Anonym skriver:
Jeg er i gang med at få muget ud i mit liv. Ved godt der er lang vej endnu men det går fremad og huset er gennemgået fra gulv til loft, alt hvad der fylder og bare har ligget er smidt ud. Nu er det mig der mangler. Er træt af at ligne en grå mus men ved ikke hvad der klæder mig når man er 1,66 høj, 76 kg, så ca 10 kg for meget. Har en ok numse selvom den er bred, 85e i bh, xl i bluse, 40/42 i bukser og lyst hår og blå øjne. Jeg vil så gerne være en pæn 40 årig men aner ikke hvad jeg skal gå efter, så HJÆÆLP, alle forslag bliver efterprøvet i tøjbutikkerne.
Det kan anbefales at lave et såkaldt "mood board", hvor du sætter billeder ind af den stil, du gerne vil have. Hvis du ikke er så meget til at klippe og klistre, kan du skrive det ned. Mit ser i korte træk sådan ud:
- Materialer: Uld, silke, bomuld, læder, strik, og sølv.
- Farver: Sort, grå, hvid, støvet gammelrosa.
- Ynglingsmærker: Malene Birger, Acne og Stella McCartney.
Jeg er fuldstændig, bedøvende ligeglad med, hvad der er på mode og til dels også, hvad der klæder mig. Jeg får ofte af vide at grøn og a-formede nederdele vil klæde mig, men jeg bryder mig om ingen af delene og derfor kunne jeg aldrig finde på at købe det.
Find ud af, hvilken stil, du drømmer om og hvad du føler dig pæn i. Kig i modeblade, på nettet og på gaden, skriv ned eller lav det førnævnte mood board, så undgår du at købe ting, som du ikke bliver glad for i længden. Inverster i gode basis-køb som en flot frakke, en lækker taske, gode sko og sandaler, en habit - eller læderjakke og et par bukser, som sidder rigtig godt. Så er du rigtig langt.