Arbejde vs. hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.872 visninger
12 svar
5 synes godt om
6. juli 2013

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg startede på job for 2 mdr. siden efter at have gået hjemme i 9 mdr. Min datter er nu 11 mdr.. og jeg synes det er SÅ hårdt at være væk hjemmefra og gå glip af tid sammen med hende...

Min mand har ondt af mig.. og har egentlig sagt ok for at jeg enten går gevaldigt ned i tid, eller at jeg helt bliver hjemmegående. Vi vil komme til at sidde lidt hårdt i det økonomisk, men det ville kunne gå, hvis det virkelig er det jeg vil!

Er der nogle af jer der valgte at blive hjemmegående, eller gå meget ned i tid da I blev forælder?

(er ano. da jeg ikke ved om jeg har kollegaer herinde)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2013

SjeBets

jeg har ikke selv gjort det, det ligger bare ikke til mig, startede også noget før end mange gør. Men har flere bekendte som har valgt at blive hjemmegående, og så leve af mandens indkomst, og de elsker det.  De er gode til at komme ud og lave ting og tage i legestuer med ungerne så de stadig vil få den der kontakt med andre børn. En af dem er med i mange udvalg og super aktiv for at holde sig i gang.

Hvis det er det som du brænder for og jeres økonomi kan bære det, så ville jeg da helt sikkert gøre det.  Vi har to på mit job der er på deltid for at have tid til ungerne.

Anmeld

6. juli 2013

Albertsen92

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg startede på job for 2 mdr. siden efter at have gået hjemme i 9 mdr. Min datter er nu 11 mdr.. og jeg synes det er SÅ hårdt at være væk hjemmefra og gå glip af tid sammen med hende...

Min mand har ondt af mig.. og har egentlig sagt ok for at jeg enten går gevaldigt ned i tid, eller at jeg helt bliver hjemmegående. Vi vil komme til at sidde lidt hårdt i det økonomisk, men det ville kunne gå, hvis det virkelig er det jeg vil!

Er der nogle af jer der valgte at blive hjemmegående, eller gå meget ned i tid da I blev forælder?

Jeg har tænkt mig at blive hjemmegående efter endt barsel, og så gå i legestue osv så vi ikke bare er hjemme.

Anmeld

6. juli 2013

Anonym trådstarter

Albertsen92 skriver:

Jeg har tænkt mig at blive hjemmegående efter endt barsel, og så gå i legestue osv så vi ikke bare er hjemme.

Fedt du allerede har besluttet dig

Og du er ikke nervøs for at mangle den voksne kontakt via arbejde og kollegaer..?

Anmeld

6. juli 2013

Alexander&Lærke

Jeg gik ned i tid, jeg fik min søn er er stadig på nedsat tid,dig ikke så meget men havde fuldtidfør men arbejder kun 32 T i gennemsnit pr uge, det vil sige nogle uger er det fuldtid andre er kun på 22 timer. Det er super skønt og jeg ville ikke undvære det, hader dog de uger hvor jeg er meget på arbejde for der er tiden knap med børnene. Men elsker så de dage hvor jeg fx har fri kl 13 og han hente min søn tidligt.

jeg ville gerne ned på 28-30 timer, men min kære mand syntes ikke vi kan presse det yderlige. Så må være godt tilfreds med de 32 T.  

Anmeld

6. juli 2013

Anonym trådstarter

Alexander&Lærke skriver:

Jeg gik ned i tid, jeg fik min søn er er stadig på nedsat tid,dig ikke så meget men havde fuldtidfør men arbejder kun 32 T i gennemsnit pr uge, det vil sige nogle uger er det fuldtid andre er kun på 22 timer. Det er super skønt og jeg ville ikke undvære det, hader dog de uger hvor jeg er meget på arbejde for der er tiden knap med børnene. Men elsker så de dage hvor jeg fx har fri kl 13 og han hente min søn tidligt.

jeg ville gerne ned på 28-30 timer, men min kære mand syntes ikke vi kan presse det yderlige. Så må være godt tilfreds med de 32 T.  

Jeg har også også kun 30,5 timer i ugen... men jeg synes det er nogle lange dage jeg har...

Kan godt forstå du nyder at have fri kl 13 =)

Anmeld

7. juli 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg synes det lyder fantastisk hvis i har råd til det, jeg drømmer også nogle gange om at gå hjemme, men når jeg ser hvor meget mine unger får ud af at gå i institution ville jeg være bange for at jeg aldrig ville kunne give dem den dannelse i det sociale liv og det at skabe nye legerelationer og venskaber som andre børn giver.

Jeg arbejder derfor ikke fuld tid så mine børn får det bedste fra begge sider.

Og en anden ting, husk at sikre dig rent pensionsmæssigt, i den tid hvor du går hjemme vil du jo ikke optjene noget mens din mand stadig tjener ind og skulle det frygtelige ske og i går fra hinanden er det dig der står dårligt stillet.. bare hjernen der tænker og ikke hjertet 

Held og lykke med beslutningen

Anmeld

7. juli 2013

Maja_4000

Jeg ville ønske at vi havde råd

Anmeld

7. juli 2013

Albertsen92

Anonym skriver:

Fedt du allerede har besluttet dig

Og du er ikke nervøs for at mangle den voksne kontakt via arbejde og kollegaer..?

Nej, vil jo stadig ses med andre voksne mennesker i forbindelse med legestue, mødregrupper og så familie og veninder skal ikke bare sidde herhjemme, det bliver nok for kedeligt

Min mor gik også hjemme med os piger indtil børnehavealderen. Det har været super for os alle. Jeg kan huske vi var på alle mulige ture med andre i legestuen

Jeg har dog været i dagpleje, men jeg trivedes slet ikke så min mor tog mig ud.

Anmeld

7. juli 2013

Mumto3

Det har jeg gjort. Da børnene var små, meldte jeg mig en i en gruppe for hjemmegående, så vi mødtes et par gange om ugen enten privat eller på legepladser. Så havde vi voksne nogle at snakke med, og børneneblev gode venner og fik lege kammerater. Ialt tror jeg vi var ca 15 mødre og 40 børn, melder er klart at der var nogen man så meget og ofte mødtes med privat og andre man stort set kun så, når vi mødtes på legepladser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.