Hovedpine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

344 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. juli 2013

pomfritten2014

Jeg døjer for tiden en del med hovedpine - mest her i varmen !! Men jeg syntes jeg forsøger ar drikke rigeligt med væske og spise reglmæssigt -andre der døjer med hovedpine også ...???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2013

Pia Lund Madsen

Yep.. de sidste tre dage har været haarde

Anmeld

21. juli 2013

Pia Lund Madsen

Og jeg skal 2 uger til Sicilien lige om lidt, frygter det bliver endnu værre dernede.

Det har heller ikke hjulpet at drikke vand i store mængder for mig, og har været fristet til en panodil. Jeg kan bare huske der var noget i medierne for et par aar tilbage, hvor de snakkede om at panodiler ikke maatte spises af gravide. Er der nogen der kan huske konklusionen paa den debat?

Anmeld

21. juli 2013

CroQuis

Pia Lund Madsen skriver:

Og jeg skal 2 uger til Sicilien lige om lidt, frygter det bliver endnu værre dernede.

Det har heller ikke hjulpet at drikke vand i store mængder for mig, og har været fristet til en panodil. Jeg kan bare huske der var noget i medierne for et par aar tilbage, hvor de snakkede om at panodiler ikke maatte spises af gravide. Er der nogen der kan huske konklusionen paa den debat?

Til ts - jep har også haft en del hovedpine her i varmen 

Vedr. panodil, kan jeg også huske debatten om at de bl.a. kunne give drengebørn deforme tissemænd, men kan desværre ikke huske konklusionen.

Det eneste jeg ved, er at hvis man spørger på apoteket, siger de at man skal tage panodil, pamol eller (kan ikke huske navnet) og at det ikke er skadeligt for fosteret.

Men personligt lader jeg helst være.. Hos mig hjælper en kold klud eller kold flaske  vand gevaldigt på hovedpinen, så det bruger jeg  

Anmeld

21. juli 2013

Millea

JA!!! Jeg har det virkelig dårligt for tiden pga hovedpine.. Og i dag have jeg også de sygeste opkastninger efter at have været lidt ude i solen.. 

Har så været inde og læse om det.. Og det jeg kom frem til er at grunden til at man som gravid kan døje med hovedpine, særligt i varmen er at det kvindelige kønshormon er meget højere end hos ikke gravide.. Og det kan åbenbart gør at vi takler varmen dårligere end ikke-gravide.. Dette kommer til udtryk via hovedpine og evt kvalm og opkastninger.. 

Mht panodil må man gerne tage parcetamol (altså panodil + pinex osv.) det er dog en god ide at undgå ipren, da virkningsstoffet er et andet og ikke er så godt for den gravid.. Men self tage panodil med måde og prøve om et stort glas vand kan hjælpe først.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.