Havde det været en af mine unger, havde jeg købt en skildpade, såre simbelt, de er heldigvis forholdsvis nemme at passe.... naturligvis ikke uden at sætte mig 210% ind i hvad sådan en kræver hvilken jeg bør vælge osv osv, inden købet, det der med at anskaffe sig dyr af nogen art uden at vide hvad de entlig er for nopgle størrelser er jeg MEGET imod, alt for mange gør det, til skade for dyrene.
Knægten må jo tro de er farlige, hvilket de jo absolut ikke er, og efter som at jeg går ud fra at i har snakket og snakket samt læst børger om skildpader (Morten skildpase er god, mine unger ælsker de bøger) og det åbenlyst ikke rigtigt har givet noget, ja så et mit eneste og bedste forslag at anskaffe jer sådan et kræ.
Min knægt var bange for muldvarper, nu har vi marsvin, og fra den dag de kom ind af døren holdt han op med at være bange for muldvarper. Jeg ved godt marsvin ikke er muldvarper, men de var det vi lige kunne finde som kom tættest på.
Men det kan altså også bare handle om behov for tryghed, og så er der altså ikke meget andet at gøre end at give den tryghed, meen den kan muligvis også gives gennem en bamse ell.
Anmeld