Konstant tørstig?? Kan det virkelig blive ved?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2013

Clisolka

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Tegn på sukkersyge er at man hele tiden er tørstig  (Og flere som

jeg har glemt)

Ikke nødvendigvis - jeg havde ingen symptomer da jeg fik konstateret svangerskabsdiabetes.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Babymor2010 skriver:

Ikke nødvendigvis - jeg havde ingen symptomer da jeg fik konstateret svangerskabsdiabetes.... 

Mente heller ikke at man SKAL have tegn på det - det havde jeg heller ikke selv. Men at øget tørst kan være et tegn på det.

Anmeld

12. juli 2013

Clisolka

banana3 skriver:

Jeg har lige ramt uge 37, og jeg er her de sidste dage åbenbart blevet kronisk tørstig! Jeg er plejer at drikke meget vand i løbet af en dag (ihvertfald 2 litter) men det har taget helt overhånd nu! Selvom jeg nærmest kan mærke det kolde vand i halsen, og der nærmest ikke kan være mere vand i mig, så er jeg fortsat SÅ tørstig hele tiden.. Det giver til tider ubehag ved at jeg jo selvfølgelig er prop "mæt" af al det vand, og alligevel har jeg trængen til endnu mere.. Det virker jo nærmest som an besættelse.. Ved godt det er blevet varmt i luften også, men jeg har aldrig oplevet noget i den dur her.. Kender i andre til det her ?? Og hvor længe fortsætter det mon?

Som de andre skriver, få tjekket din urin hos JM på mandag - hun kan se om der er lidt mere sukker i urinen end du burde have  Hvis der er det, så sender hun dig nok afsted til en glukosebelastning - for en sikkerheds skyld 

At være meget tørstig er ikke altid et symptom på diabetes - jeg havde bl.a. ingen symptomer, da jeg i sin tid fik konstateret graviditetsbetinget diabetes...  Det har været varmt i vejret de sidste par dage, og det gør også noget med vores tørst 

Anmeld

12. juli 2013

ESV

banana3 skriver:

Sukkersyge? Hvordan får jeg det sat i værk? Kan det vente til Jordmoder på mandag? Hvad er tegnene på sukkersyge ?? Tak for dit svar

Ja snak med din JM om det på mandag. Det kan jo være det er varmen, du er blevet større osv der er årsagen men en god ide lige at få det tjekket. I første omgang er det bare en urin stick det kan vise om der er sukker i urinen. 

Anmeld

12. juli 2013

Clisolka

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Mente heller ikke at man SKAL have tegn på det - det havde jeg heller ikke selv. Men at øget tørst kan være et tegn på det.

Det var nu ikke det du skrev  Måske du mente noget andet....

Anmeld

13. juli 2013

PernilleogLouis

banana3 skriver:

Sukkersyge? Hvordan får jeg det sat i værk? Kan det vente til Jordmoder på mandag? Hvad er tegnene på sukkersyge ?? Tak for dit svar

Mine symptomer var tørst (5-6 L i døgnet), fik sløret syn, vægttab og træthed 

Anmeld

13. juli 2013

pcoramt

Sukkersyge kan IKKE testes i urinen.. Det sker via en glukosebelastning.. Men nu da du er så langt henne ville jeg snakke med lægen om at låne en maskine til at måle blidsukker. Det foregår ved at du laver et lille prik i en finger, suger blodet op, og så kommer der et tal på maskinen.. Du skal gøre det et par gange i løbet af dagen.. Værdien skal hele døgnet ligge imellem 4-8

Anmeld

13. juli 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Babymor2010 skriver:

Det var nu ikke det du skrev  Måske du mente noget andet....

Du skal jo heller ikke læse hvad jeg skriver, men hvad jeg mener  Helt ærligt 

Anmeld

13. juli 2013

nielsen2013

syntomerne på sukkersyge er bla. konstant tørst, ville helt sikkert ikke vente på jm mandag men kontakte lægen med det samme da det kan påvirke dit barn

Anmeld

14. juli 2013

Kat2244

banana3 skriver:

Jeg har lige ramt uge 37, og jeg er her de sidste dage åbenbart blevet kronisk tørstig! Jeg er plejer at drikke meget vand i løbet af en dag (ihvertfald 2 litter) men det har taget helt overhånd nu! Selvom jeg nærmest kan mærke det kolde vand i halsen, og der nærmest ikke kan være mere vand i mig, så er jeg fortsat SÅ tørstig hele tiden.. Det giver til tider ubehag ved at jeg jo selvfølgelig er prop "mæt" af al det vand, og alligevel har jeg trængen til endnu mere.. Det virker jo nærmest som an besættelse.. Ved godt det er blevet varmt i luften også, men jeg har aldrig oplevet noget i den dur her.. Kender i andre til det her ?? Og hvor længe fortsætter det mon?

Jeg ville ikke være nervøs. Jeg har også følt konstant tørst den sidste uges tid og jeg er 35+5. Jeg tror det er vejret eller vores hormoner... Tror jeg drikker mellem 3-5 liter vand hver dag efterhånden. Jeg føler mig som en svamp. Jeg har lige fået målt mit blodsukker, da jeg har lidt meget af lavt blodsukker det seneste stykke tid og jeg havde ingen tegn på diabetes. Tværtimod. Man skal ikke undervurderer varmen og mangel på effektiv aircondition i en gravid krop. Men jeg føler ned dig!! Syntes selv det er helt vildt at være SÅ tørstig hele tiden .

kram Kath.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.