please Hjælp mig :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. juli 2013

Merii

Årh jeg er så ked af det

Siden min søn er født har han haft problemer med at sove både dag og nat.

Han er nu 8 mdr og sover max 30 min x 2 daglig, det har jeg læret at leve med selv om han er pylret og ikke er udvilet, skal lige siges at han er en meget aktiv dreng der aldrig sidder stille så man vil jo tro at han vil sove rigtig godt.

Nåh men spørgsmålet er så at han er begyndt at ikke vil sove om aftenen, hans sidste lur slutter ved en 14-15 tiden og her de sidste par dage 4-5 dage er den hel gal

har han nægtet og nægter at sove om aftenen, han vil hellere lege og står 1000 gange op af tremmesengen osv. kl. bliver tit 23-00 dvs. han har været vågen 8-9 timer

Han vil ikke have den 3. lur

Vi vugger og gør ved men det vil han ikke, han vil kun lege!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Merii

slet ingen der har et godt råd?

Anmeld

14. juli 2013

Malli

Merii skriver:

slet ingen der har et godt råd?

Det har jeg også været igennem med begge mine piger, men jeg kan berolige dig med at det kun er en periode, og at det pludseligt er normalt igen. Når man nu så gerne bare vil lege, og har lært en masse ting, er det svært for dem at forstår når "legen skal slutte" og det er godnat - det er jo ikke en sjov leg Samtidig bliver børn i den alder, meget bevidste, og kan godt for en stund blive bange for om mor og far mon forsvinder når de går ud af værelset? Så berolig jeres barn, vis at det er okay at skulle sove, måske en lille vågelampe også kan hjælpe for en stund? - det hjalp med min første datter, at ha en lavalampe tændt

Men bevar roen, og lad vær at blive frustreret! måske - hvis ikke i allerde har det, så ha et fast program for aftenen, så barnet lære at når vi har gjort sådan og sådan, så er det = sengetid! Det har hjulpet her... Held og lykke, men bare rolig det skal nok blive godt igen!

Anmeld

14. juli 2013

Kløver

Vi prøvede millioner af ting og vores søn sov først igennem her efter han blev 2 og har stadig problemer, løsningen for os var til start natlys og musik (MusiCure, cd kan fås på apoteket) senere har det hjulpet at være hård og bruge tror den metode fra bogen sov godt, mener jeg den hedder i vores egen version

Anmeld

14. juli 2013

gonefishing

Merii skriver:

Årh jeg er så ked af det

Siden min søn er født har han haft problemer med at sove både dag og nat.

Han er nu 8 mdr og sover max 30 min x 2 daglig, det har jeg læret at leve med selv om han er pylret og ikke er udvilet, skal lige siges at han er en meget aktiv dreng der aldrig sidder stille så man vil jo tro at han vil sove rigtig godt.

Nåh men spørgsmålet er så at han er begyndt at ikke vil sove om aftenen, hans sidste lur slutter ved en 14-15 tiden og her de sidste par dage 4-5 dage er den hel gal

har han nægtet og nægter at sove om aftenen, han vil hellere lege og står 1000 gange op af tremmesengen osv. kl. bliver tit 23-00 dvs. han har været vågen 8-9 timer

Han vil ikke have den 3. lur

Vi vugger og gør ved men det vil han ikke, han vil kun lege!

jeg har hørt at en kiropraktor er en god ide, til sådan situation.

Anmeld

15. juli 2013

Merii

Malli skriver:

Det har jeg også været igennem med begge mine piger, men jeg kan berolige dig med at det kun er en periode, og at det pludseligt er normalt igen. Når man nu så gerne bare vil lege, og har lært en masse ting, er det svært for dem at forstår når "legen skal slutte" og det er godnat - det er jo ikke en sjov leg Samtidig bliver børn i den alder, meget bevidste, og kan godt for en stund blive bange for om mor og far mon forsvinder når de går ud af værelset? Så berolig jeres barn, vis at det er okay at skulle sove, måske en lille vågelampe også kan hjælpe for en stund? - det hjalp med min første datter, at ha en lavalampe tændt

Men bevar roen, og lad vær at blive frustreret! måske - hvis ikke i allerde har det, så ha et fast program for aftenen, så barnet lære at når vi har gjort sådan og sådan, så er det = sengetid! Det har hjulpet her... Held og lykke, men bare rolig det skal nok blive godt igen!

