mit barns far ... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
banana3 skriver:

Jeg synes simpelthen det er så synd for jer!
Jeg mener bestemt heller ikke at man skal lyve over for sine børn, men man må gerne skåne dem for bekymringer. Alt efter hvor gammelt dit barn er, synes jeg man skal tænke sig godt om. Hvis det nu er et større barn, som man kan sætte sig ned og snakke med, så synes jeg sagtens man kan være ærlig, men hvis det er et lille barn, så vil jeg godt nok tænke meget over hvad barnet skulle vide, også i forhold til hvad der egentlig er sket? For hvor meget kan lige præcis dit barn rumme og forstå. Synes virkelig den er svær! Sender dig og dit barn en masse positive tanker

Jeg er enig. Nogle gange er det helt ok at lyve for sit lille barn og skåne det for info, som det ikke kan fordøje. Verden er fuld af uforståeligheder, som småbørn ikke behøver at forholde sig til. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2013

Morgensol

Min datter på 3 ville på ingen måde kunne rumme at få afvide at far er i fængsel!! Hun ville få de vildeste fantasier og blive ualmindelig bange og ked af det!

Man skal ikke lyve, men man behøver dælme ikke bekymre børn i den alder mere end højst nødvendigt!

Et eksempel: forleden dag var min datter faldet ned af en trappe i børnehaven og havde slået hovedet lidt. En af pædagogerne trøster hende og siger så i sjov noget i stil med "åh sikke noget, tror du så vi ska ringe efter en ambulance ", som skrevet, sagt i sjov for at få fokus væk.
Resten af dagen og de følgende 2 dage fortalte hun igen og igen om den her ambulance som ikke kom og hun havde slået hovedet osv osv!

Anmeld

6. juli 2013

Frk. Himmelblå

Bertemor skriver:

Min datter på 3 ville på ingen måde kunne rumme at få afvide at far er i fængsel!! Hun ville få de vildeste fantasier og blive ualmindelig bange og ked af det!

Man skal ikke lyve, men man behøver dælme ikke bekymre børn i den alder mere end højst nødvendigt!

Et eksempel: forleden dag var min datter faldet ned af en trappe i børnehaven og havde slået hovedet lidt. En af pædagogerne trøster hende og siger så i sjov noget i stil med "åh sikke noget, tror du så vi ska ringe efter en ambulance ", som skrevet, sagt i sjov for at få fokus væk.
Resten af dagen og de følgende 2 dage fortalte hun igen og igen om den her ambulance som ikke kom og hun havde slået hovedet osv osv!

Enig, min datter ville også bliver ualmindeligt mærket af det, hvis hun fik at vide, at hendes far var kommet i fængsel. Fængsel handler jo om politi og autoriteter, og det er bare noget, som børn i den alder har den vildeste respekt for, - ja min datter er faktisk bange for politiet. (Hun plukkede en dag en blomst i en have - kom gående på fortovet - og efterfølgende skulle jeg gentagende gange forsikre hende om, at politiet ikke ville komme! Bare fordi, jeg havde sagt, at man ikke må plukke blomsterne i haverne...)
Jeg vill nok også udelade det med fænglset... Men har også svært ved at komme med forslag til, hvordan man så forklarer situationen. Min datter ville i hvert fald supplere alt jeg sagde med et "hvorfor?"... Her må man så nok bare svare: "Det ved jeg ikke, men det skal nok blive godt igen" eller sådan noget...

Stort kram til TS og den lille ven

Anmeld

6. juli 2013

dorthemus

Jeg ville bestemt også udelade fængselsdetaljen da en 3 årig er for lille til at forstå hvad det er og vil give bekymringer for om far er okay og har det godt. Især fordi ingen af jer ved hvad der er sket og hvor længe han skal være der.
jeg ville nok sige, at ferien blir på et andet tidspunkt men at det ikke er fordi far ikke vil være sammen med ham/hende.
Øv for en situation at stå i. Sender en masse positive tanker til dig og dit barn

Anmeld

6. juli 2013

wamse

Nu har jeg en datter, hvis far har været fængslet flere gange, og selvfølgelig skal en 3 årig, da ikke have af vide at far er fængslet, da slet ikke med alt den usikkerhed der om årsagen, og det videre forløb. Det vill jeg ihvertfald ikke gøre  Det kan barnet hverkan forstå eller rumme endnu. 

Min datter er 7 og har først nu fået sandheden i bider, og ikke de eksakte årsager til hans fængslinger. 

Min eks har en gang siddet i en reel fængsel, de andre gange var på retspsykiatriske afdelinger. Da fik min datter af vide, at far havde det dårligt, og at han var på sygehuset, for at få hjælp. Det var nok info på daværrende tidspunkt, og der har hun været omkring samme alder som dit barn. 

Så vent til du ved mere, og stik en hvis løgn indtil videre. Det er i mine øjne for dit barns bedste,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.