Nogen med lidt forstand hunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.840 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg er ved at være en smule træt af vores. Den fælder som en gal. Vi er gået fra at støvsuge max 2 gange om ugen til at jeg skal i gang hver dag. Det går fint lige nu for jeg har ferie indtil februar, men så må det også gerne være slut.

Jeg at hørt noget om at shæfere taber noget uld og vores er ½ shæfer. Jeg børster ham hver dag, men det er som at kaste vand i havet.

Nogen råd til hvad jeg kan gøre?

Jeg overvejer om jeg skal lave en trøje til Jesse af hundehår. Det vil tage mig en uge at få den nødvendige mængde :)

Hilsen Jeanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2008

Nan

Jeg tror ikke man kan gøre ret meget ved den aktuelle situation. I har jo fra starten valgt en race der fælder en del og som har lov til at komme steder i huset hvor der er gulvtæppe.

Du kan selvfølgelig altid barbere hunden skaldet :)

Anmeld

8. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har faktisk overvejet det :) Vi har gudskelov ikke gulvtæppe på, men det betyder at vi har vindhekse. Jeg troede ikke de fældede så meget :S Jeg troede faktisk ikke han ville smide pelsen før til foråret, men det tog jeg vist fejl. I sådan en situation vil jeg ønske han har dobbermanpels. Den ligner ikke en der smider så meget. Sjovt nok var pelsen det sidste vi kiggede på da vi fik ham. Vi ville bare ikke have en som kræver meget pelspleje, og han er faktisk mere korthåret end shæfere plejer at være. Men hold da kæft vores hjem ser ud :'( Hver dag når jeg har afleveret Jesse skynder jeg mig hjem og støvsuger. Jeg sprang over i går og det gør jeg ikke mere. Jeg kunne i går aftes gå rundt og samle store totter op :( Men tak for svar, hilsen Jeanne (som i bund og grund hader at støvsuge)

Anmeld

8. januar 2008

xxx

Hej Jeanne.

Vi har også en schæfer dog fuldblods;) de har en periode nu her hvor de smider pelsen, vores har gjort det i 2-3 mdr. men det har fået en ende nu, så der er håb forude:D

Men jeg havde det ligesom dig, det var til at blive vanvittig af, især når man har trægulv, så jeg støvsugede også hver dag og allerede 5 min. efter lå der kæmpe totter igen8(
Så der er desværre ingen gode råd herfra andet end det du gør i forvejen.

Hilsen Christina.:)

Anmeld

8. januar 2008

rlyn

Hvilket foder bruger I til ham? det kan meget vel være noget med foderet at gøre *S*

Knus
Rikke - som er uddannet dyreadfærdsterapeut

Anmeld

8. januar 2008

Sørensen

Hej Jeanne

Alle hunde fælder - og så kommer det jo blot an på længden af håret hvordan det virker på opfattelsen af det.

Men det er da træls - det kan jeg godt følge dig i.

Som Rikke skriver kan det sgtens have noget med foderet at gøre - godt foder god og dejlig pels.
Jeg kan varmt anbefale følgende (i prioteret rækkefølge ud fra egne erfaringer):
Hills prescription Diet (kan kun købes ved nogle dyrlæger - da de skal have special tilladelse til det - har jeg ladet mig fortælle)
Alm. Hills (kan fåes i stort set alle dyrehandler)
Olivers Pet Food (købes på nettet og leveres til døren)
Hennes Pet Food (købes ved Maxizoo)

Held & Lykke med din dejlige hund

/Tina

Så er vinteren jo kommet og hundene smider pelsen for at få plads til vinterpelsen, og det er både under og over pelsen.
Til foråret smider den så igen vinterpelsen, så der vil den fælde en del igen - alt efter hvordan vejret er.

Men dyrene er ligesom os mennesker. De tager mere pels/tøj på når det er koldt og smider det når det er varmt.

Så veksler vejret meget kan hundene og deres krop jo heller ikke rigtig finde ud af det.

Jeg har en svoger og svigerinde, som har en hvid schæfer - 10 min. hos os og børn og vi var fyldt med hundehår - der var ikke andet at gøre end skifte tøj da de var kørt og støvsuge.
Det var vildt.

Anmeld

8. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej igen,

Han får Hills foder. Det køber vi høs vores dyrelæge. Vores gamle hund skulle nemlig have specialforder, så det er en vane fra dengang.

Det begyndte bare fra den ene dag til den anden. Men det er rart at vide at vi ikke er den eneste :)

Jeanne

Anmeld

8. januar 2008

Pia.

Ja jeg vil tilslutte mig de andres indlæg... At alle hunde fælder og nogen i meget store mængder, det ligner næsten hundehvalpe der ligger på gulvet når det er rigtig slemt her - har en Labrador retriever og en grosser sweizer sennen, så der er en del hår... Da Mads var lille og kravlede på gulvet lavede vi lidt sjov med at vi dårligt kunne se forskel på ham og hundene :D Foderet har også meget at sige, vores lab kan intet tåle og får allergi venligtt hundefoder fra dyrlægen - hvis ikke hun får det smidder hun alt pelsen... Så måske skulle du snakke med dyrlægen, om et skift af foder kunne være en idé. Håber du har det godt. Knus Pia - 5 dage til jeg skal se min mand igen - Jubiii... p.s Mads' nye sætning er - Mads savler far *GG* han kan ikke sige savner*S*

Anmeld

8. januar 2008

Pia

Hej Pia.

Vi jar en cocker.. Han er også blandt de hunde der fælder en del.
Dog har jeg haft stor succes med pg strigle ham med en kam der ager underulden. SÅ er det som om at den periode hvor han fælder meget hurtigt går over.
Så måske det kunne hjælpe (?)

Og så ved jeg ikke hvilken støvsuger hoved du bruger..(?)
Men der findes et ( har det selv) der er specielt til hundhår og trægulve.
Når jeg støvsuger med dte kan je nøjes med ca hver 2-3 dag.
:)
Mvh Pia Smed.

Anmeld

8. januar 2008

miranda

hmmm har aldrig hørt om sådan et støvsugerhoved, hvor kan man få sådan et henne?
knuz miranda ejer af 2 hunde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.