Janne T. skriver:
Nu er det noget sent på dagen (øh.. natten) jeg opretter den her, så derfor vil jeg nok lige oppe den i morgen. Men jeg vil holde en pause herfra igen. Og jeg siger det ikke for at samle en masse "Eeeej bliiv" eller fordi jeg vil have opmærksomhed, men fordi jeg ved jeg forsvinder med mellemrum, og den her gang er det vigtigt for mig at fortælle hvorfor. De andre gange har typisk været i perioder hvor jeg synes der har været for meget drama herinde, men det er noget andet den her gang.
Jeg prøver i øjeblikket at arbejde mere med mig selv, nå ind til kernen af den jeg er og mine problemer, og én af de ting jeg arbejder på er det "opmærksomhedsbehov" jeg har. Det er lidt et forkert ordvalg, men jeg kan ikke komme på noget bedre. Jeg har, gennem arbejdet med depressionen, fået 'konstateret' at jeg lider af en grad af social angst, og det er en af grundene til, at jeg har haft det svært socialt ude i det virkelige liv. Derudover blev jeg drillet meget da jeg var mindre, og jeg havde ikke nogen rigtige venner og var meget ensom. Derfor vendte jeg mig mod internettet og det sociallivet jeg kunne finde der, for jeg kan sagtens begå mig socialt på skrift, jeg kan sagtens finde venner på internettet, for det giver en ro ikke at sidde face to face. Der er bedre plads til at overveje sine ord.
Og jeg har blogget i 12-13 år! Simpelthen fordi at der ikke var nogen (ud over min familie), der i det daglige interesserede sig for mig, hvad jeg tænkte, hvad jeg lavede. Derfor blev det et kick for mig at opleve, at der var nogen der havde lyst til at læse om MIG! Bare lille, kedelige mig! Og i og med mit stærkeste socialliv stadig er på skrift, har jeg stadig det samme behov. For at føle, at folk faktisk er interesseret i mig - og det er egentlig kun derfor jeg opretter opdateringstråde om vores liv, kun derfor jeg blogger osv. Fordi det gør mig varm om hjertet, at der faktisk er nogen, der er interesseret i MIG og MIT liv - at jeg måske ikke er helt så ubetydelig, som jeg nogen gange godt kan føle mig ude i virkeligheden 
Men sådan skal det ikke være. Og det er en af grundene til, at jeg er stoppet med at blogge på min personlige blog, og også vil stoppe på min vægttabsblog. Og det er grunden til jeg vil holde en pause herfra - jeg skal skifte fokus, jeg skal holde op med at gå op i hvad andre mener og tænker, og det skal ikke være vigtigt for mig, at andre er interesserede i at læse om mig, for det er et kick der fylder for meget. Det er forståeligt, at jeg har det behov, men det nytter ikke noget, hvis jeg skal vokse og heles som menneske.
Så derfor opretter jeg denne tråd - For ja, det betyder noget for mig, hvad folk tænker, og derfor vil jeg ikke gå på pause og efterlade indtrykket "Arj mand, total dramaqueen hun smutter igen" - For det er på ingen måde dét, det handler om. Jeg prøver bare at hele som menneske 
Håber du finder dig selv snart igen..