Arbejde vs. hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg startede på job for 2 mdr. siden efter at have gået hjemme i 9 mdr. Min datter er nu 11 mdr.. og jeg synes det er SÅ hårdt at være væk hjemmefra og gå glip af tid sammen med hende...

Min mand har ondt af mig.. og har egentlig sagt ok for at jeg enten går gevaldigt ned i tid, eller at jeg helt bliver hjemmegående. Vi vil komme til at sidde lidt hårdt i det økonomisk, men det ville kunne gå, hvis det virkelig er det jeg vil!

Er der nogle af jer der valgte at blive hjemmegående, eller gå meget ned i tid da I blev forælder?

(er ano. da jeg ikke ved om jeg har kollegaer herinde)

Aldrig om jeg ville kunne

Jeg er et meget socialt væsen som samtidig har brugt mange år på min uddannelse. Mit arbejde, mine kollegaer er en del af min identitet, det er min hverdag og mit afbræk fra dagligdagens gøremål. Og ikke mindst er det udfordinger og mental stimulering.

Nej hjemmegående kunne jeg ikke blive (er vokset op med 2 førtidspensionister) men havde jeg frit spil økonomisk ville jeg gerne gå på deltid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2013

Carina:-)

Hjemmegående/deltid er noget af det bedste du kan gøre for dine børn.

Her er de blevet passet hjemme indtil bh alderen-og jeg kompinerer det med at være selvstændig.

Før jeg blev det arbejde jeg deltid om aften ,nat og weekend.

Har både store og små børn og mine 3 ældste har alle sagt at de elskede at jeg altid havde tid til dem,at de altid kunne få kammerater med hjem og at de f.eks aldrig skulle i nødpasning.

Jeg går i legestue,babyrytmik og mødes med andre hjemmegående i  området.

De fleste kirker har en ugentlig legestue og der vil du opdage at der er flere end man regner med der har taget valget

Anmeld

7. juli 2013

CaWi

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg startede på job for 2 mdr. siden efter at have gået hjemme i 9 mdr. Min datter er nu 11 mdr.. og jeg synes det er SÅ hårdt at være væk hjemmefra og gå glip af tid sammen med hende...

Min mand har ondt af mig.. og har egentlig sagt ok for at jeg enten går gevaldigt ned i tid, eller at jeg helt bliver hjemmegående. Vi vil komme til at sidde lidt hårdt i det økonomisk, men det ville kunne gå, hvis det virkelig er det jeg vil!

Er der nogle af jer der valgte at blive hjemmegående, eller gå meget ned i tid da I blev forælder?

(er ano. da jeg ikke ved om jeg har kollegaer herinde)

Jeg ønsker ikke at blive hjemmegående, men min drøm er en dag at kunne arbejde 20-25 timer om ugen.
På den måde ville jeg kunne få det, som JEG mener er det bedste fra de to verdener.
Det kunne være SÅ dejligt, at man, når man havde fri fra job, havde tid til at lave alt det praktiske derhjemme, så når man endelig skulle hente børnene, så betød det man KUN skulle bruge tid på dem.

Men slippe arbejdsmarkedet helt, det ville jeg aldrig kunne. Jeg elsker de ting jeg får med på vejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.