Hvad tager I af jerntilskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.238 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. juli 2009

Pige2009

Jeg vil lige høre alle I andre gravide eller jer der har været det, hvad I tager/tog af jerntilskud, da jeg selv er kommet lidt i tvivl om valget Mine tabletter hedder Hemojern.

Linda 27+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2009

LineD

Mine hedder også HemoJern, det er de eneste mavsen kan tåle

Anmeld

12. juli 2009

forår

Det er osse dem jeg spiser

Anmeld

12. juli 2009

Findusinde

Det er også dem jeg har spist.. Indtil for ca 4 uger siden.. Min mave gik helt amok, kunne ikke komme af med afføring eller noget.. Og efter jeg er startet op på den igen, kaster jeg op hver gang jeg tager dem.. Så tager ikke ikke mine jernpiller regelmæssigt mere.. Da det er sjældent jeg kan holde dem i mig..

Anmeld

12. juli 2009

Lone Jakobsen

det var også dem jeg tog. de andre fik jeg diare af.
jeg tog dem så fra starten af, pga. lav blodprocent.

Anmeld

12. juli 2009

Mira0911

Jeg spiste Hemojern.. fint til mig...

Anmeld

12. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Findusinde skriver:

Det er også dem jeg har spist.. Indtil for ca 4 uger siden.. Min mave gik helt amok, kunne ikke komme af med afføring eller noget.. Og efter jeg er startet op på den igen, kaster jeg op hver gang jeg tager dem.. Så tager ikke ikke mine jernpiller regelmæssigt mere.. Da det er sjældent jeg kan holde dem i mig..

det er helt normalt at mavsen går i baglås når man tager jerntilskud... og når det ikke kan komme ud den ene vej, kommer det ud den anden vej  - det er derfor du pludselig kaster op...
Stakkels dig, men du skal tale med din læge og få noget magnesia eller laxoberal så du kan få gang i maven igen. Begge dele kan fåes i håndkøb, men tal hellere med din læge først!
Det er i forvejen ofte et problem for gravide, at de får forstoppelse og det er ikke sundt at gå rundt med... Så fat i noget der kan få maven i gang igen - naturens svar er svedsker, (men dem kan man altså også få kvalme af)
god bedring, og håber du kan bruge mit råd!

Anmeld

12. juli 2009

Findusinde

Caroline86 skriver:

det er helt normalt at mavsen går i baglås når man tager jerntilskud... og når det ikke kan komme ud den ene vej, kommer det ud den anden vej  - det er derfor du pludselig kaster op...
Stakkels dig, men du skal tale med din læge og få noget magnesia eller laxoberal så du kan få gang i maven igen. Begge dele kan fåes i håndkøb, men tal hellere med din læge først!
Det er i forvejen ofte et problem for gravide, at de får forstoppelse og det er ikke sundt at gå rundt med... Så fat i noget der kan få maven i gang igen - naturens svar er svedsker, (men dem kan man altså også få kvalme af)
god bedring, og håber du kan bruge mit råd!

Tusind tak søde..

Har endelig fået styr på min mave, den opføre sig nogenlunde normalt efter jeg er stoppet med jernpillerne... var på apoteket, og hun kunne ikke give mig nogle råd omkring hvad jeg så skulle gøre, for de piller jeg fik var jo det bedste mod maven??

Så jeg ved ikke om det er pga forstoppelsen at jeg kaster op når jeg tager de jernpiller..

Skal til lægen sidst på næste uge, så må vi se hvad hun siger..

Anmeld

12. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Findusinde skriver:

Tusind tak søde..

Har endelig fået styr på min mave, den opføre sig nogenlunde normalt efter jeg er stoppet med jernpillerne... var på apoteket, og hun kunne ikke give mig nogle råd omkring hvad jeg så skulle gøre, for de piller jeg fik var jo det bedste mod maven??

Så jeg ved ikke om det er pga forstoppelsen at jeg kaster op når jeg tager de jernpiller..

Skal til lægen sidst på næste uge, så må vi se hvad hun siger..

læger er ofte de bedste til at svare på den slags  - jeg er jo bare skabslæge...hæhæ... klog af skade eller hvad det hedder!
Kæmpe knus Caroline, som skal scannes om nogle få timer og er MEGET spændt og nervøs

Anmeld

12. juli 2009

Findusinde

Caroline86 skriver:

læger er ofte de bedste til at svare på den slags  - jeg er jo bare skabslæge...hæhæ... klog af skade eller hvad det hedder!
Kæmpe knus Caroline, som skal scannes om nogle få timer og er MEGET spændt og nervøs

Lidt skabslæge er vi vel alle på et eller andet plan..

Uhhhh det blir SÅÅÅÅ spændende med scanningen!! Håber det bedste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.