Camillasb skriver:
Jeg har lavet en tjekliste til baby, men vil ikke trykke print, før nogle af jer erfarne har givet lidt insider viden, om hvad der er need to have og nice to have. Jeg har været på diverse hjemmesider og blogs og dette er så reslutatet. Jeg er lidt typen "hellere lidt for meget" "hellere have det, end mangle det" typen, så det kan godt være listen virker lang, men jeg er også førstegangsfødende, så kom med gerne med kommentare og rettelser. Kærlig hilsen Camilla
(termin 29 okt)
Møbler:
Tremmeseng + madras
Puslebord
Bil:
Autostol
Skygge til vinduet
Pusle:
Puslehynde
Vaskefad (hoved/halefad)
Engangsskumvaskeklude
Vådservietter
Bleer (2 pakker)
Stofbleer
Blespand + refil poser
Zinksalve
Sikkerhedsvatpinde
Termometer
Tættekam
Neglesaks
Næsesuger
Bade:
Badekar (+badestol)
Badetermometer
Badekåbe/svøb
Babysæbe
Babyolie
Sove:
Dyner 2 stk.
Dynebetræk
Lagener til babyseng 2 stk.
Lagener til barnevogn 2 stk.
Sengerand
Tisseunderlag 2 stk.
Barnevogn:
Barnevogn + madras + lift
Regnslag og myggenet
Babyalarm
Sele
Amme/mor:
Amme indlæg
Amme bh’er
Amme pude
Store bind
Pusletaske + pusleunderlag
Bæresele
Bamser + legetøj
Tøj:
Hue – luffer – sutsko – flyverdragt – jakke
Bodystockings – sparkedragter – nattøj
Langærmede bluser – varme trøjer
Strømper – kradse luffer
Bukser
Andet:
Tæpper
Sut
Senere:
Aktivitetstæppe
Babyservice
Højstol
Klapvogn
Skråstol
Div. sikkerheds udstyr
Løbevogn
Jeg bruger bare en plastskål i stedet for hovedhalefad

Vasker nemlig.hovedet først og mås bagefter , så har ikke brug for det er opdelt desuden dypper jeg kun skumkluden en gang i skålen, sp vandet bliver jo ikke beskidt

Har også blespand fra babybox, synes den er ubrugelig og der gik ikke længe før vi købe en.alm pedalspand

Mht sutteflasker, som de andre nævnee, har vi købt.en,men har ikke brugt den .. Vi har også købt sådan nogle brikker, hvor der er mælk i som er blandet

vi fik brug for at give hende lidt, men brugte bare et bette glas, hun kunne "drikke" af, da jeg ikke ville bruge sutteflasken af frygt for, at det ville ødelægge amningen