Synes godt nok min lille bandit Noah har meget til fælles med dine piger 

Jeg skrev med dig på et tidspunkt ang. at min søn nægtet at drikke mælk og du lovet mig at det nok skulle blive bedre og ja det er blevet bedre dog drikker han kun når han skal puttes til aftenen og om natten

Vi har en fast putteritual og det hjælper ikke så meget, kan simpelthen ikke forstå at det kan tage flere timer at putte ham til natten.

Jeg vil lige høre dig hvor gammel var dine piger da de kunne finde ud af at sove til natten uden de store problemer ? og hvad tid de blev puttet?

Mange tak for hjælpen, det var lige det jeg havde brugfor at høre  

Anmeld

15. juli 2013

Merii

Maja84 skriver:

Vi prøvede millioner af ting og vores søn sov først igennem her efter han blev 2 og har stadig problemer, løsningen for os var til start natlys og musik (MusiCure, cd kan fås på apoteket) senere har det hjulpet at være hård og bruge tror den metode fra bogen sov godt, mener jeg den hedder i vores egen version

Håber ikke det vil tage så langtid

Men i må have haft det hårdt, godt at det lykkes for jer til sidst 

Anmeld

15. juli 2013

Merii

Flodkilling skriver:

jeg har hørt at en kiropraktor er en god ide, til sådan situation.

jeg har overvejet det men ved ikke rigtig om det vil hjælpe

Anmeld

15. juli 2013

Kløver

Merii skriver:

Håber ikke det vil tage så langtid

Men i må have haft det hårdt, godt at det lykkes for jer til sidst 

Vi havde problemer med vores datter men var en Del nemmere, vores søn er sensitiv og født for tidligt så tror det også har en del at sige, bare ikke at tage pippet fra jer

Anmeld

15. juli 2013

Malli

Merii skriver:

Synes godt nok min lille bandit Noah har meget til fælles med dine piger 

Jeg skrev med dig på et tidspunkt ang. at min søn nægtet at drikke mælk og du lovet mig at det nok skulle blive bedre og ja det er blevet bedre dog drikker han kun når han skal puttes til aftenen og om natten

Vi har en fast putteritual og det hjælper ikke så meget, kan simpelthen ikke forstå at det kan tage flere timer at putte ham til natten.

Jeg vil lige høre dig hvor gammel var dine piger da de kunne finde ud af at sove til natten uden de store problemer ? og hvad tid de blev puttet?

Mange tak for hjælpen, det var lige det jeg havde brugfor at høre  

Ja det kan jeg da godt huske nu du siger det!
Det er MEGA frustrerende når der opstår situationer som disse, de dumper bare ned fra himlen fra den ene dag til den anden!
Min mindste pige, havde den periode du beskriver i ca 3 uger husker ikke om det var lidt mindre eller lidt mere! Men efter der, begyndte hun faktisk at sove igennem uden mad om natten! Hun har været rigtig svær at afvænne flaske om natten, hun vågnede HVER nat, og gav ikke op igen, før hun fik flaske! Hun skreg og var fuldstændig hysterisk! Kort efter hun havde den periode som du beskriver, blev hun syg med feber og drak ikke så meget af mælken om natten, så jeg byttede mælken om natten ud med kamillethe. Da sygsomsperioden var ovre, sov hun igennem! Og har gjort det siden hun er 11 måneder her den 21

Hvordan er jeres putteritual, hvis jeg må spørge!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.