Han vil ikke sove på sit værelse!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.147 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. marts 2008

Malene

Mads har i lang tid ikke ville sove på sit værelse, fordi han siger at der ligge en skildpadde under hans seng.
Vi har ryddet under sengen og vist ham at der intet er og han ved jo os godt, at der ikke er noget.

Så nu har han sovet på gulvet oppe i soveværeset på en madras i over 1år tror jeg, men hvordan får vi ham til at sove på eget værelse igen?

Hvis han falder i søvn over bordet el på anden vis og vi lægger ham i sin egen seng, vågner han og kommer op til os.
Nogen gange græder ham, men det er ikke altid han kan/vil fortælle os hvorfor.

Nogen der har nogen råd til hvordan vi får løst problemet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2008

Honningblomst

Tja...godt råd ved jeg ikke om det er, men havde det været mig der havde et barn som reagerede som jeres, så havde jeg ladet ham sove ved mig.
Det er jo så tydeligt at han har brug for den tryghed det giver at være ved jer og om det så for ham er skildpadder eller noget uforklarligt der er skyld i det, så ændre det jo ikke ved, at han finder trøst og tryghed og ikke mindst god søvn når han sover ved jer.
Er det et problem at han sover inde ved jer eller??
Knus Eva..som har et lille high-need barn og han har altid haft brug for at der er nogen tæt ved ham..

Anmeld

20. marts 2008

Honningblomst

Hov, glemte helt...der skal nok komme en dag hvor han tør og vil sove på eget værelse...de bliver sgu så hurtigt store.
Måske det ville hjælpe hvis de sov på samme værelse, jeres børn??
Knus..

Anmeld

20. marts 2008

Malene

Han har i en lang periode sovet derinde selv.
Han kiggede i bøger og slukkede selv lyset(sengelampen).

Men så en dag var vi i en dyreforretning her i byen og de havde så en stor skildpadde gående indenfor og lige siden den dag har han ikke ville sove på eget værelse.

Anmeld

20. marts 2008

Malene

Hov glemte lige, nej det er ikke noget problem at han sover hos os, men har har en helt ny seng ståendene som stortset ikke er brugt, fordi han ikke vil sove der.
Ja selfølgelig kommer der en dag hvor han gerne vil, men hvornår?? det kan jo tage lang tid endu.

Anmeld

20. marts 2008

Honningblomst

Der er jo perioder i børns liv, hvor der sker en masse med dem, deres udvikling, begrebsverden osv...og så er det bare bedst at være tæt på mor og far.
Hvornår han er klar igen vides jo ikke, tror bare det må tage den tid der skal til og så længe I viser I er der og tilgodeser hans behov for jer om natten, så tror jeg det er det bedste for ham og jer.
Knus Eva..som også har to nye flotte senge stående som heller ikke bruges endnu..;o)

Anmeld

20. marts 2008

MUTT3

Havde det været en af mine unger, havde jeg købt en skildpade, såre simbelt, de er heldigvis forholdsvis nemme at passe.... naturligvis ikke uden at sætte mig 210% ind i hvad sådan en kræver hvilken jeg bør vælge osv osv, inden købet, det der med at anskaffe sig dyr af nogen art uden at vide hvad de entlig er for nopgle størrelser er jeg MEGET imod, alt for mange gør det, til skade for dyrene.
Knægten må jo tro de er farlige, hvilket de jo absolut ikke er, og efter som at jeg går ud fra at i har snakket og snakket samt læst børger om skildpader (Morten skildpase er god, mine unger ælsker de bøger) og det åbenlyst ikke rigtigt har givet noget, ja så et mit eneste og bedste forslag at anskaffe jer sådan et kræ.

Min knægt var bange for muldvarper, nu har vi marsvin, og fra den dag de kom ind af døren holdt han op med at være bange for muldvarper. Jeg ved godt marsvin ikke er muldvarper, men de var det vi lige kunne finde som kom tættest på.

Men det kan altså også bare handle om behov for tryghed, og så er der altså ikke meget andet at gøre end at give den tryghed, meen den kan muligvis også gives gennem en bamse ell.

Anmeld

20. marts 2008

Honningblomst

MUTT3 skriver:

Havde det været en af mine unger, havde jeg købt en skildpade, såre simbelt, de er heldigvis forholdsvis nemme at passe.... naturligvis ikke uden at sætte mig 210% ind i hvad sådan en kræver hvilken jeg bør vælge osv osv, inden købet, det der med at anskaffe sig dyr af nogen art uden at vide hvad de entlig er for nopgle størrelser er jeg MEGET imod, alt for mange gør det, til skade for dyrene.
Knægten må jo tro de er farlige, hvilket de jo absolut ikke er, og efter som at jeg går ud fra at i har snakket og snakket samt læst børger om skildpader (Morten skildpase er god, mine unger ælsker de bøger) og det åbenlyst ikke rigtigt har givet noget, ja så et mit eneste og bedste forslag at anskaffe jer sådan et kræ.

Min knægt var bange for muldvarper, nu har vi marsvin, og fra den dag de kom ind af døren holdt han op med at være bange for muldvarper. Jeg ved godt marsvin ikke er muldvarper, men de var det vi lige kunne finde som kom tættest på.

Men det kan altså også bare handle om behov for tryghed, og så er der altså ikke meget andet at gøre end at give den tryghed, meen den kan muligvis også gives gennem en bamse ell.

Godt det ikke er en tiger han er bange for så...:D:P;)

Anmeld

20. marts 2008

MUTT3

Eva skriver:

MUTT3 skriver:

Godt det ikke er en tiger han er bange for så...:D:P;)

:D :D Så havde vi da anskaffet en kat ;) eller dvs vi har allerede en kat. Vi vi ville have et problem hvis det var slanger, for dem kan gemalen ikke li, og hvad kan man lige holde af kæledyr der minder om en slange (?) Det samme problem har vi ved badderkopper, for dem er jeg hunde rad for, heldigvis sys ungerne bare det er morsomt... se mor en badderkop, er den ik sød mor >( møg unger

Anmeld

21. april 2008

Monique

om det er et godt råd ved jeg ikke, men som der også er blevet nævnt virker det som om han søger tryghed.
Det samme gør min datter i øjeblikket og har selv fået det råd at vi skal stille og roligt vænne hende til og blive inde i sin egen seng evt. ved og ligge hende ind igen når hun kommer ind og så blive hos hende til hun sover.
Men da hun allerede har fået lov til smide sig mellem os så skal man bare engang imellem lade dem ligge der inde men ikke bare mindre og mindre.

Ja ved ikke om du kan bruge det, er selv igang med og afprøve det nu og sys det virker fint for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.