Anderledes barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.962 visninger
16 svar
7 synes godt om
14. juli 2013

Menne

Ja, selvom der er længe til, er jeg et rigtigt planlægningmenneske.. Har gjort mig nogle tanker vedr. Barnedåb. Ved af egne erfaringer og min omgangskreds, at barnedåb nemt kan blive en meget kedelig affære for alle andre end forældrene . Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, hvordan nogle af jer har holdt barnedåb?? Er der nogen der hargrebet denne fest lidt anderledes an? Gerne lidt uformelt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Hullabullabulla

Menne skriver:

Ja, selvom der er længe til, er jeg et rigtigt planlægningmenneske.. Har gjort mig nogle tanker vedr. Barnedåb. Ved af egne erfaringer og min omgangskreds, at barnedåb nemt kan blive en meget kedelig affære for alle andre end forældrene . Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, hvordan nogle af jer har holdt barnedåb?? Er der nogen der hargrebet denne fest lidt anderledes an? Gerne lidt uformelt..

Har aldrig oplevet en barnedåb som en kedelig affære - tværtimod det er en hyggelig dag

Vi holdt en traditionel fest med buffet , kaffe og kage, men det var godt vejr og børnene legede udendørs

Hvad årstid skal i holde dåb ?

Anmeld

14. juli 2013

lycly

Jeg er meget anti traditionel og er derfor meget imod bordplaner, taler og 3-retters menu med stegt pattegris osv. Jeg haaaader det, og jeg dødkeder mig til barnedåber, konfirmationer og bryllupper der er på den måde

Så til min datters barnedåb var taler forbudt, der var runde borde (uden bordkort!) og tag selv buffet. Og så kunne folk ellers mingle, spise og sidde som de ville Det bliver på samme måde til min søns barnedåb.

Jeg hader at være tvunget af en bordplan til at sidde ved siden af en eller andens grandkusines fætters farmor fordi "man skal lære nogle nye mennesker at kende" - NEJ jeg skal ikke, det er ikke derfor jeg er der

Anmeld

14. juli 2013

Menne

LuLy skriver:

Jeg er meget anti traditionel og er derfor meget imod bordplaner, taler og 3-retters menu med stegt pattegris osv. Jeg haaaader det, og jeg dødkeder mig til barnedåber, konfirmationer og bryllupper der er på den måde

Så til min datters barnedåb var taler forbudt, der var runde borde (uden bordkort!) og tag selv buffet. Og så kunne folk ellers mingle, spise og sidde som de ville Det bliver på samme måde til min søns barnedåb.

Jeg hader at være tvunget af en bordplan til at sidde ved siden af en eller andens grandkusines fætters farmor fordi "man skal lære nogle nye mennesker at kende" - NEJ jeg skal ikke, det er ikke derfor jeg er der

Jeg har det på samme måde og kender stort set ingen, som synes det er speCielt interessant.. Jo jo meget hyggeligt, men det er så også det. Ofte bliver det bare en hele dag, hvor man nærmest ikke laver andet end at spise :-) Hvad bestod jeres buffet af?

Anmeld

14. juli 2013

Menne

Britt88 skriver:

Har aldrig oplevet en barnedåb som en kedelig affære - tværtimod det er en hyggelig dag

Vi holdt en traditionel fest med buffet , kaffe og kage, men det var godt vejr og børnene legede udendørs

Hvad årstid skal i holde dåb ?

Vores barnedåb bliver i januar, vil jeg tro.. Det giver selvfølgelig også nogle begrænsninger, hvis man tænker i udendørs aktiviteter osv 

Anmeld

14. juli 2013

lycly

Menne skriver:

Jeg har det på samme måde og kender stort set ingen, som synes det er speCielt interessant.. Jo jo meget hyggeligt, men det er så også det. Ofte bliver det bare en hele dag, hvor man nærmest ikke laver andet end at spise :-) Hvad bestod jeres buffet af?

Til min datters dåb var der pastaretter med laks og kylling (altså ikke i samme ret!), flødekartofler og en oksesteg af en art. Det var varm mad da vi holdte den i november. Denne gang bliver det i september så der laver vi pastasalater, kartoffelsalat, frikadeller og fiskefrikadeller og en masse lækkert brød

Anmeld

14. juli 2013

lycly

Desuden, hvis man kunne garantere at vejret blev godt så ville den perfekte barnedåb for mig være en picnic i kongens have

Anmeld

14. juli 2013

Menne

LuLy skriver:

Desuden, hvis man kunne garantere at vejret blev godt så ville den perfekte barnedåb for mig være en picnic i kongens have

Ja, det kunne være lækkert.. Jeg bor i Aalborg og ville synes det ville være fantastisk at invitere hele flokken med i zoo.. Men men eftersom det blir i januar, så er det ikke en mulighed.. Tænker lidt at bestille noget lækkert tapas og så ellers bare lade folk invadere hele huset.. Vi bliver vel ca. 25.. Men kunne også godt tænke mig, at gøre noget helt andet - er bare ikke lige kommet på hvad...

Anmeld

14. juli 2013

lycly

Menne skriver:

Ja, det kunne være lækkert.. Jeg bor i Aalborg og ville synes det ville være fantastisk at invitere hele flokken med i zoo.. Men men eftersom det blir i januar, så er det ikke en mulighed.. Tænker lidt at bestille noget lækkert tapas og så ellers bare lade folk invadere hele huset.. Vi bliver vel ca. 25.. Men kunne også godt tænke mig, at gøre noget helt andet - er bare ikke lige kommet på hvad...

Ja januar måned begrænser lidt mulighederne udendørs Men det er også svært lige med en barnedåb fordi man jo også skal tage hensyn til den lille som skal have mad og ikke blive for overstimuleret. Så umiddelbart synes jeg din ide med tapas hjemme hos jer selv lyder fin, jeg ville hygge mig til sådan en barnedåb fordi stemningen bliver afslappet

Anmeld

14. juli 2013

@BRUGER

Dengang vi holdte barnedåb for vores datter, slog vi et åbent party telt op, det var dejlig solskin så der blev tændt op i grillen og så havde folk ellers hver i ser medbragt noget mad som man satte på et bord til en buffet, og vi havde sørget for drikkelse som øl, vin, sodavand, saft og alm. Isvand.. Vi havde så godt nok bestemt hvor folk skulle sidde, men det var kun under maden, derefter havde folk "frie tøjler" og var selv herre over hvor de ville sætte sig, desserten var hjemmelavet æblekage af min mors egne æbler fra haven, dertil kaffe og the.. :-) vi mindes alle sammen dagen som super hyggelig, og det var den virkelig også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.