Underretningspligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2013

Maja88

mor:) skriver:

Hej moderatorer. 

jeg vil gerne høre Jer om I har underetningspligt hvis I mener der er lagt informationer ud i en tråd, der tyder på at et barn lever under forhold der er skadeligt for dets sundhed og trivsel. 

Jeg ved vi alle har underretningspligt, og professionelle der er i kontakt med børn og unge har skærpet underretningspligt. Men hvordan forholder det sig på internettet? 

min hensigt er ikke at man skal blive paranoid og tænke over hver sætning man skriver på baby.dk. 

Og vil også mene vi skal gøre det,hvis vi kender brugeren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Omsorgsgiver skriver:

Ok. Lidt skummelt på en måde
Men kan de så også spore en hvor man bor og hvem man hedder?

Hvis man ikke har brugt en offentlig computer kan man spores på ip adressen. 

Anmeld

7. juli 2013

An&Jo skriver:

det vil jeg mene..

vi skal vidst ikke mere end halvandet til 2 år tilbage før vi havde en der blev indberettet til kommunen herinde fordi manden havde været rigtig grim overfor hendes dreng ved at give kolde brusebade når han tissede i bukserne osv.. et rigtig grimt indlæg, og der blev der ihvertfald gjort noget selvom brugeren var anonym..

de kan jo også fjerne anonymiteten hvis man bruger den til at tale grimt om andre brugere, og det har vi også set tilfælde af herinde..

Okay det er jo meget rart at der bliver handlet. Tænkte bare på det ift.  tråden hvor manden slår konen. Ikke fordi jeg vil være tarvelig overfor ts i den pågældende tråd, men kom til at tænke på at hvis jeg vidste det foregik hjemme hos nogen jeg kendte eller i forbindelse med arbejde så ville jeg underrette. 

Anmeld

7. juli 2013

simone_jacobsen

Okay det er jo meget rart at der bliver handlet. Tænkte bare på det ift.  tråden hvor manden slår konen. Ikke fordi jeg vil være tarvelig overfor ts i den pågældende tråd, men kom til at tænke på at hvis jeg vidste det foregik hjemme hos nogen jeg kendte eller i forbindelse med arbejde så ville jeg underrette. 

Den tråd bør der laves en indberetning på - hun havde din søn i armene da hun fik slået hovedet gentagende gange i gulvet..

Anmeld

7. juli 2013

Laulund87

Der var engang en tråd hvor det kom frem at faren røg hash og at der ikke var råd til bleer. Der blev der skrevet at hvis ikke der kom styr på tingene, ville brugeren blive meldt..

Anmeld

7. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
An&Jo skriver:

det vil jeg mene..

vi skal vidst ikke mere end halvandet til 2 år tilbage før vi havde en der blev indberettet til kommunen herinde fordi manden havde været rigtig grim overfor hendes dreng ved at give kolde brusebade når han tissede i bukserne osv.. et rigtig grimt indlæg, og der blev der ihvertfald gjort noget selvom brugeren var anonym..

de kan jo også fjerne anonymiteten hvis man bruger den til at tale grimt om andre brugere, og det har vi også set tilfælde af herinde..

Ok. Tak for svar

Anmeld

7. juli 2013

Laulund87 skriver:

Der var engang en tråd hvor det kom frem at faren røg hash og at der ikke var råd til bleer. Der blev der skrevet at hvis ikke der kom styr på tingene, ville brugeren blive meldt..

Hvordan feed man så at der er kommet styr på tingene?

Anmeld

7. juli 2013

Laulund87

Hvordan feed man så at der er kommet styr på tingene?

Aner det ikke, det er bare det jeg kan huske fra den tråd

Anmeld

7. juli 2013

simone_jacobsen skriver:

Den tråd bør der laves en indberetning på - hun havde din søn i armene da hun fik slået hovedet gentagende gange i gulvet..

Det var vidst manden der havde sin søn i armene, ikke fordi dt gør det bedre. men ja, jeg synes nemlig også at det er nogle svære vilkår for et barn at vokse op under. 

Anmeld

7. juli 2013

Laulund87 skriver:

Aner det ikke, det er bare det jeg kan huske fra den tråd

Oki

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.