mit barns far ... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.682 visninger
14 svar
30 synes godt om
5. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg har et dele barn på 3 år, som i går skulle på en hel uges ferie hos sin far. Vi kom afsted til tiden, men endte faktisk med at vi måtte tage toget hjem igen, efter halvanden times ventetid ..

Jeg kunne ikke få fat på mit barns far .. hverken sms, opringning eller facebook. Ingen livstegn overhovedet.

der har været andre problemer før.

Jeg havde en aftale om at skulle lidt ud, og derfor tog vi hjem til min mor, som så passede mit barn. 

Ved 22 tiden i går aften, får jeg så besked om at faren til mit barn, er blevet varetægstfængslet .. Ingen ved hvor i landet eller hvorfor, vi ved bare at de holder ham inde i en måneds tid.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, gøre eller forholde mig til .. og mit barn er så ked af det, og forstår ikke, at far ikke kom og hentede h*n. 

hvad skal jeg sige til x, når det spørger til far ..? 
Og hvad skal jeg i det hele taget lige gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2013

baby012

Den er svær :/ 

personligt er jeg MEGET imod at man lyver for sine børn.. Uanset hvad.. Og uanset alder.. 

Men ville måske lægge en dæmper på det, og bare dige far et i fængsel lige nu, men han kommer snart ud igen, og det er ikke fordi at han ikke vil se dig.. Han har desværre bare ikke mulighed for det..

ville også med det samme finde ud af hvad han var fængslet for ? 

Under alle omstændigheder, er det super hårdt... Og håber i snart får mere vished .. 

Anmeld

5. juli 2013

Kakao

Hold nu op hvor er det synd for dig og dit barn.. Jeg har ingen ord, men ondt helt nede i maven ved tanken om at stå der med et barn, som tror det skal på ferie ved far!!

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

personligt er jeg MEGET imod at man lyver for sine børn.. Uanset hvad.. Og uanset alder.. 

Men ville måske lægge en dæmper på det, og bare dige far et i fængsel lige nu, men han kommer snart ud igen, og det er ikke fordi at han ikke vil se dig.. Han har desværre bare ikke mulighed for det..

Under alle omstændigheder, er det super hårdt... Og håber i snart får mere vished .. 

Jamen vi må ikke få det af vide .. 
Familie, kæreste, eks osv. vi må ikke vide hvorfor de holder på ham :s 

Anmeld

5. juli 2013

Kakao

baby012 skriver:

er enig med det du skriver

Anmeld

5. juli 2013

Kakao

baby012 skriver:

er enig med det du skriver

Anmeld

5. juli 2013

Kakao

Anonym skriver:

så sig til dit barn at han er i fængsel, men at du ikke ved hvorfor.

Anmeld

5. juli 2013

baby012

Anonym skriver:

Det ville jeg så forlange, inden de starter samvær igen..

men så sig til dit barn, at far er i fængsel, og at du ikke ved hvorfor, eller hvor længe.. 

Anmeld

5. juli 2013

banana3

Anonym skriver:

Jeg har et dele barn på 3 år, som i går skulle på en hel uges ferie hos sin far. Vi kom afsted til tiden, men endte faktisk med at vi måtte tage toget hjem igen, efter halvanden times ventetid ..

Jeg kunne ikke få fat på mit barns far .. hverken sms, opringning eller facebook. Ingen livstegn overhovedet.

der har været andre problemer før.

Jeg havde en aftale om at skulle lidt ud, og derfor tog vi hjem til min mor, som så passede mit barn. 

Ved 22 tiden i går aften, får jeg så besked om at faren til mit barn, er blevet varetægstfængslet .. Ingen ved hvor i landet eller hvorfor, vi ved bare at de holder ham inde i en måneds tid.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, gøre eller forholde mig til .. og mit barn er så ked af det, og forstår ikke, at far ikke kom og hentede h*n. 

hvad skal jeg sige til x, når det spørger til far ..? 
Og hvad skal jeg i det hele taget lige gøre? 

Jeg synes simpelthen det er så synd for jer!
Jeg mener bestemt heller ikke at man skal lyve over for sine børn, men man må gerne skåne dem for bekymringer. Alt efter hvor gammelt dit barn er, synes jeg man skal tænke sig godt om. Hvis det nu er et større barn, som man kan sætte sig ned og snakke med, så synes jeg sagtens man kan være ærlig, men hvis det er et lille barn, så vil jeg godt nok tænke meget over hvad barnet skulle vide, også i forhold til hvad der egentlig er sket? For hvor meget kan lige præcis dit barn rumme og forstå. Synes virkelig den er svær! Sender dig og dit barn en masse positive tanker

Anmeld

6. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg mener på ingen måde, man skal fortælle en 3-årig, at faren er i fængsel. Især ikke, når det endnu er uvist, om han overhovedet skal være der efter varetægtsfængslingen - der er jo altså mulighed for, at der ikke bliver rejst tiltale. 

Jeg ville helt sikkert stikke barnet en hvid løgn og afvente, hvad der sker. Der er ingen grund til at skræmme barnet og give det indsigt i noget, som det slet ikke kan forholde sig til endnu. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.