Obligatorisk sprogtest for børn over 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.987 visninger
23 svar
4 synes godt om
9. juli 2013

2721

Hej hjemmegående mødre og fædre

Nogen af jeres børn der har været i gennem den obligatoriske sprogtest ?
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan det foregår og hvad de ligger vægt på?
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
2721 skriver:

Hej hjemmegående mødre og fædre

Nogen af jeres børn der har været i gennem den obligatoriske sprogtest ?
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan det foregår og hvad de ligger vægt på?
Knus

Så vidt jeg ved sidder de og "leger". sådan noget som kan du tage hesten ud af posen. Kan du stille grisen ved siden af hesten osv. 

Jeg var med til en sprogtest af en 5årig. Her var der nogle spørgsmål også. det hele virkede meget mekanisk. pigen kendte ikke damen og var lidt generet. 

men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan de tre åriges ser ud. Jeg tror ikke der er skabelon spørgsmål, men ved det ærligt talt ikke. 

Anmeld

9. juli 2013

2721

Så vidt jeg ved sidder de og "leger". sådan noget som kan du tage hesten ud af posen. Kan du stille grisen ved siden af hesten osv. 

Jeg var med til en sprogtest af en 5årig. Her var der nogle spørgsmål også. det hele virkede meget mekanisk. pigen kendte ikke damen og var lidt generet. 

men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan de tre åriges ser ud. Jeg tror ikke der er skabelon spørgsmål, men ved det ærligt talt ikke. 

Okay, tak for svar

Men det har jo ikke så meget med sprog at gøre eller?

Anmeld

9. juli 2013

Maja88

Man har et skema man skal følge...

Der i blandt indgår en kuffert med legesager... hvor et spørgsmål så kan vlre: kan du stille stille løven øvenpå kufferten osv... for at se om de har sprogforståelsen.

R lang tid siden jeg har kigget på den.. men mener også de skal svare på spørgsmål. Nævne farver osv

Anmeld

9. juli 2013

2721

Maja88 skriver:

Man har et skema man skal følge...

Der i blandt indgår en kuffert med legesager... hvor et spørgsmål så kan vlre: kan du stille stille løven øvenpå kufferten osv... for at se om de har sprogforståelsen.

R lang tid siden jeg har kigget på den.. men mener også de skal svare på spørgsmål. Nævne farver osv

Okay, tak for svar

Tages der hensyn til at det jo er et fremmed menneske som ens barn aldrig har mødt før?

Er slet ikke bekymret for min drengs sprog eller forståelse, men ved da at han ikke bare snakker frit med fremmed mennesker og der skal bruges tid på han bliver tryg ved situationen og kan han ikker lide personen ignore han dem blankt

Anmeld

9. juli 2013

Maja88

2721 skriver:

Okay, tak for svar

Tages der hensyn til at det jo er et fremmed menneske som ens barn aldrig har mødt før?

Er slet ikke bekymret for min drengs sprog eller forståelse, men ved da at han ikke bare snakker frit med fremmed mennesker og der skal bruges tid på han bliver tryg ved situationen og kan han ikker lide personen ignore han dem blankt

Altså i en inst ville en pædagog jo gøre det. Men barnet bliver kun bedømt på testen og ikke hvad man ved de kan...

Tror ikke der bliver taget hensyn.. måske de vil lege det ind.. ved det faktisk ikke.. 

Men hvis dit barn lukker af overfor fremmede kan man jo også tage en bedmmelse på. 

Men har faktisk aldrig været med til eksterne børn

Anmeld

9. juli 2013

2721

Maja88 skriver:

Altså i en inst ville en pædagog jo gøre det. Men barnet bliver kun bedømt på testen og ikke hvad man ved de kan...

Tror ikke der bliver taget hensyn.. måske de vil lege det ind.. ved det faktisk ikke.. 

Men hvis dit barn lukker af overfor fremmede kan man jo også tage en bedmmelse på. 

Men har faktisk aldrig været med til eksterne børn

Hvad mener du med en bedømmelse på det?

Okay, tak for svar

Anmeld

9. juli 2013

Maja88

2721 skriver:

Hvad mener du med en bedømmelse på det?

Okay, tak for svar

Altså man tolker og læser jo på børnene konstant...

Kan ikke give dig et svar præcis når jeg ikke kender barnet.. 

Anmeld

9. juli 2013

2721

Maja88 skriver:

Altså man tolker og læser jo på børnene konstant...

Kan ikke give dig et svar præcis når jeg ikke kender barnet.. 

Helt i orden, jeg undrede mig bare.
Men kan jo konkludere at det så ikke kun er en sprogtest

Anmeld

9. juli 2013

Maja88

2721 skriver:

Helt i orden, jeg undrede mig bare.
Men kan jo konkludere at det så ikke kun er en sprogtest

Nej burde det jo være men man jo vurderer og læser jo børnene konstant

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.