Vægten bliver ved med at gå amok :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

Smilehul

Jeg er 30+ et par dage og er g ået fra 62 kg. til 76 - you do the math! Det er hele 14 kg. og jeg har jo omkring 2 mdr. igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

Bb3031

Karla skriver:

Ja, jeg er virkelig begyndt at tage på. Begyndte først at tage sådan rigtigt på da jeg ramte 17+0. Efter det tog jeg over et kg på om ugen de efterfølgende to uger. Og dernæst var det ca. 500 gram. Men nu, hvor jeg rammer 21+0 imorgen, har jeg taget 1, 7 kg på, på én uge. Og maven er vokset 5 cm i omkreds. Er helt i chok!
Ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre for, at vægten ikke eksploderer resten af graviditeten. Har taget 6 kg på indtil videre, og er jo kun lige halvvejs.

Hvad kan jeg gøre? Dyrker det motion jeg kan holde til, og jeg forsøger at spise sundt og varieret. Spiser mange små måltider i løbet af dagen, da jeg simpelthen føler jeg er sulten konstant. Spiser så til gengæld ikke meget til måltiderne.

Slap du bare af   Jeg er i dag 25+1 og har taget 11 kg. på. Jeg har efterhånden opgivet at følge med vægten, da den må siges at have et liv for sig selv  For lige meget hvad jeg spiser, så tager jeg på og spiser hverken mere eller mindre end, inden jeg blev gravid. 

Jeg er kommet frem til følgende vægtfordeling: 1 - 1 1/2 kg. på brysterne. Er vokset to skål størrelser allerede. Er vokset fra en 65I til nu at skulle bruge en str. 70J. 70 fordi maven jo fylder mere op ad til og under brystet. 1 kg. væske i bentøjet og forventer at det stiger, som graviditeten skrider frem og 1 kg. på hver hofte-/ balle-/ lårområde  Det efterlader 6,5 kg., som vist må være graviditeten i sig selv og som sidder lige på mavsen 

Kan fortælle at da jeg var gravid med min søn, havde jeg, da jeg var 26+3 taget 11 kg. på (så næsten det samme som nu) og endte med at have taget 16 kg. på, da jeg nåede termin. Så hastigheden for hvor hurtigt killoene kommer på skulle meget gerne sænke sig 

Desuden ser du meget flot gravid ud og 6 kg. er slet ikke for meget. Det er helt perfekt for hvor langt du er henne 

Anmeld

19. juli 2013

Karla

Peiner skriver:

Slap du bare af   Jeg er i dag 25+1 og har taget 11 kg. på. Jeg har efterhånden opgivet at følge med vægten, da den må siges at have et liv for sig selv  For lige meget hvad jeg spiser, så tager jeg på og spiser hverken mere eller mindre end, inden jeg blev gravid. 

Jeg er kommet frem til følgende vægtfordeling: 1 - 1 1/2 kg. på brysterne. Er vokset to skål størrelser allerede. Er vokset fra en 65I til nu at skulle bruge en str. 70J. 70 fordi maven jo fylder mere op ad til og under brystet. 1 kg. væske i bentøjet og forventer at det stiger, som graviditeten skrider frem og 1 kg. på hver hofte-/ balle-/ lårområde  Det efterlader 6,5 kg., som vist må være graviditeten i sig selv og som sidder lige på mavsen 

Kan fortælle at da jeg var gravid med min søn, havde jeg, da jeg var 26+3 taget 11 kg. på (så næsten det samme som nu) og endte med at have taget 16 kg. på, da jeg nåede termin. Så hastigheden for hvor hurtigt killoene kommer på skulle meget gerne sænke sig 

Desuden ser du meget flot gravid ud og 6 kg. er slet ikke for meget. Det er helt perfekt for hvor langt du er henne 

Tak for dit svar

Jeg tror også bare jeg forsøger at lade være med at tænke så meget over det fremadrettet. For som du skriver, tager jeg også på uanset, hvad jeg gør

Jeg har også taget mål af min krop fra starten, så jeg kan se, hvor det hele placerer sig. Indtil videre er det kun overkroppen der er blevet større. Men det er så også voldsomt meget større - 15 cm om brysterne og 20 cm om maven.

Jeg håber bare, at jeg kan nøjes med at tage de 10-15 kg på i alt. Men det var du jo også tæt på første gang, så er der håb endnu

Anmeld

19. juli 2013

JH12

Tror det er meget normalt, at jo længere du kommer hen, jo mere tager du på..
Jeg nåede at tage 21 kg på, hvor jeg den sidste 1-1, 5 måned begyndte at gå og cykle meget, så jeg tabte 2 kg. :-)

Anmeld

19. juli 2013

Bb3031

Karla skriver:

Tak for dit svar

Jeg tror også bare jeg forsøger at lade være med at tænke så meget over det fremadrettet. For som du skriver, tager jeg også på uanset, hvad jeg gør

Jeg har også taget mål af min krop fra starten, så jeg kan se, hvor det hele placerer sig. Indtil videre er det kun overkroppen der er blevet større. Men det er så også voldsomt meget større - 15 cm om brysterne og 20 cm om maven.

Jeg håber bare, at jeg kan nøjes med at tage de 10-15 kg på i alt. Men det var du jo også tæt på første gang, så er der håb endnu

Så sidder de 6 kg. jo lige hvor de skal  Min vægtfordeling er blot et gæt, da jeg ikke har eller tager mål af hverken mave, bryst eller lår 

Nyd du nu bare graviditeten og læg bekymringerne omkring vægten til side 

Anmeld

19. juli 2013

Karla

Peiner skriver:

Så sidder de 6 kg. jo lige hvor de skal  Min vægtfordeling er blot et gæt, da jeg ikke har eller tager mål af hverken mave, bryst eller lår 

Nyd du nu bare graviditeten og læg bekymringerne omkring vægten til side 

Ja, det tror jeg også jeg gør
Jeg vejer mig normalt om morgenen, og igår var det om aftenen lige inden sengetid. Imorgen vejede jeg 1,2 kg mindre end igår aftes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.