Underretningspligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.235 visninger
20 svar
13 synes godt om
7. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej moderatorer. 

jeg vil gerne høre Jer om I har underetningspligt hvis I mener der er lagt informationer ud i en tråd, der tyder på at et barn lever under forhold der er skadeligt for dets sundhed og trivsel. 

Jeg ved vi alle har underretningspligt, og professionelle der er i kontakt med børn og unge har skærpet underretningspligt. Men hvordan forholder det sig på internettet? 

min hensigt er ikke at man skal blive paranoid og tænke over hver sætning man skriver på baby.dk. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2013

An&Jo

Jeg mener de har pligt til at indberette hvis de finder noget i en tråd, og mener faktisk at de har gjort det før..

Anmeld

7. juli 2013

An&Jo skriver:

Jeg mener de har pligt til at indberette hvis de finder noget i en tråd, og mener faktisk at de har gjort det før..

Anmeld

7. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Jeg er lidt nysgerrig
Hvordan finder de frem til personerne der skal laves en underretning på?

Anmeld

7. juli 2013

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er lidt nysgerrig

Mit gæt er ip adressen. Men aner det ikke. 

Anmeld

7. juli 2013

An&Jo

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er lidt nysgerrig

Admin ved en del mere om hver bruger end vi gør.. de kan jo gå ind og se hvem der er bag anonymiteten hvis det virkelig er nødvendigt, eller der er ihvertfald en der kan.. og så kan de handle ud fra det de har på brugeren fra da personen oprettede sig

Anmeld

7. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
An&Jo skriver:

Admin ved en del mere om hver bruger end vi gør.. de kan jo gå ind og se hvem der er bag anonymiteten hvis det virkelig er nødvendigt, eller der er ihvertfald en der kan.. og så kan de handle ud fra det de har på brugeren fra da personen oprettede sig

Ok. Lidt skummelt på en måde
Men kan de så også spore en hvor man bor og hvem man hedder?

Anmeld

7. juli 2013

An&Jo

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Lidt skummelt på en måde
Men kan de så også spore en hvor man bor og hvem man hedder?

det vil jeg mene..

vi skal vidst ikke mere end halvandet til 2 år tilbage før vi havde en der blev indberettet til kommunen herinde fordi manden havde været rigtig grim overfor hendes dreng ved at give kolde brusebade når han tissede i bukserne osv.. et rigtig grimt indlæg, og der blev der ihvertfald gjort noget selvom brugeren var anonym..

de kan jo også fjerne anonymiteten hvis man bruger den til at tale grimt om andre brugere, og det har vi også set tilfælde af herinde..

Anmeld

7. juli 2013

Maja88

mor:) skriver:

Hej moderatorer. 

jeg vil gerne høre Jer om I har underetningspligt hvis I mener der er lagt informationer ud i en tråd, der tyder på at et barn lever under forhold der er skadeligt for dets sundhed og trivsel. 

Jeg ved vi alle har underretningspligt, og professionelle der er i kontakt med børn og unge har skærpet underretningspligt. Men hvordan forholder det sig på internettet? 

min hensigt er ikke at man skal blive paranoid og tænke over hver sætning man skriver på baby.dk. 

Jeg vil mene ja!!

Anmeld

7. juli 2013

jydeinden

hvis en bruger skriver noget der kan tolkes som misrygt så vil jeg ligesom an&jo bestemt mene at de har pligt til at melde det og ja videregive de informationer de har :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.