Skifte tøjstil... Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.353 visninger
10 svar
1 synes godt om
14. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg er i gang med at få muget ud i mit liv. Ved godt der er lang vej endnu men det går fremad og huset er gennemgået fra gulv til loft, alt hvad der fylder og bare har ligget er smidt ud. Nu er det mig der mangler. Er træt af at ligne en grå mus men ved ikke hvad der klæder mig når man er 1,66 høj, 76 kg, så ca 10 kg for meget. Har en ok numse selvom den er bred, 85e i bh, xl i bluse, 40/42 i bukser og lyst hår og blå øjne. Jeg vil så gerne være en pæn 40 årig men aner ikke hvad jeg skal gå efter, så HJÆÆLP, alle forslag bliver efterprøvet i tøjbutikkerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

lycly

Det er svært at sige hvad der klæder dig når man ikke kender din hårfarve, hudtone, kropsbygning osv men udfra din højde, vægt og alder bør du undgå:
Slimfit jeans (de får benene til at se kortere ud)
Nedringede bluser
Korte shorts/nederdele
Bluser der stopper ved hoften (det sætter fokus på hofterne)
Undgå også sort hvis du ikke vil gå i et med mængden. Farver er altid godt

Jeg arbejder med tøj så har en del erfaring, det er ikke bare noget jeg slynger ud

Anmeld

15. juli 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Det er svært at sige hvad der klæder dig når man ikke kender din hårfarve, hudtone, kropsbygning osv men udfra din højde, vægt og alder bør du undgå:
Slimfit jeans (de får benene til at se kortere ud)
Nedringede bluser
Korte shorts/nederdele
Bluser der stopper ved hoften (det sætter fokus på hofterne)
Undgå også sort hvis du ikke vil gå i et med mængden. Farver er altid godt

Jeg arbejder med tøj så har en del erfaring, det er ikke bare noget jeg slynger ud

Er det tætsluttende jeans du tænker på? For har ellers 2 par jeg elsker, da de snyder mig lidt slankere

Sort prøver jeg ihærdigt at undgå, netop for at få nogle flere farver indover. Jeg har vist normal knoglebygning. Er bred om hofterne er smallest lige under brystet. Er normalt lys i huden men her om sommeren får jeg da lidt kulør, så er jeg lys/mellemblond og har blå øjne. Tyrkis, blå, petrol og mørkegrøn er lige pt det jeg har det bedst med men har svært ved at mikse det, så jeg føler mig smart.

Anmeld

15. juli 2013

lycly

Anonym skriver:

Er det tætsluttende jeans du tænker på? For har ellers 2 par jeg elsker, da de snyder mig lidt slankere

Sort prøver jeg ihærdigt at undgå, netop for at få nogle flere farver indover. Jeg har vist normal knoglebygning. Er bred om hofterne er smallest lige under brystet. Er normalt lys i huden men her om sommeren får jeg da lidt kulør, så er jeg lys/mellemblond og har blå øjne. Tyrkis, blå, petrol og mørkegrøn er lige pt det jeg har det bedst med men har svært ved at mikse det, så jeg føler mig smart.

Ja det er tætsluttende jeg mener Kan godt forstå du elsker dem, de er jo også meget moderne, men de gør bare at ens ben ser kortere ud
Men de farver du nævner er jo alle rigtig flotte til både mørke og lyse jeans Her om sommeren er Hvidt tøj i løst materiale også super fint

Anmeld

15. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er i gang med at få muget ud i mit liv. Ved godt der er lang vej endnu men det går fremad og huset er gennemgået fra gulv til loft, alt hvad der fylder og bare har ligget er smidt ud. Nu er det mig der mangler. Er træt af at ligne en grå mus men ved ikke hvad der klæder mig når man er 1,66 høj, 76 kg, så ca 10 kg for meget. Har en ok numse selvom den er bred, 85e i bh, xl i bluse, 40/42 i bukser og lyst hår og blå øjne. Jeg vil så gerne være en pæn 40 årig men aner ikke hvad jeg skal gå efter, så HJÆÆLP, alle forslag bliver efterprøvet i tøjbutikkerne.

