pladsmangel i soveværelse! Indspark og gode ideer søges! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2013

Fuglemor

Vælg evt at få spejl på lågerne. Det gør rummet større

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

Nemesis

skab med skydedøre..det betyder at sengen kan stå rigtig tæt på og at man alligevel stadig kan komme til.

Opbevaringen over jeres seng..få skabslåger til, eller skift dem ud med nogle med låger....rod virker langt mere kaotisk end hvide flader du så selv kan pynte med fx wallstickers.

Det med kommoderne så manden får bordplads kan være rigtig fin ide, hvis han ikke skal kunne side ned for han vil jo ikke kunne få benene til at være der pga kommode.

Men måske der er plads til at i har flere ting ovenpå hinanden..fx. en kommode neders og så et lille skab sat oven på..fx fra Ikea bestå , så i får skabe helt op i højden??

Hvad er det der gør i ikke kan vende senge om?? for ellers kunne i jo vende den om og bygge skabe på hver side af senge og hele vejen over så ville der være masser af skabsplads.

Anmeld

12. juli 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

skab med skydedøre..det betyder at sengen kan stå rigtig tæt på og at man alligevel stadig kan komme til.

Opbevaringen over jeres seng..få skabslåger til, eller skift dem ud med nogle med låger....rod virker langt mere kaotisk end hvide flader du så selv kan pynte med fx wallstickers.

Det med kommoderne så manden får bordplads kan være rigtig fin ide, hvis han ikke skal kunne side ned for han vil jo ikke kunne få benene til at være der pga kommode.

Men måske der er plads til at i har flere ting ovenpå hinanden..fx. en kommode neders og så et lille skab sat oven på..fx fra Ikea bestå , så i får skabe helt op i højden??

Hvad er det der gør i ikke kan vende senge om?? for ellers kunne i jo vende den om og bygge skabe på hver side af senge og hele vejen over så ville der være masser af skabsplads.

Hvis du ser tegningen, kan du se den skrå væg, hvis vi stiller sengen med gavl mod den væg som den nu står op a nu, vil der ikke være mere end 20cm på hver side. Hvis vi stiller den med gavl mod langvæggen, vil den spærre for skabsplads + vi så skal gå sidelæns rundt om sengen for at komme om på den anden side af den. Hvis du forstår? Hehe

det gør ikke så meget om han kan sidde ind til bordet, for han sidder alligevel med en guitar som gør han har en naturlig afstand. så længe han kan komme til lige at skrue lidt her og der på nogle boards og på computeren, er det fint. Lige nu har han ingenting og sidder på sengen med både guitar, computer og alt det andet. og nu skal vi også finde plads til en pladespiller. 

Jeg er lige ved at opgive soveværelset, og så bare have tøj og musik derinde og så invistere i en god sovesofa i stuen, men det vil manden  ikke gå med til. 

Anmeld

13. juli 2013

Pikku Myy

God aften Ladies.  

sagen er at vores lillebitte soveværelse er et kombirum, og jeg er ved at blive sindsyg!!!!  

Det er selvfølgelig et soverum, men også et musikrum/studie for manden. Så der skal være plads til en hel del. : seng, vores tøj, håndklæder, sko, dvd/cd'er, papirer/mapper/kasser, guitarer, diverse mindre instrumenter, kabler, boards, osv. 

sengen kan ikke stå anderledes, under den har vi presset (som i med vold) 4 bedrollers ind under hvor der er sengetøj, skitøj og guitarhylstre i. 

På langvæggen overfor sengen har vi et åbent skab (ikea design-selv, STOLMEN tror jeg det hedder) men det ser så rodet ud! Jeg troede det ville være fikst og cool, men vi har for meget lort, så det ser bare frygtelig rodet ud. 

