov har først lige set du har skrevet nu! Hvor ser det bare dejligt ud Hi hi Maya skulle også liiige se kuglerne an, før hun bestemte sig til at de var sjove!
Super gode billeder!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.