Mine kropsmål minder om dine - jeg er bare 6 cm lavere og vejer 6 kg mindre, men vi bruger samme størrelser. Jeg får mange komplimenter for mit tøj. 

Jeg går stort set altid i kjole eller tunika. Kjoler med empiresnit fremhæver barmen og skjuler maven. Når det ikke er varmt nok bare til kjole, har jeg cardigan eller bolero på - og selvfølgelig leggings eller strømpebukser. Mine kjoler går oftest til lidt over knæet - så ser mine ben længere ud. 

Jeg undgår kjoler med alt for mange flæser, men ellers har jeg mange varianter, både lidt "rå" og enkle og lidt finere. 

Til jeans bruger jeg tunikaer, også oftest med empiresnit. 

Anmeld

15. juli 2013

Majbrit P

Her er lidt inspo

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. juli 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Det kan anbefales at lave et såkaldt "mood board", hvor du sætter billeder ind af den stil, du gerne vil have. Hvis du ikke er så meget til at klippe og klistre, kan du skrive det ned. Mit ser i korte træk sådan ud:

- Materialer: Uld, silke, bomuld, læder, strik, og sølv.

- Farver: Sort, grå, hvid, støvet gammelrosa. 

- Ynglingsmærker: Malene Birger, Acne og Stella McCartney. 

Jeg er fuldstændig, bedøvende ligeglad med, hvad der er på mode og til dels også, hvad der klæder mig. Jeg får ofte af vide at grøn og a-formede nederdele vil klæde mig, men jeg bryder mig om ingen af delene og derfor kunne jeg aldrig finde på at købe det. 

Find ud af, hvilken stil, du drømmer om og hvad du føler dig pæn i. Kig i modeblade, på nettet og på gaden, skriv ned eller lav det førnævnte mood board, så undgår du at købe ting, som du ikke bliver glad for i længden. Inverster i gode basis-køb som en flot frakke, en lækker taske, gode sko og sandaler, en habit - eller læderjakke og et par bukser, som sidder rigtig godt. Så er du rigtig langt. 

Anmeld

16. juli 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Ja det er tætsluttende jeg mener Kan godt forstå du elsker dem, de er jo også meget moderne, men de gør bare at ens ben ser kortere ud
Men de farver du nævner er jo alle rigtig flotte til både mørke og lyse jeans Her om sommeren er Hvidt tøj i løst materiale også super fint

Jeg har bare svært ved at finde bukser der sørger for at jeg ikke går lige op og ned. Hvid vil jeg da i hvertfald prøve at finde noget mere af.

Anmeld

16. juli 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Mine kropsmål minder om dine - jeg er bare 6 cm lavere og vejer 6 kg mindre, men vi bruger samme størrelser. Jeg får mange komplimenter for mit tøj. 

Jeg går stort set altid i kjole eller tunika. Kjoler med empiresnit fremhæver barmen og skjuler maven. Når det ikke er varmt nok bare til kjole, har jeg cardigan eller bolero på - og selvfølgelig leggings eller strømpebukser. Mine kjoler går oftest til lidt over knæet - så ser mine ben længere ud. 

Jeg undgår kjoler med alt for mange flæser, men ellers har jeg mange varianter, både lidt "rå" og enkle og lidt finere. 

Til jeans bruger jeg tunikaer, også oftest med empiresnit. 

Åh det var godt at høre. Jeg vil da helt sikkert ned at prøve nogle flere kjoler og tunikaer.

Anmeld

16. juli 2013

Anonym trådstarter

Three little steps skriver:

Her er lidt inspo

Tak skal du have. Nok mest det 3. billede der er mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.