pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg synes dit barn lyder meget "normal". Min dreng er også sådan og jeg vil ikke betegne ham som følsom.
Jeg har ikke læst de andres svar, så sorry hvis jeg gentager noget.
Det er jo skide sjovt at lege i badekar så jeg kan godt forstå han bliver ked af det når det er slut
her løser vi det ved at sige så er du færdig med avævere i bad og trække proppen ud. Så går vandtæt langsomt ud mens han leger færdig. Virker for det meste men der er stadig dage hvor han godt vil fortsætte og begynder at græde.
Ipaden behøver ikke være synligt. Opbevar den et sted dit barn ikke kan se. Find på aktiviteter så dit barn ikke når at tænke på den. Og ellers stå fast ved jeres beslutning om hvorlænge og hvornår der må spilles
Med hensyn til mad så siger nogle kloge mennesker at man netop ikke skal presse barnet til at spise og helst undgå at gøre et stort nummer ud af det. Lad barnet spise så meget det vil spise og så må det være sådan. Dit barn skal nok komme hvis det bliver sulten. Her har min dreng også haft sådan en periode. Vi tilbød en halv time efter noget andet mad, som fx yoghurt eller rugbrød med smør for at sikre os at han fik mad. Vi ventede den halve time for at han ikke skal forbinde det med at han får det fordi han ikke ville have det første tilbudte. Nu ved jeg ikke om det vil virke på dit barn da det kommer an på alderen. Min dreng er ikke særlig gammel) nu spiser han fint...for det meste
øer dit barn lidt ældre så vil jeg stadig lade som ingen ting og kommer dit barn og beder om mad vil jeg give rugbrød med smør. Det bliver nok kedeligt i længden
men uanset alder så handlet det om at anerkende barnets følelser, de positive som de negative, men samtidig stå fast ved jeres beslutning. Jeg tænker at jeres barn bliver ved med at græde fordi det virker.
Anmeld