pladsmangel i soveværelse! Indspark og gode ideer søges! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.679 visninger
16 svar
0 synes godt om
11. juli 2013

Anonym trådstarter

God aften Ladies.  

sagen er at vores lillebitte soveværelse er et kombirum, og jeg er ved at blive sindsyg!!!!  

Det er selvfølgelig et soverum, men også et musikrum/studie for manden. Så der skal være plads til en hel del. : seng, vores tøj, håndklæder, sko, dvd/cd'er, papirer/mapper/kasser, guitarer, diverse mindre instrumenter, kabler, boards, osv. 

sengen kan ikke stå anderledes, under den har vi presset (som i med vold) 4 bedrollers ind under hvor der er sengetøj, skitøj og guitarhylstre i. 

På langvæggen overfor sengen har vi et åbent skab (ikea design-selv, STOLMEN tror jeg det hedder) men det ser så rodet ud! Jeg troede det ville være fikst og cool, men vi har for meget lort, så det ser bare frygtelig rodet ud. 

Nede i enden af værelset (bag døren og rundt om det lille "hak" står der 3gamle sengeborde, som var meningen skulle være plads nok til et lille spillehjørne, men det er ikk nok! Det roder også, og er bare dynget ind i guitarstativer, papirer, kabler osv.... Suk...

på den skrå væg, ved fodenden af sengen hænger der en stak guitarer, så de kan ikke rigtig fylde mindre.

jeg tænker at smide alt inventar, pånær seng og bedrollers, af h****** til og anskaffe noget andet. Måske ikeas malm kommoder (3skuffer høj)  til vores tøj, hele vejen henover langvæggen (ca 3,5m) så der kommer noget bordplads til manden, og så nogle hylder oppe i højden til mapper og kasser med papirer, og til håndklæder. Og så måske en malm kommode mere bag døren (hvis der overhovedet er plads) til kabler, cd/dvd og andet rod. 

Hvad tænker i? Ville det blive sært at se på? Og er 12 malm skuffer nok til 2 voksnes tøj mon? 

Kom gerne med indput, forslag eller links til ideer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Anonym trådstarter

Nårh ja, malm kommoder med 3skuffer i højden, for at få bordplads til mandens grej! Vigtig Info

Anmeld

12. juli 2013

Anonym trådstarter

Ingen indretnings-entusiaster overhovedet?? 

Anmeld

12. juli 2013

Købmagerkonen

Haha, det lyder som et indlæg jeg kunne have skrevet for et par år siden!!! Her er manden guitarist og laver musik, så der er også både guitarer, bas, ukulele og ministudie i soveværelset.

Vi har PAX-serien fra IKEA som garderobeskab med 3 "fløje". Det er den højeste+dybeste udgave så der er masser af plads. Der er både plads til skuffer, bøjlestang og lidt sko. Dengang vi købte det kunne man ikke få skydedøre til så vi satte et forhæng for der går hele vejen fra loftet til gulvet. På denne måde er alt skjult bag en flad - både det inde i og ovenpå skabet og det giver rigtig meget ro. På den side af skabet der så er fri lavede jeg en stor opslagstavle af blød masonit og billigt stof, hvor der kan hænge alt muligt mærkeligt.

Til mandens studieting købte vi et lille retro-chatol hvor alle hans kabler, pedaler o.lign. kan være i skufferne, hans keyboard kan stå ovenpå og hans lydkort o.lign. kan stå "inde i det. Når han så ikke bruger det, kan man slå pladen op og VOILA, så ser det hele opryddet ud. Hans guitarer hænger på væggen og bas og ukulele samt guitarkasser står ved siden af.

Vi havde kommoder før i tiden, men jeg synes bare et skab giver meget bedre opbevaringsmulighed, så jeg vil personligt ikke anbefale kommoder. Det kan være svært at overskue hvad man har liggende nede i skuffer, og desuden kan du jo netop bare sætte et par skuffer ind i PAX fra IKEA hvis du ønsker det.

Nå, det var lge hvad jeg kunne finde på at sige om det

Anmeld

12. juli 2013

Savannah

Ikea PAX!!!!! Uendelige muligheder! Man kan designe sit eget på deres hjemmeside, så det opfylder ens behov. Tror i bliver træt af konmoder i lægden. Held og lykke med at organisere :-)

Anmeld

12. juli 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar, det skal jeg da lige kigge lidt på  

kommoderne var ligeså meget en ide for at få noget bordplads til computer og andet grej ( bla et skrummel af en gammel pladespiller han netop har opkøbt ). Men ja, jeg er faktisk glad for at have et overblik over mit tøj i form af bøjlestang, men det er jo umuligt med en kommode

Anmeld

12. juli 2013

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Tak for svar, det skal jeg da lige kigge lidt på  

kommoderne var ligeså meget en ide for at få noget bordplads til computer og andet grej ( bla et skrummel af en gammel pladespiller han netop har opkøbt ). Men ja, jeg er faktisk glad for at have et overblik over mit tøj i form af bøjlestang, men det er jo umuligt med en kommode

Ja, så kan jeg godt se I har brug for noget bordplads. En af mine venner har sat nogle solide, dybe hylder op til sin pladespiller, som er lavet af køkkenbordplade i tyk træ og store hyldeknægte så de kan bære mange kilo. Måske kunne det være en ide? Vi har også en pladespiller, men den står i stuen, hvor den og anlægget fylder hele overfladen på vores skænk

Anmeld

12. juli 2013

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Ja, så kan jeg godt se I har brug for noget bordplads. En af mine venner har sat nogle solide, dybe hylder op til sin pladespiller, som er lavet af køkkenbordplade i tyk træ og store hyldeknægte så de kan bære mange kilo. Måske kunne det være en ide? Vi har også en pladespiller, men den står i stuen, hvor den og anlægget fylder hele overfladen på vores skænk

Det er der bare ikke rigtig plads til, hvis vi skal have et stort skab 

Kom også lige i tanke om, at grunden til vi valgte det åbne skab dengang, var at soveværelset er virkelig lille, og det vil føles klaustrofobisk med et stort lukket skab, som jo vil få rummet til at synes endnu mindre.  Vi har ca 1m mellem seng og skab lige nu. Måske kun 90cm.

Anmeld

12. juli 2013

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Det er der bare ikke rigtig plads til, hvis vi skal have et stort skab 

Kom også lige i tanke om, at grunden til vi valgte det åbne skab dengang, var at soveværelset er virkelig lille, og det vil føles klaustrofobisk med et stort lukket skab, som jo vil få rummet til at synes endnu mindre.  Vi har ca 1m mellem seng og skab lige nu. Måske kun 90cm.

Jeg kan sagtens se argumentet, men jeg ville nok til hver en tid vælge en lukket flade (lys - evt hvid) fremfor åbent rod. Sidstnævnte skaber bare kaosfølelse i stedet for ro - omend lidt klaustrofobisk. Men ja, det er jo svært at fornemme for andre end dig

Anmeld

12. juli 2013

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Jeg kan sagtens se argumentet, men jeg ville nok til hver en tid vælge en lukket flade (lys - evt hvid) fremfor åbent rod. Sidstnævnte skaber bare kaosfølelse i stedet for ro - omend lidt klaustrofobisk. Men ja, det er jo svært at fornemme for andre end dig

Ja, jeg er også vildt træt af rodet! Min veninde havde det åbne skab, og det så vildt godt ud, men ja vi har bare for meget skrammel, til at kunne "bære" sådan en løsning

hmmm, det ville være meget nemmere hvis man kunne låne skab og kommoder med hjem, og se hvad der virker bedst af de to løsninger. Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.