friplads privat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.578 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. juli 2013

charlottekri

hej

jeg har lige snakket med pladsanvisningen, og de siger at man ikke kan søge om friplads til privat dagpleje... dagplejemor sagde ellers at det kunne man.. hvad erfaringer har i andre?

knus charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

Fenja09

charlottekri skriver:

hej

jeg har lige snakket med pladsanvisningen, og de siger at man ikke kan søge om friplads til privat dagpleje... dagplejemor sagde ellers at det kunne man.. hvad erfaringer har i andre?

knus charlotte

Jeg fandt det her inde på borger.dk

"

Ønsker I, at jeres barn skal gå i en godkendt privatinstitution i jeres egen kommune, skal kommunen give jer et økonomisk tilskud til pladsen. Tilskuddet består af et driftstilskud, et bygningstilskud og et administrationstilskud. I har ligeledes ret til at få økonomisk tilskud til en privatinstitution i andre kommuner. I har dog først krav på tilskuddet fra det tidspunkt, hvor jeres barn er berettiget til et dagtilbud i jeres egen kommune.

Privatinstitutioner kan selv bestemme, hvor meget I som forældre skal betale for en plads i institutionen.

Ønsker I plads i en privatinstitution, skal I henvende jer direkte til institutionen. Kommunen kan hverken anvise pladser eller optage børn i privatinstitutioner.

Kommunen skal give forældre med børn i alderen 24 uger og indtil barnets skolestart mulighed for at vælge et økonomisk tilskud til privat pasning i stedet for at benytte en plads i et dagtilbud.

Kommunen kan dog beslutte, at der kun gives et tilskud til privat pasning til forældre med børn i en bestemt aldersgruppe."

/Fenja

Anmeld

12. juli 2013

S.Maria

Jeg har privat dagplejer i Odense og jeg kunne ikke søge friplads...

Anmeld

12. juli 2013

Valle81

Man kan ikke få friplads. Man får tilskud, som svarer til 75% af prisen dog maks. 5136 kr.

Anmeld

12. juli 2013

Lone Jakobsen

her i kommunen kan man ikke søge friplads hos privat dagpleje. desværre...

Anmeld

12. juli 2013

Aabye

I min kommune kan man godt søge friplads selvom det er ved det private.. 

Jeg har friplads til mine drenge

Anmeld

12. juli 2013

charlottekri

Line - med 2 boblinger skriver:

I min kommune kan man godt søge friplads selvom det er ved det private.. 

Jeg har friplads til mine drenge

Hvor er det bare nederen at det ikke er ens ved kommunerne! Jeg kan også godt få friplads i den private børnehave i byen, men ikke ved dagplejen... Synes det er mærkeligt

Anmeld

12. juli 2013

Wimmie

charlottekri skriver:

hej

knus charlotte

Jeg har fuld friplads ved det private (dog VS og ikke DP)

Anmeld

12. juli 2013

Wimmie

Valle81 skriver:

Man kan ikke få friplads. Man får tilskud, som svarer til 75% af prisen dog maks. 5136 kr.

Det er forskelligt - jeg får fuld friplads selvom det er privat 

Anmeld

12. juli 2013

Valle81

Wimmie skriver:

Det er forskelligt - jeg får fuld friplads selvom det er privat 

Men du har vuggestue, og tror forskellen ligger deri:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.