Nede i enden af værelset (bag døren og rundt om det lille "hak" står der 3gamle sengeborde, som var meningen skulle være plads nok til et lille spillehjørne, men det er ikk nok! Det roder også, og er bare dynget ind i guitarstativer, papirer, kabler osv.... Suk...

på den skrå væg, ved fodenden af sengen hænger der en stak guitarer, så de kan ikke rigtig fylde mindre.

jeg tænker at smide alt inventar, pånær seng og bedrollers, af h****** til og anskaffe noget andet. Måske ikeas malm kommoder (3skuffer høj)  til vores tøj, hele vejen henover langvæggen (ca 3,5m) så der kommer noget bordplads til manden, og så nogle hylder oppe i højden til mapper og kasser med papirer, og til håndklæder. Og så måske en malm kommode mere bag døren (hvis der overhovedet er plads) til kabler, cd/dvd og andet rod. 

Hvad tænker i? Ville det blive sært at se på? Og er 12 malm skuffer nok til 2 voksnes tøj mon? 

Kom gerne med indput, forslag eller links til ideer

Hvad med en hems? Eller en høøøj seng? Så I kan bruge pladsen under. Jeg er sikker på det kan gøres på en rigtig lækker måde

Anmeld

13. juli 2013

Pikku Myy

Pikku Myy skriver:

Hvad med en hems? Eller en høøøj seng? Så I kan bruge pladsen under. Jeg er sikker på det kan gøres på en rigtig lækker måde

De har de her to i IKEA:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90179786/#/90179786

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70242086/

Anmeld

13. juli 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

De har de her to i IKEA:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90179786/#/90179786

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70242086/

Hehe, det er en god tanke, men det vil ikke gå da vi har en lille en der elsker at komme ind og tumle i sengen om morgenen og der skulle også gerne komme endnu et barn, og så er det træls at skulle op og ned hele natten for at amme, fremfor bare lige at løfte bebs fra vuggen og op i sengen  

i øvrigt ville manden aldrig gå med til det. Hehe. Han er ikk så god til alternative løsninger

Anmeld

13. juli 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Hvis du ser tegningen, kan du se den skrå væg, hvis vi stiller sengen med gavl mod den væg som den nu står op a nu, vil der ikke være mere end 20cm på hver side. Hvis vi stiller den med gavl mod langvæggen, vil den spærre for skabsplads + vi så skal gå sidelæns rundt om sengen for at komme om på den anden side af den. Hvis du forstår? Hehe

det gør ikke så meget om han kan sidde ind til bordet, for han sidder alligevel med en guitar som gør han har en naturlig afstand. så længe han kan komme til lige at skrue lidt her og der på nogle boards og på computeren, er det fint. Lige nu har han ingenting og sidder på sengen med både guitar, computer og alt det andet. og nu skal vi også finde plads til en pladespiller. 

Jeg er lige ved at opgive soveværelset, og så bare have tøj og musik derinde og så invistere i en god sovesofa i stuen, men det vil manden  ikke gå med til. 

nej forstår ikke helt...sengen står nu på langs..går ud fra den er 200 cm lang. og 140 bred. Vender du den om og rykker den op til væggen så på den anden side har du stadig 60 cm til overs..det er standard køkkenskab fx. (elementet kan jo godt bruges uden det er et køkken) og så bygge skabe op i fx. 30 cm dybde hele vejen op til loftet og hen over sengen.

ellers kan i gøre sengen høj...altså bygge skabe ind under sengen. min ex bor på meget lidt plads og har sat sengerammen ovenpå en række at overskabe..dybe overskabe 60 cm høje og 6 dybe så har han sin garderobe der..de rummer rigtig meget sådan nogle skabe. det gør sengen noget højere end normalt, men sådan er det. Min ex seng stod også op ad en væg og han havde vendt skabene om så de åbnende under sengen...have også lagt et stykke ekstra madras ind imod væggen så sengen blev 160 bred (så er der til små børn der kommer og sover uden de kan falde ned.

Det giver lidt kravlerig for at få fat i visse ting, men man kan jo vælge at have håndklæder, duge, viskestykker, sengetøj osv i de skabe..eller måske nogle af mandens kabler og andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.